Vad ar detta?

Soppan

Trådstartare
Sag de har i en liten ode lada mitt ute pa en ang pa engelska landsbygden. Nagon som vet vad det ar?

101.jpg

Sv: Vad ar detta?

Någon form av foderbord åt kor kanske?

Eller värmelampor?

Bara rena gissningar iof :)

jag funderade ocksa pa varmelampa eller nat slags matbord.. Ingen honsagare eller grisagare som kan ta en titt?

På min något mörka bild ser det ut som foder/vattenautomater för fågel (fasaner?). Ser ut som gott om fågelspillning?

Något för gris tvivlar jag på, dom skulle göra slarvsylta av dom där grejerna på nolltid.

LIA

Det är foderautomater för fågelfän helt klart. Gallret är väl ditmonterat för att hindra birdisarna från att knuffa omkring baljan så allt hamnar på backen.
Om de svarta stråna på backen är fjädrar så gissar jag på kalkoner och då behövs gallren säkerligen.

Undrar om det kan vara kalkoner. Borde snarare varit en inhägnad hage och bekvämare placerat i så fall.

Sag de har i en liten ode lada mitt ute pa en ang pa engelska landsbygden.

Kanske TS har mer information?

LIA

Angen var inhangnad med farstangsel! Sa det ar val en hage egentligen men den verkade ligga i trada eller vad man sager for tillfallet..

I så fall är kalkon fullt tänkbart.
Man har väl lagt produktionen på is eller väntar på ny kull att föda upp?

LIA

MIn tanke är en foderautomat, och att nätet under är för att de ska hoppa upp och sitta där och därigenom inte kraffs upp en massa skit i fodret. Eller så är det kanske en foderautomat till duvor, de brulkar ju vara en bit upp och de kan lätt landa och sitta på nätet.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 197
Senast: Maniac123
·
Mat Jag har, i ett svagt ogonblick lovat nagra Svensk attlingar att jag ska buda dem pa ett riktigt Svenskt "Fika". Nu nar de forsiktigt...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
12 620
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
548
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar