Vad är det som gäller för detta??

H

horsedream

Om en häst/ ponny kommer in till Sverige med polskt hästpass, vad gäller då?? Säg att hästen/ ponnyn ska stanna runt två år i SVerige.

Hur lång är en hästbuss för sexhästar med bodel??

TACKSAM för SVAR!! :bow:
*kramar av styrka*
Magda

Sv: Vad är det som gäller för detta??

Tror att det beror lite på vad hästen/ponnyn gör här och vem som äger den. Jag vet ett antal svenska travhästar som är i Frankrike för träning och avel med svenska pass efter som ägaren är svensk. Lika så känner jag till en dansk häst som varit i träning i Sverige i två år med danskt pass efter som ägaren bor i Danmark.

Sv: Vad är det som gäller för detta??

Varfor ska hasten bara stanna i Sverige i 2 ar? Ar det tankt att hasten ska tavlas i Sverige under den tiden?
Ett pass ar ett pass oavsett vilket land hasten kommer ifran, men hade du tankt att tavla hasten i Sverige, behover du regga hasten med ett svenskt pass. Du skickar in det polska passet och far tillbaka ett svenskt pass. Men om hasten inte ska stanna i Sverige, sa ar det ingen ide att byta pass till hasten.

En hastbuss som tar 6 hastar + en bodel kan vara olika lang beroende pa hur den ar inredd samt hur stor bodelen ar.
Det gar inte att saga hur stor den ar nar man inte vet hur den ser ut.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 408
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka