AstaKask
Trådstartare
Fick höra idag, efter vår vaccinering i tisdags, att veterinären som vaccinerade hade sagt att det var onödigt att vaccinera eftersom alla hästar inte vaccinerades i stallet (Vi har tydligen två individer som inte vaccineras...hade jag inte en aning om...)???
Vad menar han med detta?
Tydligen sa han att de hästarna kan då föra med sig smittan och då kan även våra vaccinerade bli smittade....
Alltså....är jag helt ute o cyklar: Vaccinerar man inte för individens skydd? Kan inte även vaccinerade hästar vara smittbärare, utan att sjukan bryter ut? OM några hästar inte är vaccinerade, är det då inte ännu viktigare att mina är vaccinerade om jag inte vill ha dem smittade?
Ser fram emot stora diskussioner om något så givet som vaccin?? eller?
Vad menar han med detta?
Tydligen sa han att de hästarna kan då föra med sig smittan och då kan även våra vaccinerade bli smittade....
Alltså....är jag helt ute o cyklar: Vaccinerar man inte för individens skydd? Kan inte även vaccinerade hästar vara smittbärare, utan att sjukan bryter ut? OM några hästar inte är vaccinerade, är det då inte ännu viktigare att mina är vaccinerade om jag inte vill ha dem smittade?
Ser fram emot stora diskussioner om något så givet som vaccin?? eller?