Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Redan tre röster på AskoII

MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII

Asko fick redan igår tre röster, men från tre helt andra spelare, varav en var goda Ottilia.

Jag är ledsen, men jag hann inte alls gå igenom dig och AskoII, det blev för mycket på jobbet. Men jag försöker i alla fall teoria, även om jag önskar att jag hunnit mer. :(

Tyvärr hinner jag inte mer ikväll, men jag förstår inte varför tidsbrist gör mig mer misstänkt än till exempel Bumpo eller Cirkus. :(

Det kan inte jag heller förstå. Tidsbrist har vi alla ibland. Det finns ju ett liv utanför leken :)

Jag är ledsen, men jag hann inte alls gå igenom dig och AskoII, det blev för mycket på jobbet. Men jag försöker i alla fall teoria, även om jag önskar att jag hunnit mer. :(

Tyvärr hinner jag inte mer ikväll, men jag förstår inte varför tidsbrist gör mig mer misstänkt än till exempel Bumpo eller Cirkus. :(

Jag har full förståelse för att det kan dyka upp saker IRL som gör att man inte har tid, men du svarade inte på min tidigare fråga heller om när du uttryckt misstankar mot mig utan att förklara vidare, och därefter har du ju varit aktiv?

Och Bumpo eller Cirkus? Vart kom det ifrån? 1. Jag grundar inte mina misstankar mot dig på tidsbrist, 2. mina misstankar mot dig är inte speciellt starka, och 3. Senast jag teoriade om Bumpo och Cirkus var inte du heller speciellt mycket mer misstänkt än dem, jag har inte hunnit till Bumpo och Cirkus idag än. Och om man läser mina inlägg all-in-all skulle jag vilja säga att jag såhär långt hållit Cirkus mer misstänkt än dig?

Det gör inget att du inte hinner mer ikväll, jag planerar inte att rösta på dig, men är du kvar imorgon, även om jag skulle lynchas eller käkas, så hoppas jag du besvarar mina tankar då i alla fall. :)

Svarar efter hand som jag läser så ni vet :p

Förresten om man försöker hitta sammanträffande så är TLV den första som kallar Benedict för Ledargurkan och vem "svarar" - jo Asko! Det är faktiskt ingen annan som använder det uttrycket i tråden...

Helt ärligt talat, det tänkte jag inte ens på! Tyckte mest att det var ett roligare namn på benedict än ledarvargen, blev förtjust i det :D (förstår om du inte tror mig men ingen god eller ond kunde ju då veta att TLV faktiskt var ledargurkan)

Redan tre röster på AskoII

MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII

Asko fick redan igår tre röster, men från tre helt andra spelare, varav en var goda Ottilia.

Fick helt plötsligt lite tidsbrist idag som jag inte planerat. Här kommer iaf en röst till på Asko, vill inte missa DL och hänvisar till mina tidigare inlägg från i morse samt från tidigare under leken. Den sammantagna känslan med alla inlägg men utan teorier, de indirekta godförklaringarna samt röstteorin på Habina skaver för mycket helt enkelt.

Paddington röstar på AskoII

Finns flera som reagerat på AskoII. Jag hann inte gå igenom hennes inlägg igår eftersom jag tog fel på DL en timma. Men här låter det lite som att hon skulle försvara Habina. För att dom sitter i lyan tillsammans? Inte omöjligt.
Ändrar för att jag läste för fort :)

Nu blir jag förvirrad, antingen så är jag skum för att jag röstade på Habina vid första dag-DL med för svag motivering (vilket jag är väl medveten om) eller så är jag skum för att jag och Habina skulle kunna sitta i samma lya? :crazy:

Jag har tittat lite nämare på Askoll nu och den där rösten på Habina skaver en smula som flera stycken konstaterat. Sen uttrycker hon sig med en indirekt godförklaring i inlägg #450 " angående mina "yahoos" () så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god)" Määäh, det är lite skumt tycker jag. Och detta med hur TLV eventuellt försökt etablera kontakt med Asko ...mjjjeeeea. Nånting är det men jag kan inte sätta fingret på vad
Jag hoppas att Asko kommer in och bemöter dessa tankar.

Meh :meh:
Om jag ändrar det till "angående mina "yahoos" (:p) så brukar jag reagera så där, se i mina tidigare lekar" då? :p

Nu har jag tittat närmare på Habina, och det skaver lite nu faktiskt...

[....]

Jag vet inte om jag tycker det gör henne ond, men visst skaver det. Nu röstar hon på Asko. Det är flera som är misstänksamma mot Asko idag, skulle det kunna vara en alibiröst på en kollega som det redan ser ganska mörkt ut för?

Jag vet inte. Hon kan lika gärna bara vara förvirrad (som vanligt :p ), men lite höjdes hon allt på misstankelistan efter att legat ganska lågt på den tidigare.

Ska sammanfatta mina tankar om alla spelare, men först mat och lite fix i stallet. :)

Om det visar sig att Asko är ond så tycker jag det sätter Habina åt det godare hållet faktiskt. Jag tror inte att Asko skulle ha teoriat så dåligt om en kollega första dagen och sedan sätta denne upp för lottning vilket var fallet innan Caisa ändrade sin röst. Jag tror inte att den här lyan spelar så högt (kanske en annan sak om mammas var med i leken.. :p)

Så, då ska vi se, börjar med att citera min senaste röst och mitt senaste teoriinlägg:

Jag hoppas alla uppmärksammat det i alla fall. :D

Suttit och läst och kollat och gått igenom mitt eget teoriinlägg... Cirkus just dök upp på misstankelistan då jag tycker hon teoriar mycket klumpigare än hon brukar, först reagerar hon på en mening jag skrivit som kändes "underlig", ser det NÅGONSIN bra ut att gå hårt åt någon som sen visar sig vara god? Vad är så underligt? Och sen sköt jag upp på toppmisstänkta för att Benedict försökt få det till att se ut som att jag kanske hintat om att själv vara Benedict? Det känns inte alls likt Cirkus
Men trots det känner jag ändå att okej, hon kanske inte hunnit gå igenom leken ordentligt än och bara letar halmstrån, jag känner att jag håller både Asko och Ottilia mer misstänkt just nu.
Med hänvisning till mitt teoriinlägg #455:

Caisa röstar på AskoII

En karl behöver inte nödvändigtvis lukta rosor heller. ;)

Hmm... Några korta tankar innan jag går och lägger mig då:

De jag inte reagerat på tidigare och inte tar upp nu ligger kvar på neutralt.

Asko - känns fortfarande som mest misstänkt i min bok. Jag känner inte att hon riktigt bemött de misstankar hon fått heller, utan lägger en räddningsröst på Ottilia och sen mest flyter med?

MM inser jag helt gått under min radar, Habina, du får gärna peka ut vad du tyckte var konstigt med MM så jag kan titta på det. Röstat på 2 st vi vet var goda, pekar på Habina för att hon gjort detsamma. Rösterna reagerar jag inte lika mycket på som det sistnämnda.

Habina tycker jag det i alla fall verkar som att hon genuint försöker hitta onda. Men jag är inte riktigt säker, känner mig aldrig riktigt säker på Habina.

Cirkus har jag tittat lite närmare på, och ja, jag tycker hennes röst på mig var klen, minst sagt. Men jag kom även att tänka på att hon även i tidigare lekar pekat ut saker jag tyckt varit konstiga, vaga och ibland klena. Så det kanske bara är det att Cirkus tänker annorlunda? Hmm... Hon sjunker ngt på misstankelistan så länge i alla fall.

Bumpo... Nä, jag tror nog ändå inte en ulv hade reagerat som hon gjort.

Så jag vet inte, jag känner mig osäker. Vi var 11 spelare från början, vargledaren är lynchad, det borde vara 2 ulvar kvar? Känns som att 4 onda på 11 spelare skulle vara mycket.

Asko högst upp på misstankelistan, men vem är då den kvarvarande? :crazy:

Och utgår lite därifrån.

Paddington
Har inte gjort något nytt sen senast jag teoriade om henne som jag finner misstänkt på något sätt. Med tanke på att hon lyckades pricka ledarvargen i första lynchen vill jag nog nästan hålla henne åt det goda hållet, tror inte en ulv skulle rösta på någon de faktiskt tyckte betedde sig ulvigt när det finns en dold ond med... Även fast jag själv gjorde det när jag var ond. :angel: Men nä, hon är i alla fall inte speciellt misstänkt. Skriver vettiga saker och verkar som jag nämnt tidigare leta onda.

Matmissbrukaren
Har jag nu tittat närmare på efter att jag kände det som att hon flugit under radarn lite, och kommit fram till att jag inte tycker hon betett sig speciellt ulvigt, känns som vanliga MM som kan tyckas ha en lite hård och kort ton ibland. Behöver inte betyda att hon är vare sig ond eller god.

Cirkus
Har inte varit jätteaktiv sen senast jag skrev om henne, men hon verkar som jag skrev tidigare spela som hon brukar, jag tyckte redan igår att hon hakade upp sig lite på mig, men nämnde redan då att det lika gärna kunde vara det att hon inte hunnit gå igenom leken ordentligt. Ligger inte högst på min lista.

Bumpo
Blir jag faktiskt osäker på. Jag tror ju Cirkus och Monster och Paddan spelat mer med Bumpo än jag har, jag trodde ju inte en ulv skulle gå så hårt åt någon som hon gjorde, men de verkar alla tycka det är lite märkligt(rätta mig om jag har fel)? Lite mer misstänkt.

AskoII
Har skrivit ett par korta inlägg sen jag senast skrev om henne, ett OT-inlägg, ett upskattande av LLs uppdatering och en kommentar om att hon gick tillbaka och kollade rollistan ang. Dundertunnan. Det medgör ju även att jag inte haft möjlighet att ändra uppfattning, och med hänvisning till mina tidigare misstankar står hon fortfarande högst upp på min misstankelista.

Habina
Har jag i princip inte sett som misstänkt alls, innan min senaste teori där hon inte svarat på frågor om hennes tidigare misstankar samt att hon fortsatte uttrycka dem utan att förklara dem. Att hon inte hann gå igenom mig som hon sagt tidigare kan jag absolut köpa, men det var ju långt ifrån hela delen, och att hon drog in Cirkus och Bumpo i det hela i sitt svar på min då mycket vaga misstanke förstår jag inte alls. Men sen tänker jag att det är ju Habina, jag förstår sällan hur hon tänker. Så jag vet inte, men lite mer misstänkt än hon var innan är hon tills hon hunnit förklara vad hon menar i alla fall.

Monster
Är jag visserligen inte helt säker på heller, men det finns inget jag känner är ulvigt från Monster, hon har lite kris IRL med fina vovven så hon har varit mindre aktiv än normalt idag, men det säger ju ingenting. Hon står kvar på neutral.

Caisa röstar på AskoII

För jag tycker fortfarande ingen varit ulvigare såhär långt.
Hänvisar till vad jag skrivit längre upp och tidigare teoriinlägg.

Fick helt plötsligt lite tidsbrist idag som jag inte planerat. Här kommer iaf en röst till på Asko, vill inte missa DL och hänvisar till mina tidigare inlägg från i morse samt från tidigare under leken. Den sammantagna känslan med alla inlägg men utan teorier, de indirekta godförklaringarna samt röstteorin på Habina skaver för mycket helt enkelt.

Paddington röstar på AskoII

bleeding-onion-head-emoticon.gif

Jag anar vart det här brakar..!

Ni uttergurkor där ute, det här är jävligt bra spelat av er :rage:

Nu blir jag förvirrad, antingen så är jag skum för att jag röstade på Habina vid första dag-DL med för svag motivering (vilket jag är väl medveten om) eller så är jag skum för att jag och Habina skulle kunna sitta i samma lya? :crazy:

Men jag skrev i ett inlägg senare, strax under det du pratar om, att jag tar tillbaka det jag skrev för att jag läst för fort. Så jag har tagit tillbaka mitt uttalande.

Om det visar sig att Asko är ond så tycker jag det sätter Habina åt det godare hållet faktiskt. Jag tror inte att Asko skulle ha teoriat så dåligt om en kollega första dagen och sedan sätta denne upp för lottning vilket var fallet innan Caisa ändrade sin röst. Jag tror inte att den här lyan spelar så högt (kanske en annan sak om mammas var med i leken.. :p)

Nä, jag har också tänkt när jag läst leken fram och tillbaka att det borde vara så, alltså att om Asko är ond är Habina god. Men jag vill utvärdera alla möjligheter såhär långt, Askos roll har jag inte svart på vitt än. :)
Asko och Habina är ändå relativt nya spelare... så du har nog rätt där.

Men jag skrev i ett inlägg senare, strax under det du pratar om, att jag tar tillbaka det jag skrev för att jag läst för fort. Så jag har tagit tillbaka mitt uttalande.

Det står i samma inlägg att du ändrar för att du läste för fort, men ändrade du till något annat öht?

Det står i samma inlägg att du ändrar för att du läste för fort, men ändrade du till något annat öht?

Jag plockade bort en del text, som caisa citerade längre ner, där jag också svarade henne med att jag ändrade inlägget för att jag läst för fort.

Bumpo och Cirkus får jag inte riktigt grepp om, de har skrivit mer nu, men jag vet fortfarande inte alls var jag har dem. Onda? Goda? :banghead:

Jag vet inte var jag har bumpo - som jag skrev tidigare så känner jag inte direkt igen denne från tidigare lekar och hon brukar vara mer slipad som ond än att vara så aggressiv som hon visat i den här leken. Efter inlägget från henne idag så tror jag att det beror på att hon känner sig stressad, men det säger inget om hennes roll.

Cirkus reagerade jag lite grann på igår, men sedan efter att hon börjat teoria mer så håller jag henne faktiskt åt det goda hållet. Jag tycker hon har en stor poäng i sitt teoriinlägg om både Asko och bumpo (missade faktiskt Askos indirekt godförklaring själv) och att bumpos sena röst faktiskt kan vara ett ulvspel och inte som jag skrivit tidigare att jag tror bumpo missat DL-tiden (även om monstermom skrev ung samma sak också tidigare). Och slutligen bumpos inlägg om kompensation för ulvsidan som helt gått förbi mig.

Jag har tittat lite nämare på Askoll nu och den där rösten på Habina skaver en smula som flera stycken konstaterat. Sen uttrycker hon sig med en indirekt godförklaring i inlägg #450 " angående mina "yahoos" () så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god)" Määäh, det är lite skumt tycker jag.

En annan grej som jag klurar över är bumpos missade/sena röstning. Ottilia tänker att ulvar är extra måna om att rösta för de har kollegor. Jag tänker tvärt om ifall att det ändå är en vad de tror är en god på väg ut så spelar den rösten mindre roll. Varför då lägga en röst för sent, med en rätt skum motivering, som hon tar tillbaka lite senare? Det är utstickande i mina ögon och det är ju just vad ulvar inte vill, så därför kan en ulv ändå göra så..Jävla ulvspel O_o

Hmm, det var en intressant tanke. Men jag tror att eftersom ledarvargen vid försök till nattkäk bytt ut en ulv mot sig själv och summan ulvar blivit plus-minus-0 så känns det inte som att omda sidan blivit kompenserad för det. Men, i förra leken glömde LL av att kompensera för demonen så man vet aldrig.

Det fetate reagerade min ulvradar rätt kraftigt på! Hur kan man känna så om man inte är ulv och faktiskt VET hur många som finns i lyan? Plötsligt så seglade bumpo upp som helt klart skum. Redan i morse så funderade jag på henne och hur hon for ut mot Caisa och hur lätt jag blev misstänksam mot Caisa bara för det. Så bestämde jag mig för att inte snöa in och ta allt en vända till.

KL

Just nu så tycker jag att det är lite obehagligt att de tre rösterna som är lagda ligger på AskoII, jag kan inte släppa drevkänslan. Det har inte riktigt framkommit något nytt Monstermom tex refererar till ett inlägg (#473) skrivet igår som dessutom mest är en referens till Paddis teori i inlägg #466. Samtidigt så vill jag inte heller avskriva AskoII från min lista över misstänkta. Däremot så tycker jag att det är väldigt olikt Monster att lägga en tidig röst utan wall of text - men vi vet ju också att hennes hund är kass och jag förstår att hon inte vill riskera att missa röstningen. Men ändå.

Paddi fortsätter även tidigt idag att vara misstänksam mot AskoII. Vad det gäller Paddi så håller jag henne som neutral. Har inte gjort nånting hittills som får mig att reagera egentligen, mer än att hon startat misstankarna mot AskoII

MM känns faktiskt inte skummare än vanligt, jag har skitsvårt att placera henne och har aldrig lyckats. Rösten på AskoII känns inte jättesolid, det är den första rösten för dagen och då kan motiveringarna bli ngt mindre svaga. För mig så känns MM typ som vanligt. Så hon får räknas som neutral i nuläget

CaisaLundblad jag har för tillfället släppt mina misstankar, jag har funderat rätt mycket på henne och jag tycker att det nog var lite förhastat av mig igår. Snarare så fick hon mig ju att titta närmare på
bumpo och jag tycker verkligen att bumpo känns skum, inte minst med tanke på hennes kommentar i inlägg #404, som jag redan kopierat och fetat. Det + att hon var så himla hård på Caisa och är oresonlig på något vis när Caisa om och om igen försöker förklara sig. Och sen så ett inlägg om att hon knappt har tid, det är okej, men sen så skulle det ju kommit teoriande under bussresan? Jag ser inget sånt, det ÄR underligt tycker jag. Och sen då den där underliga sena rösten.

Habina hon är rätt svår att tolka för mig. Jag har väl kvar lite av gårdagens misstanke, men inte så starkt. I övrigt så tycker jag att hon är lite kappvändare på något vis, även om hon röstar tidigt så känns hon lite "ström"

Eftersom jag är ganska säker på var rösten hamnar å röstar jag nu.

cirkus röstar på bumpo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka