Vaccination

A

Arev

Hur gör ni när det är dags för vaccination, (stelkramp och hästinfluensa) om hästen går på bete, kan man vaccinera direkt i hagen eller bör man ta in hästen och kan den gå ute som vanligt sen?

Tacksam för svar

Sv: Vaccination

Den kan gå ute som vanligt sen, och visst kan du vaccinera ute på betet, men det ska då vara en snäll, lättstucken häst. ANnars är det bäst att ta in den.

För veterinärens skull brukar jag ta in mina, så slipper vet knalla ut till betet, och sen sticka där, och man slipepr risken att insekter etc stör hästarna så de slår med huvudet eller sparkar/trampar runt. Däremot har jag mer än en gång knallat in med en häst i var hand, vet har vaccinerat på stallgången och sen har jag gått ut med dem direkt igen, dvs inte ställt in i boxen.

Liknande trådar

Hästvård Jag ska skicka hästarna med ett större transportföretag men funderar på om jag borde vaccinera dem mot abortvirus eller om det räcker...
Svar
5
· Visningar
345
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 753
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 595
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 543
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka