Det går också att ta med sig sin dator och jobba klart hemma istället för att säga att "nån annan" ska ställa in sina kvällsplaner och göra ens arbetsuppgifter.En egoistisk skitstövel är ju alltid en egoistisk skitstövel.
Med eller utan barn.
Med barn så kommer det tillfällen som inte går att kontrollera där man faktiskt måste lämna mitt i.
En viss förståelse för det från omgivningen är lämplig för ett bra samarbete på arbetsplatsen.
Mina barn är sedan länge så stora att jag räknas som barnfri på en arbetsplats och jag tar gärna ett större ansvar nu än vad jag kunde med hemmaboende barn.
Jag vet ju hur det är.
Dålig planering från förälderns håll är inte mitt problem.
Att bara strunta i allt och gå iväg av orsaken att man faktiskt är förälder är inte acceptabelt i min värld.
Då spelar det ingen roll hur mycket man kommer att kompensera det när ungarna väl flyttat hemifrån.
Det är en sak att vara tvungen att gå för att nån stor katastrof hänt — det kan hända oavsett om man har barn eller ej, och det är en annan sak om man är tvungen att lämna allt och springa iväg 2 ggr per vecka. DET är inte acceptabelt, oavsett om man har noll eller 10 barn.