Vad är det för ras?

Sv: Vad är det för ras?

Hon påminner om min träningskompis jaktgolden, MEN jag tror inte att hon är det för hon har för lite fanor och päls. Huvudet är varken labbetypiskt eller likt en golden (de har bredare panna). Hon liknar en ung Hovawart, men jag tvivlar på att hon är renrasig. Tror det är en stor del labbe/golden och sen något smalnosat, typ ngn vinthund el. collie...

//E

jag tror inte hon är renrasig. det är nog mest labrador och sedan kanske schäfer. fast det är svårt på en valp.

En vacker blandras!! Kanske mkt labrador och lite doberman ( den smala nosen) och så lite av varje???? Väldigt söt!

Hu är hon i sättet? Det kanske kan ge ledtrådar?

Hon ser exakt ut som min kompis hund. Hon är Doberman/Labrador + Golden. Så jag tror att du har någon slags goldenkorsning...

(inget svar på inlägget detta)
men "Tippan",sa du att din kompis har en blandis golden/labbe/dobermann?!
Min hund är blanding labbe/golden/dobermann/dalmatiner!
ganska likt :)
har du nån bild på hunden?*nyfiken*

Jag tycker också hon har ett vackert huvud. Grannens golden är tre månader äldre och ca 20 cm högre, 20 cm bredare och mycket kraftigare huvud med mer panna. Hon är ganska långsmal... Temperamentet är jättetrevligt alltid glad och pigg och busig och jättesnäll mot barn. Hon är klok och lär sej snabbt.... Ja jag lär väl aldrig få veta men det gör ju inte så mycket... :)

Golden, labbe, border collie korsning

Det är absolut ingen renras

har inte en aning om vad det är för raser, men måste säga att hon är underbar!! :love:

kommer du på vad de är för blandning så pm:a och berätta för jag ska ha en likadan!!

Hon är väldigt lik min blandras i huvudet. Hon är mest bordercollie o sen golden plus lite annat... :) Det är nog mest golden el labrador i din hund, men nåt mer är det allt. Jättefin!

Det är min kompis hund och hon är Doberman/Labrador + Golden

Den var väldigt lik hunden på dina bilder (kommer inte ihåg vem som skrev det), hoppas hon blir så söt när hon är vuxen.
Kan tillägga att det är en irländsk hund, men alla labbar och goldens jag har sett här ser ut som de svenska, det var därför jag undrade... Någon hittade henne i en rondell och de hade efterlysning men ingen hörde av sej, hon hade inget halsband och ingen märkning. De som hittade henne kunde inte ha kvar henne så de frågade mej om jag kunde ta hand om henne. Gissa vad jag svarade.... :D :love: :love:

Ska snart skaffa kompis till henne också, vi flyttar ut på landet så hon får stooor trädgård!
Jag funderade på om det kunde vara blandning med lurcher, de ser ut som en greyhound...

lurcher

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 595
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 562
Senast: Sezziyanen
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.