Vad är det som händer?

Mazzz

Trådstartare
Känner jag behöver lite råd och hjälp, för jag har en känsla att jag övertänker.

Jag har för någon månad sedan träffat en hantverkare, en kille, när han var och utförde ett arbete där jag var. Blev lite att vi pratade om allt möjligt, inget särskilt egentligen. Hände inte så mycket mer efter det.

Sen träffades vi igen på en fest, pratade lite och skojjade när vi skulle äta så valde han att sitta bredvid mig fast det fanns andra platser.

Sedan la han till mig som vän på fb och det har varit två tillfällen vi chattat via pm, en gång kallade han mig "hans favorit", den andra bjöd han in mig på grillning om jag skulle ha tråkigt hemma.

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det och vad han har på idéer, om det bara är vänskapligt eller om det är något mer. Känns lite olustig i och med att jag vet att jag kommer springa in i honom igen när han arbetar som hantverkare, som vi anlitar. Känns lite dumt om han skulle vara ute efter något seriöst och det inte skulle funka, då skulle jag bli tvingad att träffa honom ändå, så det känns bäst om det kan förbli vänner istället. Vill inte hamna i en obekväm sits. Jag har inga sådana känslor för honom mer än att jag tycker han är trevlig, inget mer.

Hur går era tankar? Hur resonerar ni om det hade varit ni i denna sits och inte jag?

Jag förstår inte riktigt vad som bekymrar dig. Vill du umgås med honom? Om svaret är ja, umgås med honom. Är svaret nej, umgås inte med honom.
Om du vill veta vad han har för intentioner så får du fråga honom.

Frågan är väl hur du känner för honom. Han är ju uppenbarligen intresserad och är du intresserad av honom är det väl bara att köra på? Annars får du väl smyga in nånstans att du inte vill ha ett förhållande/vill satsa på dig själv/bara vill vara vän. Snälla plattityder som ger honom en hint att it aint gonna happen.

Förbli enbart bekanta.

Du verkar ju inte vara intresserad av honom och då är det inte så mycket att fundera över.

Jag känner mig väldigt obekväm i situationen, då jag inte vågar fråga rätt ut vad det är han är ute efter. Är väl rädd antar jag, att han vill något mer än att bara vara vänner och det skulle kännas dumt att vara vänner efter att få veta något sådant, blir "friendzone" om det ens går att vara vänner efter att få reda på något sådant.. och det skulle va jobbigt att behöva träffa honom när han utför sitt arbete och veta att han har känslor för mig men jag har inga för honom, tror ett sådant möte skulle bli stelt och jobbigt för mig. Jag skulle inte veta vart jag skulle ta vägen.

Kanske lika bra att inte veta istället, inte fråga och bara låta det vara? Så jag slipper oroa mig för det värsta?

Jag känner mig väldigt obekväm i situationen, då jag inte vågar fråga rätt ut vad det är han är ute efter. Är väl rädd antar jag, att han vill något mer än att bara vara vänner och det skulle kännas dumt att vara vänner efter att få veta något sådant, blir "friendzone" om det ens går att vara vänner efter att få reda på något sådant.. och det skulle va jobbigt att behöva träffa honom när han utför sitt arbete och veta att han har känslor för mig men jag har inga för honom, tror ett sådant möte skulle bli stelt och jobbigt för mig. Jag skulle inte veta vart jag skulle ta vägen.

Kanske lika bra att inte veta istället, inte fråga och bara låta det vara? Så jag slipper oroa mig för det värsta?
Friendzone är något dumt påhitt och egentligen bara innebär olycklig kärlek. Men blivit något sätt att lägga skulden hos motsatta parten även om där inte finns någon skuld.
Jag tycker för bådas skull det är bättre att vara ärlig. Är han bara intresserad av dig på det sättet ja då kan han släppa och gå vidare. Det går vara vänner. Förstår att det inte passar alla eller är lätt. Men det går det gäller bara att veta om det. Har själv varit i situationen och visst gjorde ont att höra att man "bara" fanns vänskap att finna. Men det är och var en person jag vill ha i mitt liv oavsätt och därför skalat tillbaka min energi nivå till en nivå som vän. Men eftersom både vet vart den andra är så är det lättare att jobba fram något som fungerar om man nu skall ha någon form av relation ( vänskaplig som partnerskap )

Vänskap som partnerskap måste komma från bådas håll annars fungerar det inte. Och då är det inte värt att lägga ner tid och energi på det häller.
Folk måste sluta underkatta att vara tydlig i vad man själv vill. Man kan inte förvänta sig att någon skall förstå hintar och subtila meddelanden. =)

Fast å andra sidan, så vet jag inte om jag har känslor för honom eller inte, minns på det där partyt så ville jag någonstans omedvetet att han skulle sätta sig bredvid mig... jag vet ärligt inte hur det ska kännas att ha känslor eller inte, jag har glömt bort.. och det är väl det som gör mig så osäker/rädd.. :(

Låter som du kanske har lite mer känslor?
Behöver ju inte gå händelserna i förväg och tänka för mycket just nu, gör bara det du känner för :)

Har varit i en lite liknande situation med en kille på jobbet som visade intresse men han är gift... därför höll jag allt väldigt professionellt hela tiden och insåg inte att jag också hade känslor för honom fören jag bad honom sluta prata med mig. Men de är ju en helt annan sak då han jag pratar om är gift som sagt...

Fast å andra sidan, så vet jag inte om jag har känslor för honom eller inte, minns på det där partyt så ville jag någonstans omedvetet att han skulle sätta sig bredvid mig... jag vet ärligt inte hur det ska kännas att ha känslor eller inte, jag har glömt bort.. och det är väl det som gör mig så osäker/rädd.. :(

Det låter som att du överanalyserar en hel del. Träffa honom som en vän och se vad det leder till? Att du känner dig rädd och osäker tror jag har väldigt lite att göra med honom som person (som du knappt känner ännu) utan med dina egna känslor.

Låter som du kanske har lite mer känslor?
Behöver ju inte gå händelserna i förväg och tänka för mycket just nu, gör bara det du känner för :)

Har varit i en lite liknande situation med en kille på jobbet som visade intresse men han är gift... därför höll jag allt väldigt professionellt hela tiden och insåg inte att jag också hade känslor för honom fören jag bad honom sluta prata med mig. Men de är ju en helt annan sak då han jag pratar om är gift som sagt...
Hur håller man det professionellt? Har nog inga bra erfarenheter där.

Hur håller man det professionellt? Har nog inga bra erfarenheter där.

Funderar rationellt och logiskt på hur en skulle bete sig utan inblandning av känslor och sedan så följer en den planen.
Är omdömet alltför fördunklat av känslor kan tillfrågning av en vettig vän vara behjälpligt.

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 563
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 777
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 960
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka