Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Nu har jag läst igenom allt igen och jag vet inte. Skall det inte bli lättare och lättare ju färre vi är? :banghead: Jag håller med Paddington, alla känns alldeles för goda. :crazy:

Paddington. Vet inte alls. Känns åt det godare hållet, eller så är hon väldigt slipad. Känns lite knepigt att hennes misstanke mot bumpo hänger ihop med vad cirkus tror, men jag vill inte tro att de sitter i lyan ihop. Det stämmer inte med vibbarna jag fått från Paddington.

Matmissbrukaren. Röstat på samma som mig, först två gånger efter mig och sedan en gång före mig. Behöver inte betyda någonting, men jag vill ändå notera det. Har gått igenom hennes inlägg och tycker inte jag blir hjälpt av henne att leta onda, men det behöver inte betyda att hon är ond. Neutral mot ond fortfarande.

Cirkus :banghead: :banghead: :banghead: Vet inte alls. Känns bra att hon omvärderade CaisaLundblad efter att ha läst noggrannare och istället blivit misstänksam mot bumpo.

CaisaLundblad. Kollat igenom alla inlägg och hittar inte något som känns ont just nu. Vill verkligen hjälpa till att hitta onda.

Bumpo. Förutom angreppet (eller vad jag skall kalla det) på CaisaLundblad tycker jag inte bumpo har bidragit med någonting. Mest varit frånvarande från leken.

Monstermom. Har inte skrivit något jag reagerat på.

Jag hoppas att det bara är en ulv kvar, men jag velar kring vem det kan vara. Just nu känns bumpo mest misstänksam och som Monstermom skrev, skulle bumpo vara god så kanske det inte gör så mycket om vi råkar lyncha henne. Läser man mellan raderna så låter det som att hon vill slippa leka mer. :o

Ser att jag inte svarat på det här heller. :o Måste snart notera i ett block vilka inlägg jag vill kommentera eller se närmare på, för när jag läser igenom första gången tror jag att jag skall komma ihåg det...:eek:

Det jag hann när jag var aktiv var att kolla igenom AskoII:s inlägg, sedan var tiden slut för stunden. Därför blev det först idag jag hann med dig. Bumpo och Cirkus är de jag känner har varit minst aktiva och som jag inte tycker hjälpt till att leta onda. Därför jämförde jag mig med dem. På ett sätt är det tokigt att man blir mindre misstänkt om man inte skriver så mycket i leken. :crazy:

Nu säger jag inte att de är onda, men det är svårt att veta vad de står för när de skriver så lite. Jag hoppas att det kommer fler inlägg från dem idag. :)

Haha, jag syftade från början på ett inlägg jag skrev tror jag i förrgår där jag frågade varför du tyckte mina resonemang var konstiga som jag aldrig fick svar på, men jag tror jag fått det nu i alla fall. :p

Och okej, då förstår jag hur du tänker, dock så har ju inte mina misstankar mot dig något med t.ex mina misstankar mot Bumpo att göra, det är isåfall separata misstankar för olika saker - oavsett aktivitet. Om du förstår vad jag menar? :p

Nu tror jag Bumpo är ond, är hon inte det kommer jag få omvärdera en del. Men jag har inte sett nåt från någon som får mig att misstänka dem mer än Bumpo i nuläget, även om jag då inte alls förstår hennes ulvspel.

Och okej, då förstår jag hur du tänker, dock så har ju inte mina misstankar mot dig något med t.ex mina misstankar mot Bumpo att göra, det är isåfall separata misstankar för olika saker - oavsett aktivitet. Om du förstår vad jag menar? :p

Förstår precis (Eureka! Måste vara första gången i en ulvlek... :p), tror jag var så stressad igår att jag kände det som jag var misstänkt för att jag inte skrev så mycket, precis som bumpo och cirkus.

Är iväg på 65-års kalas nu så kommer inte kunna vara så aktiv, vet inte hur länge det håller på men det blir väl en stund.

Bumpo. Förutom angreppet (eller vad jag skall kalla det) på CaisaLundblad tycker jag inte bumpo har bidragit med någonting. Mest varit frånvarande från leken.

Just nu känns bumpo mest misstänksam och som Monstermom skrev, skulle bumpo vara god så kanske det inte gör så mycket om vi råkar lyncha henne. Läser man mellan raderna så låter det som att hon vill slippa leka mer. :o

Jaha, inget mer som ändrar det jag skrev tidigare idag. Kommer försöka kika in vid nio ikväll, men vis av erfarenheten kan det hända att jag packar höpåsar då. :p

Så därför, med ovanstående teori,

Habina röstar på bumpo

Monstermom röstar på bumpo
Cirkus röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo

Just nu så är jag inne på Bumpo, som några andra av er är.
Med tanke på närvaron, rösten på AskoII i sista sekund och att hon reagerade så kraftigt på Caisa igår.
Cirkus hittade ju även lite suspekta uttalanden av Bumpo och jag får inte direkt några onda vibbar av någon annan just nu.

Jag är fortfarande på kalaset och ska på bio ikväll vid nio så vet inte hur mycket jag hinner kika in här mer idag så jag lägger min röst nu så det blir av.
Enligt ovan teori.

Matmissbrukaren röstar på Bumpo

Cirkus röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo

Ja, vi verkar mest vara i ett slags viloläge just nu där DL inväntas. Verkar inte som att det kommer hända något som får mig att misstänka någon annan mer än Bumpo. Därför:

Caisa röstar på Bumpo

Cirkus röstar på bumpo
Habina röstar på bumpo
Caisa röstar på Bumpo

Ja, vi verkar mest vara i ett slags viloläge just nu där DL inväntas.

Ja, det blir väl tyvärr så... Bumpo verkar inte dyka upp och försvara sig, och knappast lär någon annan dyka upp och erkänna så det blir väl bara till att vänta på svar helt enkelt... Jag känner mig då inte särskilt motiverad att ge mig in och djupanalysera inlägg från tidigare dagar för att hitta alternativa misstankespår...

Däremot, om Bumpo skulle visa sig vara god? Då vete fanken hur man ska tänka faktiskt!

Så det blir en spännande DL tycker jag, även om själva leken är rätt död just nu...

Ja, det blir väl tyvärr så... Bumpo verkar inte dyka upp och försvara sig, och knappast lär någon annan dyka upp och erkänna så det blir väl bara till att vänta på svar helt enkelt... Jag känner mig då inte särskilt motiverad att ge mig in och djupanalysera inlägg från tidigare dagar för att hitta alternativa misstankespår...

Däremot, om Bumpo skulle visa sig vara god? Då vete fanken hur man ska tänka faktiskt!

Så det blir en spännande DL tycker jag, även om själva leken är rätt död just nu...

Ja, det blir mycket att omvärdera och djupanalysera då! Men jag känner nog lite som att "den dagen, den sorgen" eftersom att inget nytt händer just nu ändå så väntar jag och ser vad som händer med Bumpo först...

Det blir spännande ja, tiden bara släpar sig fram! :p

Håller med om att leken känns ganska så avslagen och lite "spel mot öppet mål". Jag hade ju önskat att bumpo skulle komma in och teoria lite och åtminstone försvara sig men det känns som någon som har gett upp för länge sedan och inte ens försöker hålla skenet uppe. Därför tror jag faktiskt att bumpo är ond - en god hade nog kommit in och skrikit "Ni är på fel spår" men så verkar inte vara fallet. Detta plus den jättesena rösten på Asko igår som verkligen kändes konstlad gör att bumpo toppar min lista över misstänkta.

Jag fick känslan av rösten igår att bumpo bara la den för att slippa bli kickad och att leken skulle avgöras på det sättet, nu blir det en snyggare sorti (sen får vi hoppas att bumpo är ond och den enda som är kvar av uttergurkorna för precis som jag skrivit tidigare så börjar jag få slut på kandidater) Hade bumpo varit god så hade det ju inte gjort så mycket för spelet egentligen, om inte denne innehar någon särskild specialroll - men det har vi ju inte sett mycket av iaf så det hade ju inte spelat så stor roll..

Utifrån ovanstående finns det inget annat jag kan göra

Paddington röstar på bumpo

Ja, det blir mycket att omvärdera och djupanalysera då! Men jag känner nog lite som att "den dagen, den sorgen" eftersom att inget nytt händer just nu ändå så väntar jag och ser vad som händer med Bumpo först...

Det blir spännande ja, tiden bara släpar sig fram! :p

Usch, jag vågar inte ens tänka tanken på det, håller med Caisa - den dagen den sorgen..

Usch, jag vågar inte ens tänka tanken på det, håller med Caisa - den dagen den sorgen..

Kanske det är en experimentlek, modell efter Flugornas Herre - det finns ingen Beast (har inte läst den på svenska), men vi kommer att ta kål på varandra i jakten... :cautious:

Kanske det är en experimentlek, modell efter Flugornas Herre - det finns ingen Beast (har inte läst den på svenska), men vi kommer att ta kål på varandra i jakten... :cautious:

*spöök*
Har du redan glömt att jag fanns i den här leken?
ghost-onion-head-emoticon.gif

*ledset-slutspöök*

Usch sa Bull. Tänker inte ens tanken

Om hon är ond och det finns ytterligare en då blir det rusktigt svårt tycker jag.

Eftersom jag har så svårt att hitta onda så har jag faktiskt tänkt tanken jag med... Vem sa att den här LL var snäll??? :cautious:

Nejdå, men det fanns ett lik i Flugornas Herre som var lite av en skrämselmotor också. ;)

cruch-onion-head-emoticon.gif

Jämförde du just min insats och inlevelse i spelet med ett lik?

Se upp så att jag inte kommer tillbaka som ett hämndens spöke :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka