Varnar för långt inlägg
jag blir alltid lite deppig när dom första höst dagarna kommer och jag blir stressad, för nu kommer snart mörkret
men alla årstider har sina goda sidor..
Jag älskar ändå att vara ute och röra mig utomhus så mycket mer nu på hösten än på sommaren. Fina dagar som fortfarande är ljusa, höstfärg på bladen, skogen doftar härligt, solen värmer lagom, man kan gå i fjäll och jogga utan att svettas allt för mycket, mindre flygfän och andra insekter ute, mindre folk ute ^^, ha brasor tända och grilla korv
Sen är det mat och dryck som är bättre på hösten...Varm choklad med marshmallows, höstgrytor, svamp, varma mackor med massa ost, soppor, te i stora koppar och höst myset inomhus... sitta med filtar i soffan, läsa böcker och lösa korsord, tända ljus, elda i spisen.
Halloween är kul, pynta med läskiga saker, klä ut sig, knacka på dörr med småbarnen, se filmer å äta popcorn.
Gå på höstmarknader, många tv serier kommer med sina nya säsoner, kurser som startar, rutiner som kommer tillbaka.
Känner iof inte att det är ett lugnare tempo, har det mkt lugnare på sommaren, då rymmer vi till sommarstugan och är utan tv, socialt umgänge minskar och vi är mkt med bara närmsta familjen och latar oss i solen ^^
Nu på hösten är det full rulle med aktiviteter, kalas lr annat socialt som händer. Mycket som händer i området där vi bor som är kul att hitta på, julen kommer snart ...(ja, vi är koko i jul och börjar handla julklappar redan nu
), adventskalendrar släpps å ska köpas, besök från Sverige ska hinna komma hit innan nya året etc etc och vipps! så har vintern gått över till vår också snart är det påsk