Vacker utan spackel

Alltså jag tror inte det kan stämma? Du är ute bland höstfolk och alla har smink?
Visst springer jag på okända i stall. Men även de flesta jag känner till i just stall gör oftast mer än bara smörjer med hudkräm ja.
De som jobbar heltid med häst som jag möter regelbundet och känner sminkar sig ofta ngt.
Min stallägare gör det sällan. Men hon är rätt ensam om det.
Sedan beskrev jag mina närmsta vänner och familj mer ingående i mitt inlägg. Många av dem är inte hästfolk. Men en del är.

Visst springer jag på okända i stall. Men även de flesta jag känner till i just stall gör oftast mer än bara smörjer med hudkräm ja.
De som jobbar heltid med häst som jag möter regelbundet och känner sminkar sig ofta ngt.
Min stallägare gör det sällan. Men hon är rätt ensam om det.
Sedan beskrev jag mina närmsta vänner och familj mer ingående i mitt inlägg. Många av dem är inte hästfolk. Men en del är.
Ok. Det känns så väldigt främmande att folk antingen sminkar sig eller att det andra alternativet är att de går på dyra ansiktsbehandlingar. Jag tror att ännu fler kör vanlig hudkräm och/eller lite smink

• Gilla
Reactions: Sel
Ok. Det känns så väldigt främmande att folk antingen sminkar sig eller att det andra alternativet är att de går på dyra ansiktsbehandlingar. Jag tror att ännu fler kör vanlig hudkräm och/eller lite smink
Ja, jag tror det skiljer sig en hel del i olika stall.
Och till viss del kan nog inriktning/gren ge viss skillnad.
Nu när sociala medier kan inbringa ett rätt bra inkomst för en ryttare/tränare och ge spons etc så tänker fler på hur de ser ut när det ska skapas content.

I ett stall jag stod i för flera år sedan i mindre stad var det bara hobbyryttare och folk körde mer på funktion än utseende vad gällde sig själva så att säga. Och så vet jag ju att det ser ut i många stall. Men jag har inte varit i sådana stall på ett bra tag.
Jag beskrev hur min omgivning är idag. Inte hur alla har det.

Har (typ) aldrig sminkat mig, färgade håret senast 1999.
Är ingen "framgångsrik" person.
Är inte tillräckligt intresserad för att anstränga mig att se bättre ut.

Jag är mest lite överraskad av att folk vet vad andra gör med sin hud. Jag måste erkänna att jag har noll koll på vad folk har för hudvårdsrutiner. Smink ser man ju om folk har samma med vissa typer av skönhetsingrepp.
Det har ju absolut blivit vanligare att folk har någon typ av fillers i läpparna och fransförlägningar är ju något som kommit väldigt starkt. Väldigt många har ju det, men det är samma personer som sminkade sig innan som liksom bytt ut sminket mot något mer permanent.

Inget smink, eller färgat hår.

Pigmentfläckar har jag sedan ett par år tillbaka, de gör mig lite ledsen ibland, inte så kul att känna hur man åldras alla dagar i veckan.
Jag tror inte jag har några gråa hår, men är halvblond så de kanske gömmer sig. Kommer inte att färga i framtiden heller.
Jag är inte flärdfull på något sätt men har också varit ledsen över pigmentfläckar i ansiktet. Som världskartor på kinderna. :-( Vill tipsa om Filorga Pigment Serum. Funkar!!! Dyrt men drygt. På med serum, sedan dagkräm och sist på med solstift faktor 50. Varje dag alla dagar!

Bifogade filer

• DCAC2290-DEDF-4354-A685-8822B1DA96B0.webp
    DCAC2290-DEDF-4354-A685-8822B1DA96B0.webp
    6 KB · Visningar: 15
Jag är mest lite överraskad av att folk vet vad andra gör med sin hud. Jag måste erkänna att jag har noll koll på vad folk har för hudvårdsrutiner. Smink ser man ju om folk har samma med vissa typer av skönhetsingrepp.
Det har ju absolut blivit vanligare att folk har någon typ av fillers i läpparna och fransförlägningar är ju något som kommit väldigt starkt. Väldigt många har ju det, men det är samma personer som sminkade sig innan som liksom bytt ut sminket mot något mer permanent.
Jag är fortfarande helt förundrad över tjejen som lyckades genomföra ett helt provdyk, typ 1.5 timme i pool och fortfarande såg sminkad ut efteråt, utan pandaögon! Det måste ha varit någon slags supersmink?!

Jag är inte flärdfull på något sätt men har också varit ledsen över pigmentfläckar i ansiktet. Som världskartor på kinderna. :-( Vill tipsa om Filorga Pigment Serum. Funkar!!! Dyrt men drygt. På med serum, sedan dagkräm och sist på med solstift faktor 50. Varje dag alla dagar!
Tack för tips!
Problemet är väl att jag inte orkar egentligen. Hade det funnits något en-gång-i-veckan så kanske, men varje dag… Jag lever med mina fläckar, det är själva åldrandet som inte är så kul.

Här är en till som inte orkar hudvård och får leva med sviterna. :p Det är först de senaste fem åren eller så som jag börjat använda solkräm i ansiktet, alls, och det mest för att far min utvecklat rosacea. Jag är lite fräknig och fläckig och eländig. Sliten och väderbiten.

Jag har inte använt smink sedan tonåren och inte färgat håret på tio år. Och nej, jag har inte bra hy utan har acne trots att jag passerat 35 (inga grå hår än dock). Jag trivs med mig själv och mitt utseende, till vardags och till fest. Varenda gång jag funderar på att "piffa till mig" frågar jag mig om det är någonting som en man i min position (jobbar på kontor, träffar en hel del människor i arbetet) skulle gjort. Är svaret nej låter jag bli. Alltså alltid.

Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:
Jag slutade sminka mig efter högstadiet. Sminkar mig aldrig. Färgade håret förr men har slutat, dels för jag vill vara naturlig och dels för att jag har så långt hår nu 😅
Trivs bäst så, och kan faktiskt tycka att jag är fin som jag är (ibland i alla fall :o)

Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol? Även till trots för gråa hårstrån, pigmentfläckar eller andra ojämnheter i ansiktet, ljus hy, ljusa ögonfransar och bryn mm.

Någon som slutat med smink helt och ändå lyckas vara "framgångsrik" på Tinder, jobbintervju, fest, jobb med kundkontakt och bilder mm. utan smink?

Jag har inte alltid smink men känner att jag vill vara fri nog att vara utan smink vid alla sammanhang egentligen. Tänk att slippa använda några pengar eller tid på smink, och att känna att man ändå är bra nog för alla runt en precis som man är.

Det känns som att det är så få som väljer att vara helt utan smink vid alla sammanhang, finns ni? Vilka kvinnliga kändisar och offentliga personer finns som aldrig sminkar sig alls?

Från såhär med smink :bag: till såhär fri och glad utan :banana:

Använder aldrig smink och har inte gjort så på många år, säkert en 10 år sen jag senast gjorde det och då var det kanske hårfärg och mascara? Inte mycket mer än det.

Gift blev jag ändå så nog hade jag framgång på den planen. Sen är det väl lite så att kaka söker maka. Vi ser båda helt vanliga ut och gillar varandra. Det är fläckigt, gropigt, narigt, ärrat, hårigt och ohårigt...

Jobbmässigt är jag en enkel tjänsteman utan större ambitioner. Men även på konferenser, möten och middagar kör jag med mitt självtorkade hår och osminkade plyte.

Finns det någon här som helt slutat sminka sig, inklusive slutat färga håret och ingen brun utan sol?
Alltså, jag sminkar mig väldigt sällan. Egentligen bara till fest och det är inte ens säkert jag gör det då. MEN, jag har fransförlängning och jag färgar mina ögonbryn titt som tätt. Jag är välsignad med bra hy och jag tvättar ansiktet i tvål och vatten på kvällen och smörjer in mig. På morgonen använder jag bara varmt vatten. Jag färgar inte håret längre, utan har sedan flera år tillbaka min naturliga hårfärg och trots att jag är 44 år gammal snart har jag inga gråa hår (i alla fall inte så det märks).

Jag kör ingen BUS heller, men jag borde för jag är så himla blek jämt, även på sommaren.

Jag ÄLSKAR smink 🥰! Jag skulle kunna sitta pyssla med smink i timmar för att träna olika tekniker. Det är som meditation att sitta och pyssla med ex 4 basprodukter, blenda 6 olika ögonskuggor och toppa med massa glitter, försöka perfektionera en winged eyeliner osv. Jag följer flera MUA både på YT och insta, och beundrar de som är duktiga på både artistiska sminkningar, full glam och FX, men också de som perfektionerar no makeup-makeup looken och mer minimalistisk stil. Så himla roligt och häftigt hur mycket man kan göra med smink 🤩!

Jag älskar det så mycket så jag borde ta mig tid att göra det oftare än ett par gånger om året :D! Till vardags blir det oftast inget pga lat och prioriterar att sova på morgonen, eller mascara och nån brynprodukt. Och jag tycker att både helt bart eller full mundering på ansiktet går precis lika bra, whatever floats your boat :)!

Har helt slutat att färga håret (var mörkhårig i nästan 20 år) sitter nu och väntar på att det silvergrå ska ta över det blonda mer och mer :D!

Hudvårdsfantast är jag med :up:!

Fascineras lite över att det verkar vara "fult, osäkert och fejk" att vara intresserad av och ägna sig åt hud/hårvård/smink och som lite "fint, äkta och präktigt" att inte bry sig om vare sig hud eller hår.

Sminkar mig förvisso sällan, men lägger en del energi på hud och hårvård för att jag gillar det och känner mig fräschare.

Fascineras lite över att det verkar vara "fult, osäkert och fejk" att vara intresserad av och ägna sig åt hud/hårvård/smink och som lite "fint, äkta och präktigt" att inte bry sig om vare sig hud eller hår.

Sminkar mig förvisso sällan, men lägger en del energi på hud och hårvård för att jag gillar det och känner mig fräschare.
Men eller hur. Märklig inställning tycker jag. Det finns ju ingenting som känns så lyxigt som att göra ansiktsbehandling eller lägga en ansiktsmask. Inte för att man kanske ser bättre ut, men för att det känns bättre i själen när man unnar sig sådana saker.

Jag har inte använt smink sedan tonåren och inte färgat håret på tio år. Och nej, jag har inte bra hy utan har acne trots att jag passerat 35 (inga grå hår än dock). Jag trivs med mig själv och mitt utseende, till vardags och till fest. Varenda gång jag funderar på att "piffa till mig" frågar jag mig om det är någonting som en man i min position (jobbar på kontor, träffar en hel del människor i arbetet) skulle gjort. Är svaret nej låter jag bli. Alltså alltid.

Vill lägga till att jag absolut ägnar mig åt hud- och hårvård. Att man inte sminkar sig eller färgar håret betyder ju inte automatiskt att man inte uppskattar välvårdat hår eller en härlig ansiktsmask.

Liknande trådar

Äldre Snart 36 år gammal finner jag mig plötsligt stående utan varken jobb, häst eller man. Mitt liv är ett helt oskrivet blad och det är med...
2
Svar
36
· Visningar
3 106
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar