Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]
Stort grattis, gamling
Tack för alla grattis!
kl.
Tillbaka till spelet.
Ja, jag håller
Habina mest misstänkt.
Du vill se mer av MM och Cirkus säger du, men båda har fler inlägg än dig totalt så just aktivitetsmässigt ligger du - isåfall - mer illa till än dem.
Sen har jag rynkat lite på pannan åt dig i de diskussioner jag haft med dig, jag skakade av mig det med att jag helt enkelt trodde vi "pratade förbi" varandra, men nu är jag inte lika säker.
I mitt inlägg #535 (skrivet 16/2) ställer jag ett par frågor till dig som jag inte fick svar på, bland annat frågar jag vad det är med mig du tyckte var konstigt eftersom du inte förklarat det i tidigare teoriinlägg, i ditt inlägg #596 skriver du igen att du inte hängt med på saker jag skrivit, men även att du tror jag är god, ingen förklaring igen, till slut, i mitt inlägg #599 riktar jag misstankar mot dig just pga det. Svaret:
Jag är ledsen, men jag hann inte alls gå igenom dig och AskoII, det blev för mycket på jobbet. Men jag försöker i alla fall teoria, även om jag önskar att jag hunnit mer.
Tyvärr hinner jag inte mer ikväll, men jag förstår inte varför tidsbrist gör mig mer misstänkt än till exempel Bumpo eller Cirkus.
Du hann gå igenom Asko, du hann inte gå igenom Asko, du hann gå igenom Asko... Hur var det nu...?
Du hade varit rätt så aktiv i dina misstankar mot MM mellan min första fråga och mitt teoriinlägg om dig, men skyller ändå ditt uteblivna svar på tidsbrist.
För att inte nämna att den andra paragrafen om Cirkus och Bumpo känns helt irrelevant, och mina då mycket vaga misstankar fick ett kraftigare svar från dig än jag tyckte de förtjänade.
Du har sedan svarat på vad var konstigt i mina resonemang i #735, till slut (bara 200 inlägg senare
) och det visade sig vara... inte så mycket.
Och sen i ditt inlägg #740 säger du igen att du HANN gå igenom Askos inlägg (trots allt), och svarar på varför du drog upp Cirkus och Bumpo i jämförelse mot mina misstankar mot dig. När jag påpekar att mina misstankar mot dig inte har något med mina eventuella misstankar mot någon annan att göra blir svaret:
Förstår precis (Eureka! Måste vara första gången i en ulvlek...
), tror jag var så stressad igår att jag kände det som jag var misstänkt för att jag inte skrev så mycket, precis som bumpo och cirkus.
Vilket jag inte förstår, eftersom jag aldrig i mitt teoriinlägg nämnde något om att du skulle vara inaktiv, bara att jag inte fått svar på mina frågor.
Sen har jag som jag nämnt tidigare inte riktigt förstått dina teorier mot MM heller.
Allt i allt, du har skrivit skumma saker. Jag hittar inget ens i närheten av lika skumt hos Cirkus eller MM, och därför är du mer misstänkt än dem.
Sen tror jag fortfarande en omvandling kan ha ägt rum, jag tror knappast LL skulle ha låtit en god specialroll omvändas,
tveksamt om någon kunnat omvändas första natten redan, men eftersom vi fick Benedict i första lynchen är det möjligt. Jag gissar på att eventuell omvandling isåfall skedde andra natten.
Och det skulle förklara Askos röst på Habina i första lynchen, bland annat. Om Habina var Filiblur först, men omvandlades sen in i en omgång där Asko redan var väldigt misstänkt, så hon passade på att lägga en tidig röst på Asko för att stärka sitt alibi.
Nå, jag vet faktiskt inte om det med omvandlingen, men det är nåt som inte går ihop där, som gör att det känns som en möjlighet...
Det behöver inte ens ha varit Habina som omvandlades, det kan ha varit Bumpo, eller någon av MM eller Cirkus, om inte Habina är ond trots allt.
Med ovanstående teori:
Caisa röstar på Habina