Vad är det bästa med hösten enligt er?

Mirre

Trådstartare
Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället.
Mitt mål är att alla ska gå hem och vara jättemotiverade på att anamma höstmys, halloween och allt vad det nu är.
Men jag behöver argument, så ös på allt ni har med vad som är bra med hösten
 
Känns som allt blir lugnare, svalare ute vilket gör att jag hellre är ute längre tid. Pyssla i trädgården, kratta löv. Göra kransar?
Baka något gott med äpplen eller saffran?
Plantera ljung ute i kukor, sätta upp ljusslingor 🧡
 
Sitter och skriver på mitt tal och tänkte prata om hur man kan vända höstmörkret till någonting positivt istället.
Mitt mål är att alla ska gå hem och vara jättemotiverade på att anamma höstmys, halloween och allt vad det nu är.
Men jag behöver argument, så ös på allt ni har med vad som är bra med hösten
Vackra höstlöv!
Gyllene ljus!

Och jag gillar verkligen Halloween! ser fram emot att få göra en pumpa.
 
Att kunna elda i kaminen ingen. Tända stearinljus. Njuta i heta skumbad. Äta mumsiga soppor med massor av rotfrukter. Ligga och läsa på soffan. Ägna sig åt inomhushobbier igen, som t.ex. släktforskning.
 
Färgerna på träden och de prasslig löven på marken. Den klara, fräscha luften som känns så mycket syrerikare. Elden som sprakar i kaminen. Tända ljus. Inte alla sociala krav som sommaren har. Mysa i soffan med mina kära. Ett lugn.
 
Varnar för långt inlägg 🙈 jag blir alltid lite deppig när dom första höst dagarna kommer och jag blir stressad, för nu kommer snart mörkret 😱🤫 men alla årstider har sina goda sidor..🍁🍂

Jag älskar ändå att vara ute och röra mig utomhus så mycket mer nu på hösten än på sommaren. Fina dagar som fortfarande är ljusa, höstfärg på bladen, skogen doftar härligt, solen värmer lagom, man kan gå i fjäll och jogga utan att svettas allt för mycket, mindre flygfän och andra insekter ute, mindre folk ute ^^, ha brasor tända och grilla korv

Sen är det mat och dryck som är bättre på hösten...Varm choklad med marshmallows, höstgrytor, svamp, varma mackor med massa ost, soppor, te i stora koppar och höst myset inomhus... sitta med filtar i soffan, läsa böcker och lösa korsord, tända ljus, elda i spisen.

Halloween är kul, pynta med läskiga saker, klä ut sig, knacka på dörr med småbarnen, se filmer å äta popcorn.

Gå på höstmarknader, många tv serier kommer med sina nya säsoner, kurser som startar, rutiner som kommer tillbaka.

Känner iof inte att det är ett lugnare tempo, har det mkt lugnare på sommaren, då rymmer vi till sommarstugan och är utan tv, socialt umgänge minskar och vi är mkt med bara närmsta familjen och latar oss i solen ^^

Nu på hösten är det full rulle med aktiviteter, kalas lr annat socialt som händer. Mycket som händer i området där vi bor som är kul att hitta på, julen kommer snart ...(ja, vi är koko i jul och börjar handla julklappar redan nu 🙈), adventskalendrar släpps å ska köpas, besök från Sverige ska hinna komma hit innan nya året etc etc och vipps! så har vintern gått över till vår också snart är det påsk 😄🐣🐣🐣
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
5
· Visningar
392
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 170
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
14
· Visningar
685
Senast: sweep
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 893

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp