Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen, trots att det var löpande band-principen tog hon sig tid att verkligen titta mig i ögonen och säga att det är fullt normalt att vara rädd. Hon nästan kastade in nålen vilket fick mig att rycka till, men då kom de lugnande orden.
För övrigt så är jag lite öm i området där injektionen gavs, men inget värre ännu.
Haha, min var lite samma. Jag har varit väldigt väldigt nålrädd, men det är så mycket bättre efter terapi. Berättade det för henne igår och hon var också himla bra men sen sa hon typ "ta ett djupt andetag utan masken" och sen trodde jag hon skulle sprita av och ha sig, men icke, då kom sticket
Gick snabbt och smidigt.
Och idag har jag lite ont, men inte värre än efter typ TBE och hepatitsprutorna.
Samma här! Jag förväntade mig lite daltande såsom verkar vara brukligt med rädda patienter, men helt plötsligt utan förvarning så satt nålen i armen.
Alltså, jag vet att min far har varit med och snabbutbildat folk i att hantera spruträdda nu inför massvaccinationer. Ffa i England men säkert här också. I hans värld ingår inget pjosk
Jag förstår dig!Alltså för mig hade det där pajat Allt, jag hade blivit både förskräckt och förbannad. Inte så att min läkare på något vis satt och beskrev vad han skulle göra, men han lovade att han inte skulle överraska mig och det gjorde han inte heller. Jag vägrar kalla det daltande, jag tyckte att han var inkännande och vettig.
Jag har hanterat min tandläkarrädsla genom att försöka fråga så mycket som möjligt. Vad betyder det ordet? Varför gör ni så? Vad är det här för makapär?Jag förstår dig!
Jag är inte rädd för sprutor, däremot för tandläkaren. Har gått i terapi för det och lärt mig att jag behöver ha kontroll över situationen och ett milt och inkännande bemötande. Känner jag inte att tandläkaren låter mig vara delaktig i allt som händer, känner in min sinnesstämning och bryter så fort jag säger till fungerar det inte.
Vissa skulle kalla det daltande, men ja, det är vad som behövs för mig.
Detta är verkligen inte 'daltande', jag tycker att det är ett sådant fult och nedsättande ord. Att professionellt hantera situationen och bemöta sin patient låter bättre.Jag förstår dig!
Jag är inte rädd för sprutor, däremot för tandläkaren. Har gått i terapi för det och lärt mig att jag behöver ha kontroll över situationen och ett milt och inkännande bemötande. Känner jag inte att tandläkaren låter mig vara delaktig i allt som händer, känner in min sinnesstämning och bryter så fort jag säger till fungerar det inte.
Vissa skulle kalla det daltande, men ja, det är vad som behövs för mig.
Alltså för mig hade det där pajat Allt, jag hade blivit både förskräckt och förbannad. Inte så att min läkare på något vis satt och beskrev vad han skulle göra, men han lovade att han inte skulle överraska mig och det gjorde han inte heller. Jag vägrar kalla det daltande, jag tyckte att han var inkännande och vettig.
Jag förstår att det funkade för er som skrev, jag blev bara lite förskräckt över att det på något vis skulle vara en vettig metod att hantera spruträdda på. Jag hade garanterat inte återvänt för spruta två liksom.Ja alltså, jag var ju ändå redo och är inte längre då rädd som jag varit. Det märkte hon väl också antar jag.
Annars hade jag såklart inte blivit nöjd...
Jag förstår att det funkade för er som skrev, jag blev bara lite förskräckt över att det på något vis skulle vara en vettig metod att hantera spruträdda på. Jag hade garanterat inte återvänt för spruta två liksom.
Det sägs ju att de som haft covid sen tidigare får mer biverkningar av första dosen vaccin. Är det några här inne som kan instämma att det stämde för er?
Det sägs ju att de som haft covid sen tidigare får mer biverkningar av första dosen vaccin. Är det några här inne som kan instämma att det stämde för er?
Jag hade covid i mars -20 (men några antikroppar har inte påvisats). Hade feber och ont i kroppen/influensakänsla i tre dagar efter första sprutan och var i samma form som innan sprutan efter ca 10 dagar. Absolut inte lika sjuk som av covid.Det sägs ju att de som haft covid sen tidigare får mer biverkningar av första dosen vaccin. Är det några här inne som kan instämma att det stämde för er?
Fick min första spruta idag Pfizer!
Jag med. Hade ingen lust att få feber i denna värme, men klarade mig med lite ömhet i armen igår kväll efter vaccineringen. Idag känner jag inte av något, så det är skönt.Inga biverkningar förutom lite ont i armen om jag lyfter den ovanför huvudet. Skönt! Var lite nojjig att jag skulle bli sjuk.