Sv: Vad är era hundar rädda för?
Julie avskyr också tungor! Trodde hon var ensam med det, men tydligen inte.
Julie avskyr också tungor! Trodde hon var ensam med det, men tydligen inte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
beda skrev:Vad gäller badning behöver jag bara säga "ska vi ba..." så är hunden puts väck.
Jadzia skrev:Suck, enklare att nämna det som hon inte är rädd för.
Det här tror jag på!prinsessfeminist skrev:Efter att ha nyligen läst en bok av etologen Konrad Lorenz, så börjar fundera på om hunden egentligen inte ger uttryck för det som jag är osäker inför. Jag trivs inte med män jag inte känner och jag är alltid lite rädd att klippa fel i klorna. Enligt Lorentz så är vissa hundar extremt känsliga inför projektioner av detta slag och reagerar även på mattes/husses omedvetna farhågor. Han beskriver i sin bok hur hans schäfer nafsade efter människor som han inte gillade. Ibland utan att hunden ens såg hans ansiktsuttryck eller kroppsrörelser. (han beskrev hur hunden låg under hans skrivbord och kunde nypa till en kollega till honom i benet om Konrad kände olust inför personen.)
Funderade på det ett tag men det är själva "övergreppet" hon inte gillar, inte själva kloklippningen.glee skrev:Men usch vad jobbigt. Har du provat att fila klorna istället?
glee skrev:Vad är era hundar rädda för?