Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Åh jävlars det finns en till!

Nu blir det riktigt knepigt, jag var rätt säker på att det bara fanns en kvar

OK... Det är inte Caisa, som Bumpo gick på henne, eller hur? Det är heller inte Paddi, som hon har jagat onda! Kan det vara Habina, och hon gjorde helt enkelt ett misstag när hon la upp Askoll till lottning DL1? Matmissbrukaren har jag ju tyckt varit lite mysko hela tiden, men ni andra verkar rätt övertygade om att hon inte är ond, care to share era tankar om det lite mer i detalj? Och när det gäller Cirkus får Paddi gärna utveckla hur pass övertygad hon är om att hon är god - handlar det bara om att hon vände sig mot Bumpo kan väl det ha att göra med att det var ett rätt perfekt alibi att vara först i en attack mot en kollega som helt enkelt inte hann med att spela ändå?

Usch ont om tid också...

Monster
Har jag trott varit god, men bara trott. SKULLE kunna vara ulv, antar jag. Hon har ju varit så... oulvig! Vilket kanske är ulvigt i monsters fall? :crazy:

Habina
Är den jag isåfall, trots askos röst dag 1 håller mest misstänkt, tror jag. Eller Monster.

Paddi tror jag är god, hon har samma tankar som mig, har hittills varit med och röstat ut alla onda.
MM har spelat som vanligt, tror inte hon är ond.
Cirkus tror jag inte heller är ond, så som hon spelat, det tycker jag är likt henne som god.

En tanka slog mig, kan det vara lotteriet som jävlats? :nailbiting: "Vinst" javisst, omvandlas till en bitter uttergurka...

Känner egentligen för att lämna ett litet testamente efter mig om jag skulle ryka nu.
Tror det hade varit bra om jag hunnit skriva en liten rad om mina tankar om alla men tidpunkten suger..

En tanka slog mig, kan det vara lotteriet som jävlats? :nailbiting: "Vinst" javisst, omvandlas till en bitter uttergurka...

Nä, det tror jag inte... Det är egentligen helt rimligt att det finns en "extra" gurka med tanke på att den onda specialrollen skulle tagit en annan gurkas plats om hon kommit in i lyan - enda anledningen att jag trodde det skulle vara klart nu var väl egentligen för att det tog slut på "självklara" misstänkta iom Bumpo...

Nä, det tror jag inte... Det är egentligen helt rimligt att det finns en "extra" gurka med tanke på att den onda specialrollen skulle tagit en annan gurkas plats om hon kommit in i lyan - enda anledningen att jag trodde det skulle vara klart nu var väl egentligen för att det tog slut på "självklara" misstänkta iom Bumpo...

4 onda totalt på 11 spelare? låter inte det mycket? :crazy:

Ja, kanske... men det känns ändå som mycket. :nailbiting: :crazy:

Jo, men det blir ju svårt att "avrunda rätt" när det är så få spelare, en mer eller mindre gör så stor skillnad... Om det varit 11 spelare och 2 gurkor + avbytare så vore det kanske lite lite? Jag tror det är svårt att få det helt i balans när en hit eller dit ger så stort utslag.

Och att en gullig filliblur skulle få en sån nitlott att den blev en bitter uttergurka, nä det låter för grymt.

Jo, men det blir ju svårt att "avrunda rätt" när det är så få spelare, en mer eller mindre gör så stor skillnad... Om det varit 11 spelare och 2 gurkor + avbytare så vore det kanske lite lite? Jag tror det är svårt att få det helt i balans när en hit eller dit ger så stort utslag.

Och att en gullig filliblur skulle få en sån nitlott att den blev en bitter uttergurka, nä det låter för grymt.

Ja, men med 3 uttergurkor+Buttergurkan på 11 spelare hade vi ju med otur kunnat förlora redan vid andra lynchen.
Så jag vet inte om jag tycker idén med lotteriet är så långsökt ändå alltså... :crazy:

Som sagt, ond LL, drar sig säkert itne för att göra något grymt mot en stackars liten Filiblur. :cautious:

Ja, men med 3 uttergurkor+Buttergurkan på 11 spelare hade vi ju med otur kunnat förlora redan vid andra lynchen.
Så jag vet inte om jag tycker idén med lotteriet är så långsökt ändå alltså... :crazy:

Som sagt, ond LL, drar sig säkert itne för att göra något grymt mot en stackars liten Filiblur. :cautious:

Hm... Kanske det då... Vi får se till att lyncha den sista uttergurkan lite kvickt så vi kan få kika bakom scendraperiet snart...

Och något som ställer till det ytterligare OM lotteriet hade med saken att göra, är att det är svårt att veta NÄR någon blev omvänd i så fall. Troligen inte i början, utan kanske andra natten, eller kanske tredje...

:rage: :arghh: :yuck: :rage:

Jag vet verkligen inte just nu.

Den som jag mest håller som god är Paddi. Hon har verkligen ägnat sig åt att jaga onda och "hittade" AskoII.

Sen så *tror* jag att Caisa också är god, jag kan inte tänka mig att bumpo hade gått på henne så hårt om de sitter i lyan tillsammans.

Sen är det jämnt mellan övriga.

Och något som ställer till det ytterligare OM lotteriet hade med saken att göra, är att det är svårt att veta NÄR någon blev omvänd i så fall. Troligen inte i början, utan kanske andra natten, eller kanske tredje...

:rage: :arghh: :yuck: :rage:

Men de enda som skulle kunna påverkas av lotteriet är i alla fall "bara" filiblurer som jag förstår det? Vi har fyra specialroller kvar i spel, de är i så fall immuna, eller hur?

Men de enda som skulle kunna påverkas av lotteriet är i alla fall "bara" filiblurer som jag förstår det? Vi har fyra specialroller kvar i spel, de är i så fall immuna, eller hur?

Ja, bara Filiblurerna enligt rollistan (och Minimorsan då. :p )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka