Vaccinering

AstaKask

Trådstartare
Fick höra idag, efter vår vaccinering i tisdags, att veterinären som vaccinerade hade sagt att det var onödigt att vaccinera eftersom alla hästar inte vaccinerades i stallet (Vi har tydligen två individer som inte vaccineras...hade jag inte en aning om...)???

Vad menar han med detta?

Tydligen sa han att de hästarna kan då föra med sig smittan och då kan även våra vaccinerade bli smittade....:confused:

Alltså....är jag helt ute o cyklar: Vaccinerar man inte för individens skydd? Kan inte även vaccinerade hästar vara smittbärare, utan att sjukan bryter ut? OM några hästar inte är vaccinerade, är det då inte ännu viktigare att mina är vaccinerade om jag inte vill ha dem smittade?

Ser fram emot stora diskussioner om något så givet som vaccin?? eller?

:D

Sv: Vaccinering

Ja, tänkte inte på att skriva ut det. Jag vet inte exakt vilken/vilka vacciner vet främst tänkte på. Men influensa är väl det mest "riskabla". Vi vaccinerar även mot stelkramp och botulism, men det är ju inga smittor...

Sv: Vaccinering

Märklig kommentar:confused: det är ju alltid viktigt att vaccinera och det är väl ändå viktigare att övriga hästar är vaccinerade om några av någon andledning inte kan vaccineras eller i vilket fall inte är vaccinerade.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Tydligen blev ju regler kring vaccin på hästinfluensa ändrade nu 2023. Förut fick det gå 365 +21 dagar men nu får det inte gå över...
Svar
11
· Visningar
998
Senast: Zevzan
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 867
Senast: turbofling
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Idag insåg jag att det här inte är hållbart längre. Jag gillar mitt jobb, mina kollegor och är duktig på det jag gör. Tyvärr finns det...
Svar
15
· Visningar
2 083
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka