Vaccinationsintyg.

J

JennyTuff

Hej.

Jag glömde min pålles vaccintyg i en bil som just nu står på Arlanda flygplats o pga olika anledningar har passet tagit väldigt lång tid så han har inget just nu. Kan man få/köpa ett nytt av vet och sen ha med båda vid tex tävling? Vet kommer i morgon o vaccintyget kommer dröja ett tag innan jag får tillbaka.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vaccinationsintyg.

Du kan be vet skriva på en sån gammal hederlig vaccinationslapp och sedan föra in båda två i passet. Har gjort det flera gånger.

Jag hade 2 lösa vaccinationsintyg samt en del inskrivet i passet åt min. Med andra ord vaccinationer på 3 olika papper. klart man får ha det.

Tack för svar. Då kan ju pusta ut! Trodde jag skulle få omvaccinera hela sk*ten. :crazy:

Nej då. du kan ringa till de veterinärer som vaccinerat och få nya intyg. Tror dom sparar dom i flera år. Jag tappade bort ett intyg en gång, och ringde då till 2 olika veterinärer som skrev nya, varav den ena veterinären hade vaccinerat denna häst för flera år sedan. Men journaler har dom ju kvar.

Nej då. du kan ringa till de veterinärer som vaccinerat och få nya intyg. Tror dom sparar dom i flera år. Jag tappade bort ett intyg en gång, och ringde då till 2 olika veterinärer som skrev nya, varav den ena veterinären hade vaccinerat denna häst för flera år sedan. Men journaler har dom ju kvar.

Okej om hästen är ny då? Har precis köpt HENNE (såg att jag skrev han förut). Jag antar att hon då inte finns i några journaler i mitt distrikt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 433
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 500
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar