Vad är det bästa med er hund

Kalaspinglan

Trådstartare
Till 99,999% är min hund det bästa som finns i mitt liv. Något som kanske verkar litet, men betyder så mycket är när han ligger i sin säng eller i soffan och sover/vilar och jag går förbi och hör hur hans lilla svans viftar lite lite försiktigt... då kan jag aldrig gå förbi utan måste stanna och mysa lite med honom.

Tack och lov är han väldigt positiv och är väldigt uttrycksfull. Jag hoppas verkligen att han fortsätter att vara det när han blir stor.

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Sv: Vad är det bästa med er hund

Kalaspinglan skrev:
Något som kanske verkar litet, men betyder så mycket är när han ligger i sin säng eller i soffan och sover/vilar och jag går förbi och hör hur hans lilla svans viftar lite lite försiktigt...

Vad gulligt det låter! :love:

Min hund är också det bästa som finns i mitt liv.
Så fort hon märker att jag börjar vakna på morgonen kommer hon och ger mig massa blöta pussar i hela ansiktet. Om jag sitter vid datorn kan hon komma och hoppa upp i mitt knä för att ligga där och snarka. Och i soffan vill hon alltid ligga på min mage. :love:

En väldigt gullig sak som hon gör när vi får gäster är att hon så gärna vill vara med dem. Om de sitter i soffan sätter hon sig i mitten och efter ett tag kan hon ligga i knät på någon. (Hon vill gärna pussa massor också, men det får hon inte för matte och husse. :p)

Det bästa är att hon alltid är så glad och vill vara med på allt. :)

Kul att se hur Ni skiftar från att hund :devil: aldrig kan ligga still till att han är det bästa som finns! :D

Men det är precis så ett liv med hund är. Ren berg- och-dalbana. Ena dagen går man på små rosa moln, tills byrackan tycker man har svävat på molnen förlänge, då ser de till att man faller platt ned. :smirk: :angel: De jäklarna, vad de styr och ställer med oss. :D

ja just det, ungefär lagom till man berättat för alla som vill höra och några till hur duktiga ens hundar är så plockar de ner en på jorden... gärna inför samma människor som fått lyssna på ens skryt...

hur som helst är det bästa med loke att han har ett så mjukt och gosigt ansikte och det bästa med minina är att hon visar hur mycket jag betyder för henne.

Den ena för att hon är så go och kramig. Alltid vill ligga nära matte, gärna under huden typ. Hon är alltid så glad och vill egentligen alltid göra sitt bästa. Men ibland så lyder inte benen riktigt, de vill busa lite :P

Den andra för att hon alltid ställer upp på allt. Hon förstår alltid vad jag vill att hon ska hämta. Hon hjälper till att bära om jag har mycket packning. Om jag ber henne så kan hon hämta "förbjudna" saker som den andra hunden har snott. Hon är så klok och jag tror inte att jag kommer att få en sån klok hund igen... En gång när vi åkte pulka så fattade hon direkt att hon skulle ta tag i pulkans handtag och dra upp pulkan upp för backen när någon hade åkte ned. Hon blir aldrig trött eller leds vad vi än gör. Vi har tävlat i fyra olika grenar och hon skulle fixat mer om jag bara hade orkat!! Hon gör allt och tycker att allt är lika kul! Synd att jag upptäckt först nu vilken klippa till hund!!

Det bästa med labben är att hon är så go och glad jämt. Inget är omöjligt, hon gör alltid sitt bästa för att vara oss till lags (hm, möjligtvis inte om hon hittar nåt smaskigt ute då :p , men alltid annars).
Och inget är bättre än när hela familjen är samlade runt henne och kliar magen :love: . Då ser man hur hon riktigt njuter av all uppmärksamhet.
Och en annan mysig sak är när hon lägger sig i knät på en och somnar sött.

Ber att få återkomma om hur det går med valpen nån gång om två veckor, hämtar den nästa helg....... ;) .

Det bästa med min kille tycker jag är när man sitter i soffan och han kommer och sätter sig tätt bredvid, för att sedan lägga sig med huvudet i knät på en!! :love:

Min Elektra är undebar även om hon är mer husses hund. Vill gärna följa med och åka i hans pickup. *Ser ganska kul ut då för hon ser supersnobbig ut när hon åker med där*

Tycker hon är rätt charmig för varje kväll måste hon ha en gosestund i sängen (Ca 5 minuter) Då ska både matte och husse bry sig om henne annars blir hon ledsen och kan gny en stund.

Det bästa med Nova är att hon alltid är på min sida!!!
Om jag och sambon bråkar så kommer hon till mig!
Det är inte så roligt för min kille att se, men så blir det eftersom jag är den som hittar på mest med hundarna.

Det bästa med Tjorven är att hon är så ärlig.
Ja, ärlig.
Hon visar alltid vad hon tycker om allting.
Jag kan läsa henne exakt.
Nova är den som alltid följer med, glad i hågen. Men Tjorven visar tydligt om det är tråkigt och att hon hellre ligger inne och sover.
Svårt att förklara, men hon är tydligare i sitt kropps språk och hon tycker alltid någonting medans Nova bara flamsar med ibland.

Det bästa med Tintin.. Finns massor som är bra med honom.
Varje morgon precis kl 9 kommer han in i mitt rum, hoppar upp i sängen, viftar på svansen (svansen går liksom runt,runt också böjer han sig som ett U :D ) och pussar mig i ansiktet.
Sedan ligger han kvar tills jag har gått upp.

Så fort han hör att man sätter sig i soffan kommer han springande och lägger sig i sitt lilla hörn :love:

Det bästa med Pricken är att han alltid vet vad jag är på för humör och hur jag mår.. Han vet alltid när jag behöver den där extra "kramen" eller myset i soffan... Hur han alltid "pratar" när han vill något...

Det bästa med Leia är att hon är ett litet yrväder som älskar att ligga i knät när jag sitter vid datorn, kryper in under täcket å gosar på kvällen.. Och varje morgon blir lika glad när det är dags att gå upp...

Jag tror nog att allt är det bästa med mina hundar :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 130
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 334
Senast: Tonto
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Valp 2025