Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Men fy. Stackars "liten". Hoppas att han snart mår bättre

Dagmar hälsar att hon mår mycket bättre även om smärtis fortfarande regerar!

Han kan inte ha satt något i halsen? Tänker eftersom han dreglar så mycket?
Hoppas verkligen han blir bra igen snart! :(

Nej, han verkar inte ha något i halsen. Har också haft honom under uppsikt hela dan (han är väldigt mammig, lillen) så jag vet inte vad han skulle kunnat få i sig... Han dreglar som en tok, slickar och smaskar, och harklar sig. Det verkar vara halsen som stör honom, men jag tänker att han kanske har (extrem) halsbränna. Smart som jag var satte jag halsband på honom när vi gick ut också, det var ju ett riktigt genidrag! :banghead:

Nåja, ska inte OTa mer, förlåt! Borde vara dags för uppdatering strax?

Uppdatering!

Lite hariga och osäkra inför skogens makter har äventyrarna valt att slå läger för natten. Men plötsligt... "RITSCH!!".... Vad var det?

"RITSCH!" ... "RATSCH!".... "RITSCHRATSCHRITSCHRATSCH!!"

Det låter som att någon... Skrapar? Borstar? SOPAR? Usch så förfärligt!

Äventyrarna vaknar och Dundertunnan springer runt runt runt. Idé! Idé! Måste få en Idé!

Plötsligt får hon syn på en stor hink konfetti i närheten av Den Allsmäktige Lingonrenes Lotteri. Och glitter! Massor av färgglatt glitter! Dundertunnan hugger tag i hinken och klättrar upp i träd, där hon sedan spanar efter det otäcka ljudet. Så ser hon plötsligt de otäcka små varelserna... Gröna och händerna fulla med DISKBORSTAR! VAD är detta för hemskt?? Hon tömmer ut konfettin och glittret och börjar sedan sjunga för full hals! Uttergurkorna stelnar förskräckta till och tittar sig omkring. Var kommer allt detta ifrån? Och GLITTER? Glitter är verkligen inte vettigt! Usch och fy och blä! De vänder om och springer för allt vad benen bär dem och tappar sina diskborstar i buskarna.

"Nä fy, detta var ju ett totalt nederlag", muttrar en bitter uttergurka när de är åter i trygghet i sina svampar.

img_0099_5301180288e59daf74ae454d.jpg

HAHAHAHAHA!!! Fattar jag det rätt om jag tror grisängeln räddat oss?!

Underbar uppdatering, LL! :D

Nej, vänta! Dundertunnan var ju den som kunde stoppa käket?! Var det det som hände då?

:rofl::rofl:

Jag visste inte att hästar kunde klättra upp i träd? :D

Blev lite förvirrad där så jag gick tillbaka till roll listan och såg detta: "(Dundertunnan kan stoppa ett käk – meddelas till LL innan dag-DL)"

Så det var Dundertunnan som hällde konfetti över det hela :D

Enda "nackdelen" är väl att vi inte fick mer information, men det vägs ju minst sagt upp av att alla klarade sig! Nya friska tag imorgon, då!

Hur ser DL-tiderna ut då, LL?

Totalt OT: Nu har min fjant däckat totalt helt plötsligt, dreglandet verkar ha minskat (tack och lov) men däremot fiser han som om han håller på och inkuberar en fientlig alien... :cautious:

Om han ska hålla på så här så kan jag snart inte längre hävda fördelarna med en hund som sambo istället för en karl! :p

Dag-DL får bli kl 21, återkommer med natt-DL. Kan eventuellt bli samma kväll.

Skillnaden är väl att du slipper fötterna på soffbordet :p
Hoppas han mår bättre snart :)

Stackars ..... er!

Det är ju nånting att skratta åt i alla fall, vilket är rätt skönt eftersom jag fortfarande är ganska orolig. ;)

Men det lutar väl åt att han ätit något han inte borde kanske, och magen är i uppror. Vet bara inte vad eller hur han skulle fått i sig något... :(

Skillnaden är väl att du slipper fötterna på soffbordet :p
Hoppas han mår bättre snart :)

Sant nog! Dessutom håller han tyst när jag kör bil, känner alltid för att göra nånting roligt, och skulle aldrig drömma om att klaga på att jag struntat i att diska... Om han nu nödvändigtvis ska lukta surströmming en kväll vart fjärde år så vinner han fortfarande i en jämförelse! :p

Det är ju nånting att skratta åt i alla fall, vilket är rätt skönt eftersom jag fortfarande är ganska orolig. ;)

Men det lutar väl åt att han ätit något han inte borde kanske, och magen är i uppror. Vet bara inte vad eller hur han skulle fått i sig något... :(

Sant nog! Dessutom håller han tyst när jag kör bil, känner alltid för att göra nånting roligt, och skulle aldrig drömma om att klaga på att jag struntat i att diska... Om han nu nödvändigtvis ska lukta surströmming en kväll vart fjärde år så vinner han fortfarande i en jämförelse! :p

En karl behöver inte nödvändigtvis lukta rosor heller. ;)

Hmm... Några korta tankar innan jag går och lägger mig då:

De jag inte reagerat på tidigare och inte tar upp nu ligger kvar på neutralt.

Asko - känns fortfarande som mest misstänkt i min bok. Jag känner inte att hon riktigt bemött de misstankar hon fått heller, utan lägger en räddningsröst på Ottilia och sen mest flyter med?

MM inser jag helt gått under min radar, Habina, du får gärna peka ut vad du tyckte var konstigt med MM så jag kan titta på det. Röstat på 2 st vi vet var goda, pekar på Habina för att hon gjort detsamma. Rösterna reagerar jag inte lika mycket på som det sistnämnda.

Habina tycker jag det i alla fall verkar som att hon genuint försöker hitta onda. Men jag är inte riktigt säker, känner mig aldrig riktigt säker på Habina.

Cirkus har jag tittat lite närmare på, och ja, jag tycker hennes röst på mig var klen, minst sagt. Men jag kom även att tänka på att hon även i tidigare lekar pekat ut saker jag tyckt varit konstiga, vaga och ibland klena. Så det kanske bara är det att Cirkus tänker annorlunda? Hmm... Hon sjunker ngt på misstankelistan så länge i alla fall.

Bumpo... Nä, jag tror nog ändå inte en ulv hade reagerat som hon gjort.

Så jag vet inte, jag känner mig osäker. Vi var 11 spelare från början, vargledaren är lynchad, det borde vara 2 ulvar kvar? Känns som att 4 onda på 11 spelare skulle vara mycket.

Asko högst upp på misstankelistan, men vem är då den kvarvarande? :crazy:

Asko - känns fortfarande som mest misstänkt i min bok. Jag känner inte att hon riktigt bemött de misstankar hon fått heller, utan lägger en räddningsröst på Ottilia och sen mest flyter med?

Asko högst upp på misstankelistan, men vem är då den kvarvarande? :crazy:

Jag håller med, Asko är fortfarande högst upp på min listan med och det ska nog hända något revolutionerande under dagen om min röst inte ska hamna där idag med.

Angående min röst på Habina så har jag senare (efter röstningen) skrivit ett inlägg om varför jag lade min röst på henne, kan hänvisa till den när jag sitter vid min dator igen om du vill?

Jag har fortfarande inte sett Asko hänvisa tillbaka till sitt inlägg som hon sa hon skulle göra, för det kan väl inte vara nedanstående hon menar? För det är ju bland annat detta jag tar upp i mitt inlägg. Så nu har hon duckat för frågan två ggr - dels när Habina frågade och sedan när hon lovade mig ett förtydligande.....

Jag erkänner att det var nog lite mera av att jag röstade på den som jag hade skrivit mest om i mina tidigare teoriinlägg, det var därför jag tvekade så länge.

Det var svårt idag att försöka se konstigheter eller hintar eller ulvigheter etc. i folks inlägg :wtf:

Och angående mina "yahoos" (:p) så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god) och jag tror inte att jag är den ende som reagerar sådär heller när en ond åker ut :D

När det gäller alla hurra-rop, är det som jag skrev tidigare. Tiderna förändras men att gå så bazooka över allt som händer skär faktiskt i mina öron och känns en smula falskt. Det blir en väldigt massa indirekta godförklaringar av sig själv och om någon kan lägga en röst utifrån ett sketet "förstås" så borde samma person förstå att övertydliga godförklaringar är betydligt mer misstänkt.

I övrigt kan jag väl inte påstå att det är så mycket substans i Askos inlägg heller, det är mestadels utrop och kommentarer runt spelet och knappt några teorier alls...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka