Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Ingen av dem kan få en lott.

Men frågan är om lotteriet innhåller omvandling...det stod inte i lekstart i allafall. Möjligt under punkten eller dylikt.

Jag vet verkligen inte just nu.

Den som jag mest håller som god är Paddi. Hon har verkligen ägnat sig åt att jaga onda och "hittade" AskoII.

Sen så *tror* jag att Caisa också är god, jag kan inte tänka mig att bumpo hade gått på henne så hårt om de sitter i lyan tillsammans.

Sen är det jämnt mellan övriga.

Och för mig är det du och mat som är mest goda i mina ögon tätt följd av Caisa.

sedan har jag två kvar som jag velar mellan....

Teoretiskt skulle ju Ottilia (enda Filibluren som åkt va?) ha vunnit en omvandling (om det nu fanns med bland vinsterna i lotteriet) och sen har hon låtit någon omvandlas.

Men frågan är om lotteriet innhåller omvandling...det stod inte i lekstart i allafall. Möjligt under punkten eller dylikt.

jag tror inte att lotteriet innehåller ngn omvandling (borde ha stått isf) och oavsett om vi skojar att LL är ond så tror jag inte att hon ändrar förutsättningarna mitt under leken - det om något skulle vara jäkligt djävulskt!

Nä, jag tror egentligen inte heller att det kan vara så. Men det kan vara bra att reda ut möjligheterna kanske, nån av oss är Harald och hon kan ju minst vara säker på att eventuella siade goda specialroller fortfarande stämmer (även om jag tror alla roller är i original fortfarande).

Teoretiskt skulle ju Ottilia (enda Filibluren som åkt va?) ha vunnit en omvandling (om det nu fanns med bland vinsterna i lotteriet) och sen har hon låtit någon omvandlas.

Fast för att en Filiblur skulle låta någon annan omvandlas måste LL låta denna veta vilka de andra Filiblurerna är, om det inte bara blir "på måfå", LL kan väl itne låta en specialroll med eventeull info omvandlas, eller...? :nailbiting:

Fast för att en Filiblur skulle låta någon annan omvandlas måste LL låta denna veta vilka de andra Filiblurerna är, om det inte bara blir "på måfå", LL kan väl itne låta en specialroll med eventeull info omvandlas, eller...? :nailbiting:

Nu tror jag du håller på och spinner ur totalt, andas människa! :D

De som är kvar borde ju vara:

Harald.
Dundertunnan
LasseGrisfisk
Johilo
Filiblur

Uttergurka

För visst är vi nu sex deltagare kvar
cirkus
Matmissbrukaren
Monstermom
Habina
Paddi
Caisa

Harald.
Dundertunnan
LasseGrisfisk
Johilo
Filiblur

Uttergurka

cirkus
Matmissbrukaren
Monstermom
Habina
Paddi
Caisa

JApp, borde stämma. Och enligt den ordningen är det Caisa! ;)

Harald - siare
Dundertunnan - (vet inte vilket roll det är baserad på - stoppar 1 käk)
LasseGrisfisk - ängel
Johilo - spion
Filiblur - kan vinna på lotto....

Uttergurka

cirkus
Matmissbrukaren
Monstermom
Habina
Paddi
Caisa

Har fyllt på rollinformationen för alla rollerna ovan

Uppdatering!

Mätta och belåtna och nöjda över att ha fått så många nya vänner, gjorde sig äventyrarna hemmastadda i Jolihos svampstuga. De pratade och skrattade och lyssnade på Joliho som berättade hundra och några fler historier om alla konstiga saker hon hittat på i skogarna. Äventyrarna ville gärna ut och prova minst hälften av tokigheterna nu på en gång, men lilla Harald började bli lite trött i lederna av allt äventyrande. Var det inte dags att börja knalla hem snart?

"NÄÄÄÄÄ!" Ropade övriga i kör, "Vi som har så roligt!"

Harald nickade tyst. Plötsligt knackade det på dörren, Joliho gick och öppnade - utanför stod en alldeles jättebitter uttergurka med armarna i kors. "Ni stojar ALLDELES för mycket! Min mormor kan inte sova!"

När Lasse Grisfisk hörde detta kom han plötsligt på: Herregud! Mitt lapptäcke! Jag har glömt min mormors lapptäcke!

Lasse Grisfisk började stöka runt och äventyrarna undrade vad tusan han sysslade med, plötsligt flög han ut genom dörren och ropade efter sig "JAG MÅSTE HEM!!! MORMOR!!".

Äventyrarna tittade tyst på varandra, sedan sade Dundertunnan plötsligt med en suck "Lasse har glömt mormors lapptäcke på tvättlinan och det ser ut att bli regn...". De andra aha-ade instämmande utan att alls förstå vikten av något sådant, men den bittra uttergurkan såg oförskämt nöjd ut. Han insåg nämligen att åtminstone en i det knasiga gänget nog var lite vettig trots allt.

Lasse Grisfisk i sin tur sprang så snabbt hans korta små ben kunde bära honom, ty han älskade sin mormor så mycket och tänk vad förskräckligt om lapptäcket skulle förstöras!

Monstermom var Lasse Grisfisk

popcorn.gif

Tusan!

Förlåt Monster, men det blir faktiskt lättare att gallra nu, Det var dig och Habina jag var osäker på, så jag kör på de tidigare misstankarna jag haft mot Habina och hon står nu som ensam kvar av de jag haft frågetecken på.

Tillägg: just nu, alltså. Jag är inte övertygad om att LL inte är ond nog att ha en omvandling i lotteriet, så jag är inte alls trygg i att Habina skulle vara ond heller...

Men Monster då!
Du gjorde i allafall bra jobb och skyddade rätt person igår!

PS: Ordningen jag skrev upp deltagare och roller i har ingen relevans

Monstermom var Lasse Grisfisk

spööök

Japp, det var jag. Skäms på er att misstänka stackars, snälla grisfisken! (Varför ingen fin illustration till mitt avsked, LL? *fnys*) Men nu har ni ju fått en mindre bland de misstänkta, nu tar ni det här imorgon! Heja goda!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka