Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har också funderat lite på den kommentaren, och det är nog bara LL som kan besvara den - men jag funderar om det kan vara ett sätt att förbereda hur LL ska knyta ihop säcken och om bumpo nu väljer att hoppa av/blir kickad el så..
Det har du ju faktiskt rätt i... suck ibland ser man inte längre fram än till nästippen
Jag har ingen aning om var jag har bumpo - utifrån inlägget idag tror jag nästan att denne kommer att endera hoppa av eller kickas. Hon har helt enkelt inte tid för leken och jag tror inte LL kan ersätta denne med någon annan så här långt in i leken. Är bumpo god så tror jag inte det gör så mycket för spelet - men är bumpo ond och Asko visar sig vara ond vid lynch så tror jag nästan det blir seger på walk over för goda sidan om inte LL haft tre onda i lyan och en halvond (buttergurkan). Isf finns det fortfarande en ond kvar i lyan (dock börjar jag få slut på kandidater så det hoppas jag inte)
[
När det gäller bumpo så tycker jag att cirkus har flera poänger med sitt inlägg och tror att denne är något på spåret. Om inte cirkus ändrar sig idag så är det nog faktiskt på bumpo jag kommer att rösta på. Inte för att denne varit frånvarande eller det förändrade spelsättet - det tror jag har med stressen med att inte hinna med att göra och inte rollen. Utan för att de lilla jag har sett så verkar inte bumpo vara så intresserad av att leta onda i leken. Rösten på Asko kändes mera som att "ja, jag måste väl lägga en röst för att inte bli kickad och Asko har ju majoritet" än att denne verkligen ville rösta på Asko. Tankevurpan i inlägg #404 som Cirkus hittat är ju också intressant.
Menar du att dina misstankar mot Bumpo är beroende av Cirkus? Hur?
Jag känner mig tämligen förvirrad, jag är rädd för att jag missar något.
Jag håller Bumpo mest misstänkt, men jag förstår inte varför en ond skulle hoppa på mig så hårt hon gjorde. Jag kanske kan acceptera det om hon är god och faktiskt trodde stenhårt på att jag var ond, men ÄR hon ond förstår jag inte alls påhoppet på mig. Varför dra det så långt?
Och sen bara släppa det utan ett ord och rösta på Asko nästa DL? Okej tidsbrist så hon inte hann förklara, jag vet inte...
Däremot tycker jag Paddan har en poäng angående MM, och sätter man Habina åt goda hållet pga Askos röst i första DL (konstigare saker HAR hänt i lyan förr, så är inte Bumpo ond vill jag ändå inte utesluta att Habina skulle kunna vara det.) så lämnar det bara Bumpo av de jag varit osäker på/misstänkt isåfall...
Jag tycker också att Cirkus röst igår talar för att hon är god, tror knappast en ond skulle lägga en uddaröst i det läget.
hmmm... slut på rasten, ska se om jag har fler tankar runt lunch.
Mycket av mina misstankar mot Bumpo grundar sig på vad cirkus grävt fram, om cirkus nu skulle ändra sig så måste jag fundera ett varv till (och då får jag problem, för då vet jag inte riktigt vem jag ska misstänka)
Sedan påminner cirkus avvikande röst på Bumpo igår om ett testamente, det var ju helt klart att asko skulle åka och genom att rösta avvikande pekade cirkus ut nästa riktning så att säga, såom hon byter riktning idag, well då har jag tolkat den rösten fel.
Jag återkommer med tankar om resten efter ett jobbmöte som börjar om 10 minuter.
Monster - jag förstår om du är lite nojig, men jag tycker nog att det är skillnad på att följa efter ganska många dagars lek och redan första dagen när man egentligen inte vet så särskilt mycket. Så tänker i allafall jag.
Kan bara hålla med! Igår kände jag att vi var några stycken som var ganska överens, tänkte liknande och jag "kände mig trygg med gruppen", typ. Men om Paddis misstankar mot Bumpo helt hänger på att Cirkus leder åt det hållet blir jag väldigt förvirrad! Det verkar vara saker jag måste tänka igenom på nytt, men det känns inte som jag kommer någon vart ändå...
Jag vet inte om jag håller med er om att MM nödvändigtvis beter sig som en god. Jag vet heller inte om jag köper att Cirkus röst på Bumpo godförklarar henne... Bumpo och Cirkus var ju de som stack ut i förrgår, att en vänder sig mot den andra med "du har lett mig fel!"-anklagelser kan väl lika gärna vara något en ond gör för att flytta misstankarna från sig själv?
Jag känner väl fortfarande att Bumpo är den mest misstänkta idag egentligen (och - förlåt för det här Bumpo! - men det är också en spelare som verkligen inte bidrar till spelet så mycket så om jag har fel och hon är god känns det inte som det värsta misstaget att göra, typ... Menar inget illa! ), men däremot känns mark som verkade fast igår väldigt svajig idag...
Sedan har jag också reagerat lite på CaisaLundblad, men det är lätt att snärja in sig även som god i konstiga resonemang (eh, nä det har jag aldrig lyckats med...). Tar med CaisaLundblad då jag hann med att få med henne också, även om hon inte röstade på Ottilia.
Det här har CaisaLundblad redan bemött, men jag reagerade också på hur hon beskriver Benedicts roll. Nu vet vi att hon inte var Benedict och jag har svårt att se det som en ulv som signalerar till TeamLundVer.Jag tror dock de klarar att ta sig an skogen och Uttergurkorna, även om någon av dem kanske råkar gå vilse eller skräms av en synnerligt elak Uttergurka... Men ja, goda vinner!
Det här gillar jag med CaisaLundblad, att hon verkar vilja förstå hur andra tänker.Jag tog upp det jag reagerade på om dig för att jag ville hinna diskutera det, helst med dig.
Det här tycker jag är knepigt. Å ena sidan förstår jag hur CaisaLundblad menar, för man kan inte skriva allt en tidigare spelare skrivit, man måste summera, å andra sidan måste man försöka att skriva så man inte förvränger det den andra personen skrivit. Funderar på om CaisaLundblad är så aningslös som hon verkar, eller om hon medvetet skrev så man kunde missförstå Monstermom? Just nu lutar jag åt det förstnämnda, speciellt som Bumpo gick på så hårt mot CaisaLundblad om just detta och inte fick något svar som stödjer det sistnämnda.Alltså, jag har ju inte sett det på det sättet alls. Jag tyckte jag var så noga med att påpeka att det var vad du skrev om boken, och inte om spelet, så att det skulle kunna utläsas som att det var det enda du skrev i svaren föll mig aldrig in, alls.
HADE det varit det enda du skrivit om det hade ju ditt svar varit ännu mer anmärkningsvärt (nu visade det sig inte vara så anmärkningsvärt alls, tror inte du reagerat så mycket om du varit ond), och sen utgår jag lite från att om någon skumläst svaren så mycket att de sen tror att det jag skrev var allt du skrev (lol) så är det så slarvigt läst så tidigt i leken att det är hemskt ulvigt. För ditt svarsinlägg är inte dirket långt bakom mitt teoriinlägg... Om du förstår vad jag menar?
Här är samma sak, jag blir förvirrad när CaisaLundblad ”erkänner” att hon skriver en falsk sammanfattning. Återigen misstänker jag att hon menar att hon oavsiktligt kan ha sammanfattat fel, men det får mig i alla fall att reagera.Jag tycker även hon reagerade ganska starkt på mitt teoriande om henne, men försöker jag själv se det som att det gick att utläsa mina misstankar som "falsk sammanfattning" så... kanske? Men då hade jag haft en "falsk sammanfattning" om fler, och jag kopplar inte alls.
Ovanstående reagerar jag lite på, en slags friskrivning från ansvar, även om jag tycker det är bra att hon sedan förklarar att hon försöker hjälpa till när det blivit missförstånd. Förvirrande, som sagt, men ond?Ah. Jag är naiv, jag skriver exakt vad jag tänker och ibland kommer jag ihåg att trippelläsa innan jag postar för att se om nåt jag skrivit kan missuppfattas. Oftast inte.
Jag tycker inte det nej, men, jag accepterar att andra kan tycka det, och försökte därför reparera den eventuella skadan det kunde ha gjort.
Det här tror jag mest är en signal på att CaisaLUndblad börjar bli trött på bumpos envisa kommentarer. Men jag förstår vad bumpo menar, det fanns en risk att CaisaLundblad inte hunnit ändra sin röst. Samtidigt känns det inte som något som skulle gjort henne ondare precis.För det hade isåfall varit hemskt svårt för mig att vänta tills klockan slagit över till 21:01...?
Precis som Cirkus reagerade jag på det här, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Ett förtäckt hot så ingen vågar lyncha CaisaLundblad?Men jag tror inte hon är ond, det skulle vara en korkad ulv som jagade efter mig på det aggressiva sättet, skulle se ganska tråkigt ut för henne om jag lynchades och visade mig vara god.
Just nu känns det rätt så klart. Men ge mig några timmar så har jag säkert snurrat in mig på något annat.
Jag har full förståelse för att det kan dyka upp saker IRL som gör att man inte har tid, men du svarade inte på min tidigare fråga heller om när du uttryckt misstankar mot mig utan att förklara vidare, och därefter har du ju varit aktiv?
Och Bumpo eller Cirkus? Vart kom det ifrån?