Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

håller med, det är bara å tacka och ta emot :)

Har nog förresten aldrig varit med om att ngn ulv missat käk - de behöver ju faktiskt inte invänta natt-DL utan kan skicka in långt i förväg om de vill.

Och nu är vi inne på fjärde dagen och siare, spionen och ängeln borde alltså sitta på en del info nu. Hoppas det kan hjälpa imorgon!

Härlig uppdatering igen!

och så undrar jag liiiiite över den rebelliska uttergurkan - vad betyder det i sammanhanget? Ingenting?

Denna LL kan jag inte förmå mig att kalla ond.

Sen så undrar jag lite nervöst hur Monster menar med "missade ulven DL helt enkelt?" Vet hon att där bara är en kvar?
I så fall borde det rimligtvis vara hon, om hon vet att det är en alltså. Eller är det en luring? Eller en liten felskrivning

Härlig uppdatering igen!

och så undrar jag liiiiite över den rebelliska uttergurkan - vad betyder det i sammanhanget? Ingenting?

Denna LL kan jag inte förmå mig att kalla ond.

Sen så undrar jag lite nervöst hur Monster menar med "missade ulven DL helt enkelt?" Vet hon att där bara är en kvar?
I så fall borde det rimligtvis vara hon, om hon vet att det är en alltså. Eller är det en luring? Eller en liten felskrivning

Det är ett antagande. Som jag skrev till dig tidigare, jag fokuserar på en och om det sen visar sig finnas en till så får jag väl fokusera på en igen då, helt enkelt. :)

Jag antar ängeln skyddade rätt inatt. Annars sitter väl inte ängeln med någon info. Finns det något annat alternativ annars än att ulvarna skulle glömt bort käket?

Well, jag hoppas att det bara är en ulv kvar men har vi otur så är det två...

Vi var 11 spelare från början med 6 specialroller och sedan okänt antal filliblurer och uttergurkor - det gör att det är 5 personer kvar att fördela mellan goda (filliblurer) och onda (uttergurkor)...

Sedan vilken av dessa som det är tre av och vilken som det var två av har jag ingen aning om. Om jag hade varit LL så hade jag nog på 11 spelare gjort fördelningen 7 goda samt lagt 3st ulvar i lyan och en ½ulv som jag kallar buttergurkan (eftersom denne slår ut en av de andra onda) - men sedan säger ni ju att jag är ond som LL och vi har ju precis konstaterat att LV är en god LL ;)

Får ängeln också info?

ängeln vet ju vem dem försökt skydda och kan ju då dra slutsatsen att det är den personen uttergurkorna försökte jaga iväg (sedan tror jag inte på teorin att gurkorna missade att skicka in käket, så jag tror att ängeln skyddade rätt)

Jag antar ängeln skyddade rätt inatt. Annars sitter väl inte ängeln med någon info. Finns det något annat alternativ annars än att ulvarna skulle glömt bort käket?

Fast ängeln kan väl ha skyddat sig själv? Då vet hon ju inget mer än att ulvarna trodde hon smakar gott...? O_o

Jag har bara aldrig sett ängeln som en inforoll...

Well, jag hoppas att det bara är en ulv kvar men har vi otur så är det två...

Vi var 11 spelare från början med 6 specialroller och sedan okänt antal filliblurer och uttergurkor - det gör att det är 5 personer kvar att fördela mellan goda (filliblurer) och onda (uttergurkor)...

Sedan vilken av dessa som det är tre av och vilken som det var två av har jag ingen aning om. Om jag hade varit LL så hade jag nog på 11 spelare gjort fördelningen 7 goda samt lagt 3st ulvar i lyan och en ½ulv som jag kallar buttergurkan (eftersom denne slår ut en av de andra onda) - men sedan säger ni ju att jag är ond som LL och vi har ju precis konstaterat att LV är en god LL ;)

Jag vet inte om det är sängens sirensång som påverkar mig nu, men jag är nästan OK med två ulvar kvar - jag har ju två misstänkta kvar, så då har jag ju 100% rätt då! ;) :p

Jag har aldrig sagt att det är en inforoll. Men om ängeln valde att skydda någon annan än sig själv och skyddade rätt inatt så har denne info.
Inte speciellt svårt att räkna ut liksom.

ängeln vet ju vem dem försökt skydda och kan ju då dra slutsatsen att det är den personen uttergurkorna försökte jaga iväg (sedan tror jag inte på teorin att gurkorna missade att skicka in käket, så jag tror att ängeln skyddade rätt)

Anledningen att jag funderar på missat käk är helt enkelt för att Bumpo är numero uno, och hon har ju inte riktigt tid med leken... Visst, en lite långsökt teori, men uppdateringen nämnde nåt om en rebellisk uttergurka, så jag funderar några varv till. Eller nåt.

Därmed inte sagt att jag vill ta ifrån Grisfisken någon övertygelse, om hon känner att hon har info så är det säkert så! Det här är bara min vanliga förvirring, typ.

Jag kan säga att jag tänkte i liknande banor vad det gällde den rebelliska uttergurkan, eller syftar det på bumpos kommentar tidigare idag om att hon funderade på att bli utbytt?

Som nuläget är så är det 7 kvar:
Habina
Bumpo
Paddi
Caisa
Monster
MM
Cirkus

Det finns 4 specialroller kvar
Harald
Dundertunnan
LasseGrisfisk
Joliho

Jag antar att det finns 1 eller 2 filiblurer kvar och alltså 1 eller 2 uttergurkor. Förhoppningsvis så är det bara en.

Fast Dundertunnan är ju förbrukad så att säga? Hon stoppade ju käket förra natten?

Ja, men hon är ju inte borta ur leken!
Även om förmågan är förbrukad

Anledningen att jag funderar på missat käk är helt enkelt för att Bumpo är numero uno, och hon har ju inte riktigt tid med leken... Visst, en lite långsökt teori, men uppdateringen nämnde nåt om en rebellisk uttergurka, så jag funderar några varv till. Eller nåt.

Jag kan säga att jag tänkte i liknande banor vad det gällde den rebelliska uttergurkan, eller syftar det på bumpos kommentar tidigare idag om att hon funderade på att bli utbytt?

Jag har också funderat lite på den kommentaren, och det är nog bara LL som kan besvara den - men jag funderar om det kan vara ett sätt att förbereda hur LL ska knyta ihop säcken och om bumpo nu väljer att hoppa av/blir kickad el så..

Jag tror inte LL skulle outa en spelare på det viset, det är att påverka spelet för mycket...? Att eventuellt ta med en händelse i uppdateringen kan jag tänka mig (alltså antyda att ängeln skyddade, ulven/ulvarna (känns det bättre så, Cirkus? ;)) missade käk, eller hur olika roller nu kan tänkas påverka en uppdatering), men att hänvisa till en specifik spelares roll tror jag inte LL skulle göra.

Jag tror inte LL skulle outa en spelare på det viset, det är att påverka spelet för mycket...? Att eventuellt ta med en händelse i uppdateringen kan jag tänka mig (alltså antyda att ängeln skyddade, ulven/ulvarna (känns det bättre så, Cirkus? ;)) missade käk, eller hur olika roller nu kan tänkas påverka en uppdatering), men att hänvisa till en specifik spelares roll tror jag inte LL skulle göra.

Det har du ju faktiskt rätt i... suck ibland ser man inte längre fram än till nästippen :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka