Vad är arbetsförmåga?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt säker på att Instagramkontot är en del av affärsverksamheten, inte något hon gör för nöjes skull. Det syns ju på kontot. Böckerna och föreläsningarna har väl kanske en publik just för att Instagramkontot och FB-gruppen finns? Alltså måste hon gno på med kontent för att kunna få tillräcklig försäljning på det andra, så hon kan försörja sig. Med andra ord, Instagramkontot är reklam. Det blir lika tokigt att jämföra sig med det som att jämföra sin egen vardagstädning med ajaxreklamen.
Ja, jag tänker att det är rätt självklart. Instagram anv
Då måste man väl jobba inom skogsbruket? Och då antar jag det är kalhyggen man planterar. Jag känner inte riktigt för kalhyggesbruket. Det gör mig ledsen att se kalhyggen.


Jag känner inte att det spelar någon roll att plantera sommarblommor. Kul grej bara, men inget som gör världen bättre.


Problemet är att jobbet suger musten ur mig. Jag orkar inte med mitt eget liv. Att utöver det orka med något utanför hemmet känns inte görbart.

Jag städar ibland i jobbet, tömmer soptunnor och plockar skräp. Skräpplockningen gör mig ledsen. Jag tappar hoppet om mänskligheten när jag ser allt skräp som folk har kastat på marken. Jag undrar varför man gör så.
Jag tänker att om du tvingar ut dig nån halvdag kanske en helg i månaden och gör något som du kan känna dig stolt över så är det möjligt att det sedan ger dig energi i längden

Depression och ångest är så att den kräver "sjukgymnastik" för att bli bättre precis som många fysiska skador.
Ja, det kan göra ont i början men gör man den inte kommer man inte bli bättre
 
Ja, jag tänker att det är rätt självklart. Instagram anv
Jag tänker att om du tvingar ut dig nån halvdag kanske en helg i månaden och gör något som du kan känna dig stolt över så är det möjligt att det sedan ger dig energi i längden

Depression och ångest är så att den kräver "sjukgymnastik" för att bli bättre precis som många fysiska skador.
Ja, det kan göra ont i början men gör man den inte kommer man inte bli bättre
Jag tror inte min trötthet påverkas positivt av det.

Jag har fått kontakt med en på fb som har samma intresse som jag och har föreslagit att vi ska ses. Haken är att jag inte vet när jag ska hinna och orka det. Har ju fortfarande växter som behöver planteras samt 13 kubik ved som jag inte ens börjat lassa in.

Känner stress över att klämma in ännu mer i tillvaron.
 
Jag tror inte min trötthet påverkas positivt av det.

Jag har fått kontakt med en på fb som har samma intresse som jag och har föreslagit att vi ska ses. Haken är att jag inte vet när jag ska hinna och orka det. Har ju fortfarande växter som behöver planteras samt 13 kubik ved som jag inte ens börjat lassa in.

Känner stress över att klämma in ännu mer i tillvaron.
Välj att träffa fb-kontakten. Det kan öppna för nya möjligheter och ny energi.
 
Jag tror inte min trötthet påverkas positivt av det.

Jag har fått kontakt med en på fb som har samma intresse som jag och har föreslagit att vi ska ses. Haken är att jag inte vet när jag ska hinna och orka det. Har ju fortfarande växter som behöver planteras samt 13 kubik ved som jag inte ens börjat lassa in.

Känner stress över att klämma in ännu mer i tillvaron.
Kan du säga att du har så mycket att plantera att du inte vet när du ska hinna? Men att erbjuda att FB-kontakten kan komma och umgås under tiden. Om ni har samma intressen kanske denne skulle tycka det vore kul. Kanske hjälper personen till oh trivs med det.
 
Och skapa en ny monokultur?
Fast dagens skogsbruk är inte att skapa en monokultur utan blandskog. Men gran behövs ofta planteras, håll och bladträd brukar klara sig bättre på egen hand. Det kanske är en väg framåt för dig? Lära dig mer om skogsbruk och kanske kunna jobba som rådgivare? Ett jobb som både innebär att vara ute och titta på plats och sitta på kontoret? Visserligen kan det innebära lite resor men sällan så långa så att de blir övernattning.
 
Fast dagens skogsbruk är inte att skapa en monokultur utan blandskog. Men gran behövs ofta planteras, håll och bladträd brukar klara sig bättre på egen hand. Det kanske är en väg framåt för dig? Lära dig mer om skogsbruk och kanske kunna jobba som rådgivare? Ett jobb som både innebär att vara ute och titta på plats och sitta på kontoret? Visserligen kan det innebära lite resor men sällan så långa så att de blir övernattning.
Jag klarar bara att åka 6 mil hemifrån. Räknar inte med att bli så frisk att jag klarar mer.
 
Jag åker hellre hem till nån för att lassa ved än att sitta och fika
Många av oss har ju en massa att göra. Så jag och vänner/familj kan träffas så ibland för att man liksom inte hinner annars.
Typ fixa i trädgård/hemma/hänga med till stallet, bygga något eller handla något etc. Om det dessutom är så att man tycker om att göra det som ska göras är det väl kanon om man både hjälper till, trivs med vad man gör och har ett trevligt umgänge under tiden.
 
Det blir sällan det faktiskt. Iaf här uppe är det inte det vanligaste, men ingen återplantering är väl ändå ett sämre alternativ
Hur kan ingen återplantering vara sämre? Industriell granskog är av ondo och rent miljömässigt så är det bättre att ny skog växer upp själv, vilken den gör.
 
Jag vet inte riktigt, men plantera träd som ju tar upp koldioxid, är ju något i alla fall. Men det lilla jag kan göra räcker inte. Jag känner mig otillräcklig.
I Sverige är det egentligen rätt onödigt, det kostar såklart en del koldioxid att tillverka det där trädet, det är lika bra med ett skott från vägrenen eller nån annanstans där man kan få ta .
 
Var ju mer depressiv då. Men det är ett faktum att jobbet kör slut på mig. Skulle inte jobba en dag till om jag slapp.
Frågan är väl om du skulle få mer gjort och vara/bli gladare då? Nu har du i alla fall en rutin du Måste hålla. Du kommer upp ur soffan, rör på dig och du får träffa människor varje dag. Du har dessutom en vettig inkomst. Tycker du inte att du har någon behållning alls av jobbet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 681
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
5 889
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: ginnies
·
Skola & Jobb Du som läst på universitet eller högskola, vad har du gjort med alla de läroböcker du samlat på dig? Jag har ett tiotal läroböcker...
2
Svar
24
· Visningar
841
Senast: farin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp