Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hon påminner om min träningskompis jaktgolden, MEN jag tror inte att hon är det för hon har för lite fanor och päls. Huvudet är varken labbetypiskt eller likt en golden (de har bredare panna). Hon liknar en ung Hovawart, men jag tvivlar på att hon är renrasig. Tror det är en stor del labbe/golden och sen något smalnosat, typ ngn vinthund el. collie...
(inget svar på inlägget detta)
men "Tippan",sa du att din kompis har en blandis golden/labbe/dobermann?!
Min hund är blanding labbe/golden/dobermann/dalmatiner!
ganska likt
har du nån bild på hunden?*nyfiken*
Jag tycker också hon har ett vackert huvud. Grannens golden är tre månader äldre och ca 20 cm högre, 20 cm bredare och mycket kraftigare huvud med mer panna. Hon är ganska långsmal... Temperamentet är jättetrevligt alltid glad och pigg och busig och jättesnäll mot barn. Hon är klok och lär sej snabbt.... Ja jag lär väl aldrig få veta men det gör ju inte så mycket...
Hon är väldigt lik min blandras i huvudet. Hon är mest bordercollie o sen golden plus lite annat... Det är nog mest golden el labrador i din hund, men nåt mer är det allt. Jättefin!
Den var väldigt lik hunden på dina bilder (kommer inte ihåg vem som skrev det), hoppas hon blir så söt när hon är vuxen.
Kan tillägga att det är en irländsk hund, men alla labbar och goldens jag har sett här ser ut som de svenska, det var därför jag undrade... Någon hittade henne i en rondell och de hade efterlysning men ingen hörde av sej, hon hade inget halsband och ingen märkning. De som hittade henne kunde inte ha kvar henne så de frågade mej om jag kunde ta hand om henne. Gissa vad jag svarade....
Ska snart skaffa kompis till henne också, vi flyttar ut på landet så hon får stooor trädgård!
Jag funderade på om det kunde vara blandning med lurcher, de ser ut som en greyhound...
Hundavel & Ras
Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
Hundavel & Ras
Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever!
Vi har haft hundar i...
Hundavel & Ras Min med, bara så himla svårt att se något när allting är kolsvart mot vit bakgrund. Men jag tycker allt att det ser väldigt öppet ut
För...
Ekonomi & Juridik Den verkar dock ha fungerat bra där så det är mycket möjligt att den var snäll och okomplicerad.
Jag hade två hästar, när jag skiljde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.