Vad är det för FEL på min Hund??!!

Sv: Vad är det för FEL på min Hund??!!

PIRU skrev:
Att du tycker han är en perfekt bruksschäfer är väl en sak men så lite hund du hållt på med så väderar jag det inte värst högt.

har du nånsin sett ett bruksprov på högre nivå o sett riktiga bruksschäfrar?

Ja du svara ju själv på frågan , han tillhör inte bruksschäfre för han har så mycket utställning i sig.

o Kenneln har väl knappast lyckats heller för den delen, kollade finns ju inga hundar på nån högre nivå i bruks. Men det är ju av mindre betydelse men säg inte att dom lyckats för det har dom inte.
Men vad nedvärderande du låter...och det finns alldeles utmärkta bruks schäfrar och tjänstehundar som kommer från utställningssidan.
Den bästa tjänstehunden vi har haft kom "helt och hållet" från utställningssidan...

lillsnorre skrev:
Men vad nedvärderande du låter...och det finns alldeles utmärkta bruks schäfrar och tjänstehundar som kommer från utställningssidan.
Den bästa tjänstehunden vi har haft kom "helt och hållet" från utställningssidan...

Hassemans Axxe? han är då ingen utställningshund det kan jag garantera

lillsnorre skrev:

Sen att det finns utmärkta TJH o brukshundar från utställnigs sidan är ju rent larvigt o säga visa mig nån utställnings räka som har varit med i TJH SM , IPO SM , IPO WM ,BHP SM, BHP WM , SCHH, KNPV, MONDIORING, FRANSKA RING, BRUKS SM , BUNDESSIGER PRUFUNG
o,s,v,

PIRU skrev:
Sen att det finns utmärkta TJH o brukshundar från utställnigs sidan är ju rent larvigt o säga visa mig nån utställnings räka som har varit med i TJH SM , IPO SM , IPO WM ,BHP SM, BHP WM , SCHH, KNPV, MONDIORING, FRANSKA RING, BRUKS SM , BUNDESSIGER PRUFUNG
o,s,v,

Men det beror väl snarare på att om man köper en utställnings-linjerad hund är man kanske inte så intresserad av IPO och allt vad du nu räknade upp? Även om det naturligtvis finns de som vill både och.

Tack
Sökte på hela namnet och på delar av namnet och det kom inte upp någonting :confused:

Gnist skrev:
Ska det föreställa en av sveriges bästa bruksschäfrar??

Det är den största nedärvaren på Schäfer sidan genom tiderna i Sverige.
O räknas nog till den bästa TJH i Sverige.

Trissa skrev:
Men det beror väl snarare på att om man köper en utställnings-linjerad hund är man kanske inte så intresserad av IPO och allt vad du nu räknade upp? Även om det naturligtvis finns de som vill både och.

klart du är intresserad av o köra IPO eller BHP annars får du ju inte ställa ut hunden på SSM.

Men hur kan då¨den då vara den bästa TJH då om man inte är intresserad av sånt då?

Men herregud... vad är detta för sanlåda..???
Ni vet, hundmänniskor går inte ihop... kolla bara på BK folk styr o ställer o bråkar med varandra.

Vad är det för fel???
Har man inte hund för att det är roligt? Och ska man inte kunna ge varandra råd och ta råd av varandra??
Det är pinsamt o läsa allt skit som kastas hit o dit.. min hund är bättre än din eller din hund är ingen riktig schäfer för ditten o datten..

TS hade ju ett problem som hon ville ha hjälp med??
Mållös, vuxna människor!

PIRU skrev:
räknas nog till den bästa TJH i Sverige.

Skrattretande att han ska vara den bästa TJH i sverige om man läser hans resultat i databasen..

Menar du då att det finns en hel hög superba resultat, som inte syns i databasen, när du påstår att han är den bäste?

Gnist skrev:
Skrattretande att han ska vara den bästa TJH i sverige om man läser hans resultat i databasen..

Menar du då att det finns en hel hög superba resultat, som inte syns i databasen, när du påstår att han är den bäste?

vad är det som är så dåligt då?

korningen finns det förklarat på i en hel avhandling på HS om.
på just den hunden.

tror du allt på ett papper är allt eller?

finns många polis rapporter på den hunden bedrifter som få hundar ens är i närheten av.

Gnist skrev:

Tycker det är mer skratt retande att du ens uttalar dig om hunden när du inte vet vilken hund det är ens.

Ojojoj då..Trampade jag på en öm tå eller?

Senast ändrad:

Gnist skrev:
Vad jag såg så har hunden endast "tävlat" ( det står ju under tävling i databasen) 2 hela gånger i hela sitt liv och för mig är det då helt obegripligt hur han då kan klassas som den bäste i sverige..

Förklara gärna exakt vad som gör honom till den bäste TJH.

Det är helt orelevant att han är en god nedärvare, då det inte har med hans egna resultat att göra.

att man inte tävlar med hunden har väl inget med om han är bra eller inte då är du illa ute om du bara tittar på såna saker.

Därav att jag frågade om han har resultat som inte står där :smirk:

Jösses..Läs allt som folk skriver...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 230
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 681
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama