Vad är det för FEL på min Hund??!!

Sv: Vad är det för FEL på min Hund??!!

cillamuffins skrev:
jag undrar jag om "riktiga" bruksmänniskor hade märkt ord på det här sättet, ni som kastar dynga kan ju knappast skryta med någon längre erfarenhet...
Om det är samma nivå som vi har inom Labradorvärlden så svar: Ja. Vuxna människor... Beter sig som rumpor.

75% FT-champions för att vara jaktlabrador.

Nej. Det är fel föreställningatt en DP är en korsning mellan de två typerna. Det är det inte. Det är helt enkelt vanliga Labradorer där man bevarat det jaktliga så långt som det har gått. Utan att tulla för mycket på exteriören vill jag säga eftersom att den verkar vara det viktigaste.

Älvgårdens Royal Cream är Sveriges sista dubbelchampion. (Om man inte räknar med Punku som är född i Sverige, men bor i Finland)
http://www.rasdata.nu/labrador/hund/1990/s6918290.htm

Märk väl hennes härstamning och föräldrarnas meriter. Visst ger prestationsavel resultat...

Jadzia skrev:
Jag vet vad din hund har för stam. Jag går inte helt på vad jag hör från andra.

50/50 ger dock ingen bruksschäfer i mina ögon, men heller ingen ren utställningsdito. Det är en blandning av linjer helt enkelt.

jaha så då menar du att min hund blir då...hm vad blir det nu.. en sällskaps/knä hund eller??!!:cool:

för att man varken kan kalla han för utställnings el bruks schäfer menar du eller??!!
SÅ jävla LÖJLIGT! Trodde att du Hade lite mer hjärna än så Jadzia!:mad:

Löjligt får stå för dig och huruvida jag har hjärna eller inte har inte med saken att göra. Att jag är knasig är redan konstaterat så något bättre får du komma med.

Och med din hunds stamtavla så är han varken ren bruks eller utställning. Han är en kombination av de båda. Vad är det att bli upprörd över?
Jag har en rottis med utställningsstam, men inte gapar jag över det.

Jadzia skrev:
Löjligt får stå för dig och huruvida jag har hjärna eller inte har inte med saken att göra. Att jag är knasig är redan konstaterat så något bättre får du komma med.

Och med din hunds stamtavla så är han varken ren bruks eller utställning. Han är en kombination av de båda. Vad är det att bli upprörd över?
Jag har en rottis med utställningsstam, men inte gapar jag över det.

för att jag blir less över hela situationen och det är så uppenbart varför du ens "bryr" dig om att argumentera med mig! ... Tänker inte gå in på det men du kan säkert själv lista ut det ...

Och egentligen,vad rör det dig om vad min hund har för stam och om jag ser han som bruks eller ej?
vad RÖR det dig egentlgien? ingenting alls,det tycker jag är så oerhört löjligt att ens hålla på att diskutera om det för jag står för det jag tycker å varken DU el Piru kommer att kunna ändra på det,hur mkt ni nu än "predikar" om det och hur "kunniga" ni påstår er att vara..för för mig är ni "nobody" så vill jag råd av nån vänder jag mig till någon annan!

så för tredje och SISTA gången,ber jag Återigen om att ÅTERGÅ till trådens Ursprungliga ämne!

TACK

Senast ändrad:

På tal om att återgå till ämnet: Hur är det med hunden? Är han fortfarande "skum"?

asså ja det är han!?
börjar bli lite smått orolig .. borde jag vara det?
Han har tillomed börjat komma till hallen å sitter där nu...alltså om vi sitter i vardagsrummet i soffan så sitter han där å kollar....som om han vill "synas" och få uppmärksamhet....?
Och han får ju vara överallt i lägenheten så det borde inte vara så att han känner sig ensam för vi håller på med han ganska mkt,både ute och inne (ute så brukar vi alltid ha nån kul aktivering och inne alltifrån gos och kel till borstning och tand puttsning :d)

men han har "annars" inte betett sig anorlunda förutom "det"...:crazy:

Senast ändrad:

för att jag blir less över hela situationen och det är så uppenbart varför du ens "bryr" dig om att argumentera med mig! ... Tänker inte gå in på det men du kan säkert själv lista ut det ...

Där tror du fel. Jag har haft samma enerverande diskussion förut med någon som envisades med att kalla sin rottis-korsning för rottis av precis samma anledning som vi har den här replikväxlingen. Det är onödigt att sätta en etikett på sin hund som inte stämmer.

Stick ut huvudet ur den egocentriska bubblan. Det här handlar inte om din person.

Har du pratat med en veterinär ännu? Om inte, så gör det!!

Gnist skrev:
Och hur menar du hon ska beskriva hunden, så att vi som inte sett den "live" ska kunna veta vad det är för typ i kroppsbyggnaden?

Frågar igen......

Är det fel att bara skriva kort, rak rygg?
Om nu gemene man inte vet vad bruksschäfer innebär lär de inte fatta hur hunden ser ut om man beskriver hunden med det ordet heller.

Du har en poäng där, men det hade ju kunnat påpekats till ts via pm, så hade inte tråden spårat ur så..

Nikkis skrev:
asså ja det är han!?
börjar bli lite smått orolig .. borde jag vara det?
Han har tillomed börjat komma till hallen å sitter där nu...alltså om vi sitter i vardagsrummet i soffan så sitter han där å kollar....som om han vill "synas" och få uppmärksamhet....?
Och han får ju vara överallt i lägenheten så det borde inte vara så att han känner sig ensam för vi håller på med han ganska mkt,både ute och inne (ute så brukar vi alltid ha nån kul aktivering och inne alltifrån gos och kel till borstning och tand puttsning :d)

men han har "annars" inte betett sig anorlunda förutom "det"...:crazy:

Är du säker på att han inte gått och blivit kär....din hund??
(vet ju inte vad man törs kalla han efter all denna "ras utvärdering"...??);)

Jadzia skrev:
Är det fel att bara skriva kort, rak rygg?
Om nu gemene man inte vet vad bruksschäfer innebär lär de inte fatta hur hunden ser ut om man beskriver hunden med det ordet heller.
Men om nu hunden är 50/50 bruks-,utställningsstammad så måste man väl kunna beskriva den som att den ser mer ut som en bruks då den har kort rak rygg??? Det kan ju knappast vara nån lögn eller skryt då heller??:confused:
Stod det inte nåt i sista Brukshunden om att nån uttalade sig om att schäferns uppdelning av de två typerna knappast skulle vara hållbara i längden???? (har bara skummat igenom det men kom på att jag läst nåt om det idag...??):confused:

Jadzia skrev:
inte vet vad bruksschäfer innebär lär de inte fatta hur hunden ser ut om man beskriver hunden med det ordet heller.

men om man inte KAN hund (om man nu inte vet cad bruksschäfer innebgärd för "bygnad") så bör man inte komma och diskutera just hund..
eller har jag fel?

Gnist skrev:
Har du pratat med en veterinär ännu? Om inte, så gör det!!

har ringt till våran lokala vet och dom säger att så länge han inte visar tecken på smärta och har "sinnes förvirring" så är det inget att oroa sig över...:cool:
hmm...

Aliide skrev:
Har du tempat hunden nu?
nej tyvärr..hittar tyvärr inte hans termometer och jag tänker då inte låta han få "låna" min heller..:rofl:

men jag ska ta å köpa en snarast möjligt! *skriver det på "kom ihåg" lapp nu..*:idea:

Jadzia skrev:
Där tror du fel. Jag har haft samma enerverande diskussion förut med någon som envisades med att kalla sin rottis-korsning för rottis av precis samma anledning som vi har den här replikväxlingen. Det är onödigt att sätta en etikett på sin hund som inte stämmer.

Stick ut huvudet ur den egocentriska bubblan. Det här handlar inte om din person.
det är 2 helt skilda saker! att kalla sin rottis korsning för renras är fel..
MEN iko är 50/50 så visst kan jag sätta en "etikett" på min hund...so whats the problem?

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 230
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 681
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 696
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Den 30/11 var jag hos veterinären med min yngsta hund (hon är 13 månader) eftersom jag hade märkt att hennes lymfknutor vid halsen var...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama