vaccinering

lillamy73

Trådstartare
Var idag och vaccinerade min valp för andra gången.
Kom på att jag glömde fråga när nästa vaccinering ska vara.

Är det någon som vet hur ofta man vaccinerar mot parvos? Är hon fullvaccinerad efter två sprutor eller ska det till en tredje om en månad igen? Vaccinerar man dem varje eller vart annat år?

Veterinärstationen har inte öppet förrän i morgon.

Sv: vaccinering

Valpar vaccineras (förutom av uppf) vid 12-16 veckor (1 gång), vid 1 års ålder och sedan minst vart fjärde år.

Sv: vaccinering

8-12-(16) veckor och sedan vid 1 års ålder. Därefter håller det så länge som vaccintillverkaren anger. Nobivacs vaccin med parvo är de vanligaste vaccinen och håller i 3 år.

Det kan även bli andra intervall då vissa vaccinerar mot parvo redan vid 6 veckors ålder. Då gäller en spruta var 3:e-4:e vecka till 16 veckors ålder.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
669
Senast: YlvaG
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 872
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 017
Senast: Vovve
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 316

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?