Har du ens läst länkarna??
.
Jepp, men de har inget att göra med det jag påpekade och stödjer inte ditt påstående:
"
Naturligtvis så är all fysisk träning bra men hjälper tyvärr inte det psykiska på samma sätt som ett husdjur!
Jag har inte ifrågasatt husdjurs nytta utan påpekat att andra aktiviteter också har positiv effekt och frågat om källa till ovan. Inte till att husdjur har positiv effekt.
Vad har det med saken att göra att det finns fler saker som är nyttiga för hälsan??
Inte mer än att du påstod att djur var bäst, se ovan.
Det är ju knappast så att man akut behöver stanna hemma pga dom intressena..
Det kan säkert hända att det finns andra intressen som gör att folk känner akut behov. Varför att det så viktigt att just djur är unikt. Vad är det för fel på förslaget att kämpa för personliga skäl och inte just akutsjukvård för djur? Fördelen här är också att djurägare (som kanske kommer att utnyttja det mest) blir utpekat och kan ge en nedprioritering när det gäller anställning.
Du strider så hårt mot ngt som kanske skulle inträffa max några gånger per år så varför är det så viktigt att andra med allmänna ntressen ska kunna ta ledigt akut bara för att djurägare ska ha det?
Kämpar hårt. Det är en debatt, jag svarar på inlägg. Mest för att jag tycker det är tråkigt att plugga till tentan
. Det är inte så att jag ägnat mitt liv åt det eller något utan lite inlägg i en diskussion. Och jag råkar gilla att diskutera
.
Jag fattar helt ärligt inte ditt problem?
Inte underligt, jag har inga direkta problem. Varför menar du att jag måste ha problem? Du har då verkligen problem om du känner att du måste tilldela folk problem som de inte nämnt att de har. Se det mer positivt. Hittar du inget problem finns det förmodligen inget.
Varför är det som Alex skrev så mycket svårare att ordna reserv vid sjukt djur än vid egen sjukdom etc?
Nu tilldelar du mig en åsikt igen. Jag har flera gånger i tråden påtalat att det inte handlar om att det skulle vara varken mer eller mindre problem utan att arbetsgivaren inte har skyldighet att ge ledighet. Givetvis spelar inte orsaken för roll för svårigheten. I och med att arbetsgivaren inte har skyldighet att ge ledighet så kan denne väga individens intresse mot son egen och organisationens. I de flesta fall bör det vara solklart att husdjuret går före.
Jag håller inte med i något av dina argument och tycker faktiskt inte din ton är så trevlig heller så hoppar av här då jag känner att vi inte kommer vidare..
Menar du att du har trevlig ton här? Jag tror nog mest du hoppar av (om du nu gör det) för att du ser att dina argument här inte håller och anklagar mig för att vara otrevlig för att du inte gillade känslan av att dina argument blev sågade vid fotknölarna.
Menar du att du tycker det är fel att ha en plan B som djur ägare? Eller att arbetsgivaren om möjligt bör ge folk ledigt om det bara går?Eller att arbetsgivaren inte har någon laglig skyldighet att ge ledigt? Eller är det möjligen förslaget om att jobba för permission av personliga skäl max 1-2 dagar som du ogillar?
Jag tror att du vinner på att var lite mer precis än att såga alla mina åsikter eller hur? Eller tycker du verkligen att allt ovan är så fel?