Vad är det för FEL på min Hund??!!

Sv: Vad är det för FEL på min Hund??!!

Gnist skrev:
Förklara gärna exakt vad som gör honom till den bäste TJH.

Han har en arbetsmotor som inte är utav denna värld, ett allvar som sällan skådats o det syns på korningen.

Att han blev underkänd på korningen blev att han drog hela sitt register på väldigt små retningar.

Han har ex i ett fall spårat oavkortat i 6 timmar genom både skog o samhälle efter en mördare i Norge , efter 6 timmar hittar hunden en somalier som angriper polisen , hunden går till angrepp o oskadliggör personen.

finns massa såna händelser med Axxe.

Tyckte du "tände till" lite mycket bara ;)
Du vet ju hur jag kan vara ibland..(lite lagom tjurig och vill gärna ha förklaringar om jag undrar över något9

Tack för svaret :)

Gnist skrev:
Tyckte du "tände till" lite mycket bara ;)
Du vet ju hur jag kan vara ibland..(lite lagom tjurig och vill gärna ha förklaringar om jag undrar över något9

Tack för svaret :)

Detta hitta jag lite snabbt sökt

Hassemans Axxe. Tidigare polishund i Malmö och var en så kallad kravallhund, Bet först och frågade sen. Hård som få. och ett Mod som få hundar. En arbetsmotor som räcker till två hundar totalt outröttlig i Tjänst.

fast är det bra? att hunden tänder till på för små retningar? det låter ju faktiskt som en ganska dålig egenskap... och får man fråga varför du skriver somalier? och inte "mördare", "person" eller "man/kvinna"? vad har det för betydelse från vilket land människan kom från?

cillamuffins skrev:
fast är det bra? att hunden tänder till på för små retningar? det låter ju faktiskt som en ganska dålig egenskap... och får man fråga varför du skriver somalier? och inte "mördare", "person" eller "man/kvinna"? vad har det för betydelse från vilket land människan kom från?

Nej jag skulle ändra det men vart för sent.

Men om du läser står det att han var kravallhund också. beror väl på vad man ska ha hunden till.

Men en mycket bra polishund blev han i både Sverige o Norge

Sitter an vid ytterdörren som om han vill gå ut?
Det första som flög igenom mitt huvud av någon anledning var prostatan. Du skrev att han "valpkissade" -ser du om han måste trycka på extra för att det ska komma kiss? Är strålen lika stark som vanligt? Hur ser bajset ut, är det tillplattat? Om han har nedsatt allmäntillstånd kan det vara tecken på att han har ont någonstans.

När det gäller den här urspårade diskussionen om hans rygg så spelar det väl ingen roll vad han har för stamtavla -det är ju bara att kolla på ryggen för att bedömma om den är kort eller ej. Är den lång är risken större för L7-S1 än om den är kort. Sen om han har utställningsblod i sig är väl mindre väsentligt om han ändå inte ärvt ryggen därifrån?

Så där ser min kompis hund ut när jag är hundvakt åt henne.
Hon saknar sin ägare.
Så...är någon i din familj borta, någon som din hund tycker mycket om? Har ni flyttat? Har ni träffat nån någonstans som din hund fattat tycke för?

Annars så kan jag dra mig till minnes att en hund jag tog hand om förut gick undan & satt & såg "olycklig" ut när hon hade ont i magen, men det var ju inget långvarigt så det gick ju över.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 230
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 681
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama