Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

bumpo röstar på asko efter som hon känns slingrande och konstig.

*spöök*

dead-onion-head-emoticon.gif

*slutspöök*

Puh, jag hann.

Jag ska motivera min röst bättre nu. Asko har skrivit flera saker som jag, och andra reagerat på. Hon känns som jag skrev slingrande och konstig. Hon för skumma resonemang som jag imte riktigt varken förstår eller håller med om. Men samtidigt hinner jag inte med leken som jag skulle vilja och missar kanske nyanser i hennes texter. Jag upplever lite som att hon försöker slänga misstankar lite hit och dit utan att riktigt underbygga dem. Jag tänker bland annat på habina som jag, åtminstone lite, håller åt det goda hållet. Sättet hon agerar på rent allmänt känns inte heller bra. Hon är glad och yahooig på ett sätt som KAN vara falskt. Men å andra sidan är hon alltid yahooig när ulvar ryker.

Är AskoII ulv så är det någon som alibiröstar. Varför skulle cirkus lägga en avvikande röst och märka ut sig så?
Men vi får strax se!
Hur som så borde det väl finnas en ulv där ändå. Dom är väl tre från start?

Uppdatering!

Dundertunnan och vännerna dansade av lycka efter att ha skrämt iväg uttergurkorna med konfettin! De tjoade och tjimmade och verkade allmänt jätteglada - men plötsligt såg de en grön filur kika fram bakom buskarna... Dundertunnan fnös och tittade surt på Uttergurkan som trumpet lommade fram.

".... får jag vara med...??" stammade Uttergurkan fram med mycket små bokstäver. Uttergurkan tyckte förstås att det var lite skämmigt, för uttergurkor gör inte riktigt sådana ovettiga saker som att dansa och sjunga... Men det såg ju onekligen ganska spännande ut...

Dundertunnans surmulna min byttes ut till ett bländande leende och hon sade "KLART DU FÅR!!"

Uttergurkan blev alldeles överspelt av lycka! Han kramade Dundertunnan, rodnade lite skamset över att han precis kramat henne och vände sedan om och sprang hem. Dundertunnan tittade förvånat efter uttergurkan, men det dröjde inte lång stund förrän han var tillbaka igen - i full discomundering!!

"Jag har sytt den här själv... I smyg..."

AskoII var Uttergurka!

img_0121_53026cf588e59d6d598855fa.jpg

Jag bara älskar dina uppdateringar!

Och det kändes ju mkt bra att ha omvänt en uttergurka till en Discogurka O_o

Vilken underbar illustration LL. Och vilka underbara uppdateringar!

Hahaha! Discogurka? Utterdisca? Travolturka? Underbart! :laugh:

Men det känns ju bra! Känns också som jag har lite bättre koll på en del spelare nu också i och med det här... Därmed inte sagt att jag är bergsäker på vem den sista(?) uttergurkan är, men jag har i alla fall en mindre grupp att leta bland tycker jag nu. :)

Här kommer röstlistan O_o

MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII
Paddington röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Cirkus röstar på Bumpo
bumpo röstar på AskoII

Och Asko röstade inte alls.

Att det förekommit alibiröstning är ju helt uppenbart!

Mina misstankar har inte ändrat sig angående bumpo iom hennes röst på AskoII, den är en strömröst på en som redan är uträknad, inte ens ett utmärkt alibi, möjligen ett alibi för att inte sticka ut och rösta annorlunda.

Listan på vilka jag misstänker har också minskat en smula. Frågan är bara hur många uttergurkor som är kvar

Har du listor från dom andra röstningarna? Sitter på mobilen som vanligt..

Listan på vilka jag misstänker har också minskat en smula. Frågan är bara hur många uttergurkor som är kvar

Behöver det egentligen vara en fråga? Vi kan ändå bara ta en i taget, och om vi lynchar en och leken fortsätter så finns det en till, typ. ;)

Jag är nere på tre misstänkta nu (i varierande grad), vilket inte känns helt oöverstigligt med sju spelare kvar...

DL1
Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar röst till TeamLundVer

TeamLundVer lynchas, var Benedictin Uttergurka
Uttergurkorna käkar Mumorsan, som var Minimorsan

DL2
Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia
cirkus röstar på Caisa

Ottilia lynchas, var filiblur.
Käket misslyckas

Dl3

MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII
Paddington röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Cirkus röstar på Bumpo
bumpo röstar på AskoII

Och Asko röstade inte alls.

Asko var Uttergurka

Senast ändrad:

spökelispök! Underbart!!

Ska inte spöka så mycket mer men måste bara dela med mig... satt i bilen och väntade på att köra ut i en korsning och det kom så mycket bilar, "varför ska de komma och köra just nu när jag har bråttom, jädra skitbajsare!" tänkte jag.. Så LL har nu pådyvlat mig typ världens bästa ilske-uttryck :P

slutspökat.. =)

p.s. Hejja goda!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka