Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när jag försöker komma på vem jag ska rösta på så går jag tillbaka till mina egna inlägg för att se vem som jag misstänker mest. Men då ser jag att det är Habina som har fått de mesta av mina misstankar, vilket känns väldigt obehagligt då hon verkar ha en förmåga som god att bli lynchad först av alla
Hajade lite till på cirkus svar då hon inte svarade på den andra obligatoriska frågan men känns inte som något märkvärdigt ännu.
Blev lite konfunderad över att Mumorsan sa att de som "överlevde" skulle kunna rädda de som blivit "tagna" av uttergurkorna men ... njaa..
Jag har dessutom fått en smak på tungan att kolla in TLVs inlägg men hon har som mest bara skrivit 3-4 inlägg efter lekstarten (som inte är OT) och jag hajade lite på det Paddington pekade ut i TLVs svar. Tycker mig också se likheter i TLVs och Habinas inlägg, och Habina ligger ju på min lista över misstänkta.
Ussccch vad svårt!!
Vet inte om jag ska hålla mig till att inte rösta på Habina eller ...
Lyfter upp goda specialroller och bortförklarar det med att hon inte fattat att man inte ska göra det. Det skaver. Försöker sedan säga att monstermon skulle vara en filibur. Varför skriva så?
Tillägg: Habina, räknade du MMs inlägg från sida 9 eller alla totalt förresten?
Finns flera som reagerat på AskoII. Jag hann inte gå igenom hennes inlägg igår eftersom jag tog fel på DL en timma. Men här låter det lite som att hon skulle försvara Habina. För att dom sitter i lyan tillsammans? Inte omöjligt.
Låter bli att rösta på henne för att hon lätt blir lynchad? Låter ju som en skum motivering till att inte rösta på någon.
Från sida 11 räknade jag de inlägg som hade med leken att göra, dvs inga OT-inlägg överhuvudtaget. Jag tycker inte mängden OT spelar någon roll i leken och jag är förbryllad över hur lite substans det är i de inlägg som har med leken att göra. Det måste inte vara något ulvigt, men det är den känslan jag hade när det gällde Matmissbrukaren som jag ville lyfta fram.
Sedan tänkte jag kika lite närmare på AskoII och dig, då jag har samma känsla, utan att kunna sätta fingret exakt på vad det är. Men först måste jag jobba lite mer.
Om du läser längre fram i leken så ser du att jag har förklarat mig redan. Jag missade att ta bort de delar som handlade om goda innan jag publicerade, dvs de anteckningarna skulle bara varit för mig själv. Jag håller fortfarande på och lära mig.
Nej, jag vet att jag inte skriver jättemånga inlägg heller, men jag försöker alltid att teoria om alla som är med och försöker att hitta onda. Jag känner mig inte hjälpt av dina inlägg öht, därför blir jag fundersam om du inte är mer intresserad av att hitta onda.
Fast hon röstade ju på Habina ändå, det är stor anledning till att hon är misstänkt...?
Jag tycker Habina reagerar konstigt på hur jag skriver i något inlägg före hennes, #355. Jag förklarar sedan hur jag tänker och hon godtar det men förstår ändå sig inte på min mening trots att jag förklarat mig. En godtagen förklaring borde löst problemet tycker jag. Och denna meningen skulle då göra mig misstänkt.
Säger sedan att hon inte lägger för stort vikt av det som sägs i svaret på den obligatoriska frågan men ändå är det något hon väljer att rösta efter.
Går sedan på mig för att jag skrivit mycket ot enligt henne. Men det har många andra i tråden med gjort. AskoII har jag inte gått igenom än men enligt andra så är hon också duktig på det och skriver inte mycket med substans, så varför skulle just mina otinlägg vara så märkvärdiga?
Tycker att jag röstar på samma som henne av bekvämlighet. Låter väldigt mysko enligt mig.
Enligt henne så tror hon att jag ser fram emot käket. Förstår inte hur hon kunnat tolka fram det.
Vet inte vad jag får fram av detta men jag vet var jag står och det kan mycket väl vara två goda som hackar på varandra. Det har ju hänt förr.
Hmm, det var en intressant tanke. Men jag tror att eftersom ledarvargen vid försök till nattkäk bytt ut en ulv mot sig själv och summan ulvar blivit plus-minus-0 så känns det inte som att omda sidan blivit kompenserad för det. Men, i förra leken glömde LL av att kompensera för demonen så man vet aldrig.
Äntligen hemma igen. Håller på att läsa igenom allt som skrivits sedan jag röstade, tråkigt med Ottilia, jag som var ganska säker på henne.
Tror inte jag hinner läsa ikapp innan ulvarna käkar, men någon utav oss som röstade på Ottilia bör vara ulv. Av dessa sätter jag för ögonblicket Matmissbrukaren högst, då hon röstat på Mumorsan och skrivit en del knepigt. Kan vara att hon bara är väldigt kortfattad, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Vet att jag också röstade på Mumorsan, men Matmissbrukaren har alltid röstat efter mig, kanske för att det känns "säkert"?
Som nummer två sätter jag AskoII, som fortfarande inte förklarat varför mängden text gör någon ulvig. I sådana fall ligger Monstermom illa till, så mycket som hon skrivit. Själv tycker jag inte Monstermom känns så ulvig för stunden.
Sedan har jag också reagerat lite på CaisaLundblad, men det är lätt att snärja in sig även som god i konstiga resonemang (eh, nä det har jag aldrig lyckats med...). Tar med CaisaLundblad då jag hann med att få med henne också, även om hon inte röstade på Ottilia.
Vad har hon skrivit för knepigt? Jag har ju inte direkt reagerat på MM tidigare, så nu undrar jag om jag missat något?
Sen tycker jag heller inte jag haft konstiga resonemang, så det får du gärna förklara vad du syftar på också.
Från sida 11 räknade jag de inlägg som hade med leken att göra, dvs inga OT-inlägg överhuvudtaget. Jag tycker inte mängden OT spelar någon roll i leken och jag är förbryllad över hur lite substans det är i de inlägg som har med leken att göra. Det måste inte vara något ulvigt, men det är den känslan jag hade när det gällde Matmissbrukaren som jag ville lyfta fram.
Sedan tänkte jag kika lite närmare på AskoII och dig, då jag har samma känsla, utan att kunna sätta fingret exakt på vad det är. Men först måste jag jobba lite mer.
Jag vet varken ut eller in längre. Kände inte att jag blev särskilt klokare av att läsa igenom leken igen, men så blev jag avbruten rätt så ofta också.
Högst upp på min lista står just nu AskoII, som inte förklarat sig och som jag inte alls får något grepp om.
Matmissbrukaren gör mig förvirrad, hon missförstår vad jag menar och förvränger vad jag skriver. Men jag har sett goda göra så mot varandra tidigare, se det måste inte betyda att hon är ond. Hade jag inte varit så misstänksam mot AskoII, så hade hon förmodligen fått min röst.
Sedan har vi CaisaLundblad och Paddington som bägge skrivit en del kloka saker och även om CaisaLundblad skrivit saker jag inte riktigt hängt med på, så känns de inte onda för ögonblicket. Samma med Monstermom, hon är neutral just nu.
Bumpo och Cirkus får jag inte riktigt grepp om, de har skrivit mer nu, men jag vet fortfarande inte alls var jag har dem. Onda? Goda?
Eftersom jag måste rösta nu och förmodligen inte hinner in mer än en snabb sväng innan DL, så får jag gå på de teorier jag fått ihop hittills.
Habina röstar på AskoII