Vaccination förvirrad

Kattennizze

Trådstartare
Jag läste i en unghästbok att grundvaccineringarna för influensa är 3 st, men min häst har bara fått två gånger mot stelkramp och influensa; vacinet heter Equilis Pro T. Kan någon underbar Bukemänniska förklara för mig vad det är och om jag måste vaccinera henne igen? Hästen var vaccinerad med detta innan jag köpte henne.

Sv: Vaccination förvirrad

Jag är inte superduktig på vaccinationer men jag kan svara så mkt att grundvaccineringen är TRE sprutor. Så har din häst bara fått två så är den inte full vaccinerad än. Men jag hoppas du kan få ett fylligare svar av någon annan här.. :-)

Jag läste i en unghästbok att grundvaccineringarna för influensa är 3 st, men min häst har bara fått två gånger mot stelkramp och influensa; vacinet heter Equilis Pro T. Kan någon underbar Bukemänniska förklara för mig vad det är och om jag måste vaccinera henne igen? Hästen var vaccinerad med detta innan jag köpte henne.

Först är det två sprutor som skall ges med 21-91 dagars mellanrum (enligt TR) men det rekommenderas ca 5 veckor mellan. Sedan skall hästen ha ytterligare 1 spruta inom 6 månader. Därefter skall den vaccineras 1 gång per år.

Så har jag också förstått att det är!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 769
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
13 127
Senast: MML
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 613
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 902
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka