Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ledsen, men jag hann inte alls gå igenom dig och AskoII, det blev för mycket på jobbet. Men jag försöker i alla fall teoria, även om jag önskar att jag hunnit mer.
Tyvärr hinner jag inte mer ikväll, men jag förstår inte varför tidsbrist gör mig mer misstänkt än till exempel Bumpo eller Cirkus.
Förresten om man försöker hitta sammanträffande så är TLV den första som kallar Benedict för Ledargurkan och vem "svarar" - jo Asko! Det är faktiskt ingen annan som använder det uttrycket i tråden...
Redan tre röster på AskoII
MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII
Asko fick redan igår tre röster, men från tre helt andra spelare, varav en var goda Ottilia.
Finns flera som reagerat på AskoII. Jag hann inte gå igenom hennes inlägg igår eftersom jag tog fel på DL en timma. Men här låter det lite som att hon skulle försvara Habina. För att dom sitter i lyan tillsammans? Inte omöjligt.
Ändrar för att jag läste för fort
Jag har tittat lite nämare på Askoll nu och den där rösten på Habina skaver en smula som flera stycken konstaterat. Sen uttrycker hon sig med en indirekt godförklaring i inlägg #450 " angående mina "yahoos" () så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god)" Määäh, det är lite skumt tycker jag. Och detta med hur TLV eventuellt försökt etablera kontakt med Asko ...mjjjeeeea. Nånting är det men jag kan inte sätta fingret på vad
Jag hoppas att Asko kommer in och bemöter dessa tankar.
Nu har jag tittat närmare på Habina, och det skaver lite nu faktiskt...
[....]
Jag vet inte om jag tycker det gör henne ond, men visst skaver det. Nu röstar hon på Asko. Det är flera som är misstänksamma mot Asko idag, skulle det kunna vara en alibiröst på en kollega som det redan ser ganska mörkt ut för?
Jag vet inte. Hon kan lika gärna bara vara förvirrad (som vanligt ), men lite höjdes hon allt på misstankelistan efter att legat ganska lågt på den tidigare.
Ska sammanfatta mina tankar om alla spelare, men först mat och lite fix i stallet.
Jag hoppas alla uppmärksammat det i alla fall.
Suttit och läst och kollat och gått igenom mitt eget teoriinlägg... Cirkus just dök upp på misstankelistan då jag tycker hon teoriar mycket klumpigare än hon brukar, först reagerar hon på en mening jag skrivit som kändes "underlig", ser det NÅGONSIN bra ut att gå hårt åt någon som sen visar sig vara god? Vad är så underligt? Och sen sköt jag upp på toppmisstänkta för att Benedict försökt få det till att se ut som att jag kanske hintat om att själv vara Benedict? Det känns inte alls likt Cirkus
Men trots det känner jag ändå att okej, hon kanske inte hunnit gå igenom leken ordentligt än och bara letar halmstrån, jag känner att jag håller både Asko och Ottilia mer misstänkt just nu.
Med hänvisning till mitt teoriinlägg #455:
Caisa röstar på AskoII
En karl behöver inte nödvändigtvis lukta rosor heller.
Hmm... Några korta tankar innan jag går och lägger mig då:
De jag inte reagerat på tidigare och inte tar upp nu ligger kvar på neutralt.
Asko - känns fortfarande som mest misstänkt i min bok. Jag känner inte att hon riktigt bemött de misstankar hon fått heller, utan lägger en räddningsröst på Ottilia och sen mest flyter med?
MM inser jag helt gått under min radar, Habina, du får gärna peka ut vad du tyckte var konstigt med MM så jag kan titta på det. Röstat på 2 st vi vet var goda, pekar på Habina för att hon gjort detsamma. Rösterna reagerar jag inte lika mycket på som det sistnämnda.
Habina tycker jag det i alla fall verkar som att hon genuint försöker hitta onda. Men jag är inte riktigt säker, känner mig aldrig riktigt säker på Habina.
Cirkus har jag tittat lite närmare på, och ja, jag tycker hennes röst på mig var klen, minst sagt. Men jag kom även att tänka på att hon även i tidigare lekar pekat ut saker jag tyckt varit konstiga, vaga och ibland klena. Så det kanske bara är det att Cirkus tänker annorlunda? Hmm... Hon sjunker ngt på misstankelistan så länge i alla fall.
Bumpo... Nä, jag tror nog ändå inte en ulv hade reagerat som hon gjort.
Så jag vet inte, jag känner mig osäker. Vi var 11 spelare från början, vargledaren är lynchad, det borde vara 2 ulvar kvar? Känns som att 4 onda på 11 spelare skulle vara mycket.
Asko högst upp på misstankelistan, men vem är då den kvarvarande?
Fick helt plötsligt lite tidsbrist idag som jag inte planerat. Här kommer iaf en röst till på Asko, vill inte missa DL och hänvisar till mina tidigare inlägg från i morse samt från tidigare under leken. Den sammantagna känslan med alla inlägg men utan teorier, de indirekta godförklaringarna samt röstteorin på Habina skaver för mycket helt enkelt.
Paddington röstar på AskoII
Nu blir jag förvirrad, antingen så är jag skum för att jag röstade på Habina vid första dag-DL med för svag motivering (vilket jag är väl medveten om) eller så är jag skum för att jag och Habina skulle kunna sitta i samma lya?
Om det visar sig att Asko är ond så tycker jag det sätter Habina åt det godare hållet faktiskt. Jag tror inte att Asko skulle ha teoriat så dåligt om en kollega första dagen och sedan sätta denne upp för lottning vilket var fallet innan Caisa ändrade sin röst. Jag tror inte att den här lyan spelar så högt (kanske en annan sak om mammas var med i leken.. )
Men jag skrev i ett inlägg senare, strax under det du pratar om, att jag tar tillbaka det jag skrev för att jag läst för fort. Så jag har tagit tillbaka mitt uttalande.
Det står i samma inlägg att du ändrar för att du läste för fort, men ändrade du till något annat öht?
Det står i samma inlägg att du ändrar för att du läste för fort, men ändrade du till något annat öht?
Bumpo och Cirkus får jag inte riktigt grepp om, de har skrivit mer nu, men jag vet fortfarande inte alls var jag har dem. Onda? Goda?
Jag har tittat lite nämare på Askoll nu och den där rösten på Habina skaver en smula som flera stycken konstaterat. Sen uttrycker hon sig med en indirekt godförklaring i inlägg #450 " angående mina "yahoos" () så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god)" Määäh, det är lite skumt tycker jag.
En annan grej som jag klurar över är bumpos missade/sena röstning. Ottilia tänker att ulvar är extra måna om att rösta för de har kollegor. Jag tänker tvärt om ifall att det ändå är en vad de tror är en god på väg ut så spelar den rösten mindre roll. Varför då lägga en röst för sent, med en rätt skum motivering, som hon tar tillbaka lite senare? Det är utstickande i mina ögon och det är ju just vad ulvar inte vill, så därför kan en ulv ändå göra så..Jävla ulvspel
Hmm, det var en intressant tanke. Men jag tror att eftersom ledarvargen vid försök till nattkäk bytt ut en ulv mot sig själv och summan ulvar blivit plus-minus-0 så känns det inte som att omda sidan blivit kompenserad för det. Men, i förra leken glömde LL av att kompensera för demonen så man vet aldrig.
Det fetate reagerade min ulvradar rätt kraftigt på! Hur kan man känna så om man inte är ulv och faktiskt VET hur många som finns i lyan? Plötsligt så seglade bumpo upp som helt klart skum. Redan i morse så funderade jag på henne och hur hon for ut mot Caisa och hur lätt jag blev misstänksam mot Caisa bara för det. Så bestämde jag mig för att inte snöa in och ta allt en vända till.
Viss skillnad !!