Sv: Vad är det för fel...
Får din dotter alltid göra som hon vill? Låter ju bra..
Jag tycker snarare att man ska vara orolig om ens barn inte VILL gå på kalas.
Har barnet verkligen det bra i skolan då?
Har barnet inga kompisar? För kompisars kalas är det ju självklart att man går på även om man "inte har lust".
Att offra några timmar för någon annans skull är som sagt inte för mkt begärt av någon.
Det är en sak om det skulle vara random bjudning, men detta gäller födelsedagskalas.
Om man tar ditt scenario där kalaset är på 4 timmar, då är förmodligen allt över på 5 timmar = din dotter har minst 19 timmar kvar av helgen att leka med sin syster (som hon aldrig träffar på kvällarna?) eller rida.
Om man då förutsätter att hon bara är vaken 12 timmar/dygn.
Mitt barn vill ofta inte gå på kalas när hon blir bjuden. Ofta ligger kalasen på helgen, mitt på dan, säg 11-15 eller 12-16.
När man frågar varför hon inte vill gå så säger hon att hon hellre vill vara hemma och rida, eller leka med sin syster. Hon tycker att hon aldrig hinner göra något hemma på veckorna, jag jobbar dagtid så de är ju på fritids motsvarande tid.
Ska jag tvinga henne att gå? Nä tack, jag vet själv hur mycket jag ser fram emot helgen och få vara med hästarna, greja på gården etc.
Sen ordnar inte vi några barnkalas själva, hon vill inte helt enkelt. Ska man tvinga dem till det oxå?
Får din dotter alltid göra som hon vill? Låter ju bra..
Jag tycker snarare att man ska vara orolig om ens barn inte VILL gå på kalas.
Har barnet verkligen det bra i skolan då?
Har barnet inga kompisar? För kompisars kalas är det ju självklart att man går på även om man "inte har lust".
Att offra några timmar för någon annans skull är som sagt inte för mkt begärt av någon.
Det är en sak om det skulle vara random bjudning, men detta gäller födelsedagskalas.
Om man tar ditt scenario där kalaset är på 4 timmar, då är förmodligen allt över på 5 timmar = din dotter har minst 19 timmar kvar av helgen att leka med sin syster (som hon aldrig träffar på kvällarna?) eller rida.
Om man då förutsätter att hon bara är vaken 12 timmar/dygn.