Sv: vad använder era barn för roliga ord och uttryck?
Så SÖTT
Eric nu 6 år har precis gått några gånger hos logoped och fått lära sig säga STJÄRNA istället för FÄRNA och NERO ( hunden) istället för NEJO. Nu när han säger Nero blir det NEHHHRRRRO, det låter så kul! Men han försöker ju verkligen!
Han kan fortfarande inte säga CYKEL utan det blir CYKLE. Isaac som är 4,5 år kan säga MOTORCYKEL men inte CYKEL för då blir det som Eric.
LEVERPASTEJ har länge varit LELLEPASTA. DÖSKALLE kallar Isaac för GÖKALLE När de var yngre kallade de TV för TELLE. I dag har de sådana ordfel som KOMDE istället för KOM, LIGGDE istället för LÅG och LAGT istället för LÅG det också.
Elin är snart 18 månader ( orkar inte räkna efter just nu, men nåt sånt är hon
) och säger inte så jättemycket ännu. Hon säger ju mamma, Aj Aj , NEEEEEEEEEEEJ! och Tittut. Även en del andra ord som jag inte kan stava till som jag tolkar som vissa ord. i morse hörde jag hennes ord för strumpor vilket är UMPO. Jag blev skitglad, tills Eric den glädjedödaren berättade att de på dagis sjunger en låt som börjar " umpa umpa...." Tack för den typ
Trots att Elin inte säger så himla massa så är hon mitt charmtroll ändå för hon går fram till hyllan med DVDfilmer och petar på dem och tittar på mig och säger AJ AJ
I går hade hon en söt tunika med en typ kofta fastsydd som var knuten framtill, knuten drog hon över huvudet så den fanns vid nacken för det var så hon ville ha den! Hon tar på sig mössa och skor och går runt med det inne, hon älskar sina skor! Hon sjunger på bebiska till imse vimse spindeln melodin samt gör de rörelserna, hon kramas och gosar och klappar mig på axlarna samtidigt som hon säger MAMMA
Hon kallar även på mig och när jag säger ja vad är det så svarar hon i långa meningar på bebiska och så ska jag svara, typ ok eller jaså eller liknande
Och himmel vad jag njuter av den här tiden, jag missade nog att göra det med pojkarna