Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar till TeamLundVer

bumpo missade röstningen men lag en försenad röst på Monstermom
cirkus missade röstningen

TeamLundVer var Benedict Uttergurka
Mumorsan som var minmorsan käkades

Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia
Cirkus röstar på Caisa

Ottilia var filiblur
Inget käk

MM röstar på AskoII
Habina röstar på AskoII
Monster röstar på ASkoII
Paddington röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Cirkus röstar på Bumpo
bumpo röstar på AskoII

Och Asko röstade inte alls.

Dom valde nog att AskoII inte skulle rösta alls, för att inte ge någon vibb åt något håll. En taktik från ulvarnas sida.

Man får inte bryta mot ulvspelslagens första paragraf ;)

Jag tror att hon helt enkelt gav upp och röstade inte därför. Jag har svårt att se att en röst på vem som helst hade givit några

AskoII röstar på Habina i första omgången. Det blir hennes andra röst. Tror inte man vågar alibirösta så första dagen med risk att kollegan åker ut. Så det sätter Habina mer åt det goda gäller från min sida. Kan inte se att man riskerar en lynch på en kollega redan första dagen när det finns så många andra man kan få ut istället.

Jag tror att hon helt enkelt gav upp och röstade inte därför. Jag har svårt att se att en röst på vem som helst hade givit några

Håller med om det. I det här läget tror jag det mest hade gjort mig mer förvirrad att ha hennes röst att väga in, faktiskt... Undantaget om hon kanske röstat på Habina eller så (med tanke på Paddis teori om misstankarna mot Habina i ljuset av Askolls eventuella ondska).

ja, det är ju ung som hennes teoriinlägg - det är ju inte många ord i det tillägget hon gjorde som man precis har någon nytta av..

Jo, det vet jag. Men glömde tror jag inte hon gjorde, så varför inte en taktik från deras sida när dom ändå såg att det var hopplöst? Den hon hade lagt rösten på hade fått blickarna på sig, vare sig den varit god eller ond.

Caisa röstar på AskoII två gånger. Första gången blev det en andraröst på henne och varför spä på det ytterligare för en kollega? Sedan fjärderösten idag men hon hade ju misstankarna redan igår.
Detsamma gäller Paddington med en första och tredjeröst.

Monster röstade på TLV men den rösten säger ingenting. Däremot röstade hon andrarösten på Ottilia igår och pratade väldigt mycket om just henne igår och idag lägger hon en tredjeröst på AskoII. För att hon ska alibirösta? Hon vet redan att AskoII har misstankar på sig från Caisas håll eftersom hon inte släppt dom från igår och kan ha räknat med en till röst på henne och därför lagt den där. Men la till att hon kan komma att ändra sin röst. Ifall det skulle gå att rädda AskoII?

Monster röstade på TLV men den rösten säger ingenting. Däremot röstade hon andrarösten på Ottilia igår och pratade väldigt mycket om just henne igår och idag lägger hon en tredjeröst på AskoII. För att hon ska alibirösta?

Jag hade Askoll som nr2 igår och var väldigt tydlig med det, till den grad att jag hänvisade till gårdagens inlägg i min motivation idag. Jag tog också upp direkt efter lynchen igår att hon därmed gått upp till förstaplatsen. Det är kanske lite högriskspel till och med för ett alibiförsök?

Känner bara för att få ner mina tankar innan natt-DL. Om det skulle vara så att jag käkas. Ska se om jag hinner gå igenom mer.

Håller m monster om detta. Sedan tycker jag också att rösten på TLV väger över till hennes fördel eftersom precis som någon annan tidigare skrivit i tråden också (var det cirkus? kommer inte ihåg) - så som ond hade man nog inte vågat rösta på någon som verkat dra till sig misstankar dag1 utifall personen skulle vara buttergurkan.

kanske inte, läste Monsters inlägg och insåg att det kunde vara riskabelt.

Jag hade Askoll som nr2 igår och var väldigt tydlig med det, till den grad att jag hänvisade till gårdagens inlägg i min motivation idag. Jag tog också upp direkt efter lynchen igår att hon därmed gått upp till förstaplatsen. Det är kanske lite högriskspel till och med för ett alibiförsök?

Det är lite "så skulle en ulv aldrig göra" över det, så jag kan se det som en möjlighet.
Hedinn röstade på mig när vi var onda tillsammans, men då hade vi pratat om det innan.
Och jag och LindgrenV tänkte rösta på varandra och vi var överens om att Hedinn också alibiröstar på LindgrenV om det bär ditåt. Så det händer faktiskt att konstiga saker sker.

Toppmisstänkt är Bumpo. Därefter MM.
Förklarar närmare strax.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat