Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Finns ju lite mer att gå på efter natt-DL, då vi får veta vem mer som var god.

Har inget mer jag funderar på just nu annars hade jag velat ha ner det innan natt-DL eftersom jag inte vet om uttergurkorna skrämmer iväg mig ut i skogen eller nåt :p (för äter oss gör dom ju inte)

Men Habina var det jag reagerade på lite snabbt.

Men hon skriver ju att hon håller dig neutral med, så vad är den stora skillnaden mellan dig och mig?
Att hon skriver att hon har samma tankar som mig? Det behöver ju faktiskt inte betyda någonting alls. Hon kan ha skrivit så just för att det var så, att vi tänkte lika. Kan faktiskt inte se någon hint alls i det.

Yesbox!

DL1
Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar röst till TeamLundVer

TeamLundVer lynchas, var Benedict Uttergurka
Uttergurkorna käkar Mumorsan, som var Minimorsan

DL2
Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia
cirkus röstar på Caisa

Ottilia lynchas, var filiblur.

Färgkoder är vackra :angel:

Jag
Jag vet ju vart jag står, men ja.
Röstade på Ottilia (som visade sig vara god) i första DL, ändrade röst till TLV i sista minuten. TLV lynchades till ond.
Röstar på Asko i andra lynchen.

Mumorsan röstade på Habina, Mumorsan var god och käkades samma natt.

Habina röstade på Mumorsan första DL, Ottilia andra DL. Har alltså röstat på två konstaterad goda såhär långt.

Ottilia röstade på Monster i första DL, Asko i andra. Ottilia var god.

MonsterMom har prickat onda TLV och goda Ottilia såhär långt.

Paddington röstade på onda TLV första och nu på Asko.

TeamLundVer röstade på Monster i första. TLV var ond.

Matmissbrukaren röstade på goda Mumorsan i första lynchen, och goda Ottilia i andra. Har alltså privat 2 goda såhär långt även hon.

AskoII har röstat på Habina i första och goda Ottilia i andra. den andra var en räddningsröst, enligt sig själv.

Bumpo missade första och röstade på mig i andra.

Cirkus missade första och röstade på mig i andra.

Det första jag reagerar på här. MM, varför pekar du på Habina som röstat på två goda när du själv gjort det? :p

Cirkus röst på mig känner jag är högst tvivelaktig, en del av den grundar hon på att hon tyckte min röstmotivering var vag... Men hon skriver själv en väldigt vek motivering. Känner att jag bemött det mesta av det hon misstänker. Att Benedict skulle försöka peka ut andra som Benedict tycker jag som jag sagt tidigare inte alls är troligt.
Tycker inte alls hon spelar som sig själv, när hon varit god. Men åh andra sidan har jag alltid fel om cirkus också... :cautious: :p

Läs vad jag har fetat i texten hon skrev om dig. DÄR är skillnaden. Det är subtilt, det behöver inte betyda nånting, men jag ser det i allafall

Det känns ju som att det borde finnas någon ulv bland dom som röstat på Ottillia. Jag vet var jag har mig själv så någon av dom övriga fyra känns misstänkta allihopa. AskoII försökte rädda sig själv genom att komma till lottning (hon visste inte om att min röst avgjorde efteråt).

För att jag vet var jag har mig själv. Men jag vet inte var Habina står.

Vad är det som säger att hon inte försökt få det till att vi tänkt lika, ifall hon skulle åkt senare så folk skulle börja misstänka mig för att hon höll med om det jag skrev så blickarna inte dras till andra?

För att jag vet var jag har mig själv. Men jag vet inte var Habina står.

Okej... Jag reagerar som vanligt på de som pekar på andra för det dom själva också gjort. Sånt tycker jag är lite misstänkt. Men som jag skrev innan så tror jag inte det behöver betyda något såhär tidigt i leken. Alltså med rösterna.

Däremot håller jag med dig om att det borde kunna finnas en ulv bland rösterna på Ottilia, jag vet dock inte vem av dem jag vågar sätta åt det ena eller andra hållet. Tycker fortfarande Asko är mest misstänkt, hennes räddningsröst... fast ja, ÄR hon god och har en specialroll så förstår jag det ju. Men det tar inte bort mina tidigare misstankar.
Cirkus följer henne tätt inpå på misstankelistan. Men hon röstade inte på Ottilia.

Därefter... vet jag inte. :crazy: :nailbiting:

Men vem ska man annars peka på? Det är ju lite den leken går ut på liksom...

Du har också röstat på Ottillia ;)

Men vem ska man annars peka på? Det är ju lite den leken går ut på liksom...

Du har också röstat på Ottillia ;)

De som inte gör samma sak som en själv? :D

Javisst har jag det, och jag höll henne som en av de mest misstänkta idag också, men jag vet ju vart jag står. ;)

Men gud så segt tiden tickar. Vill ju veta hur det går :p

Var är monstermom? Ovanligt tyst från hennes sida :cautious: :D

Äntligen hemma igen. Håller på att läsa igenom allt som skrivits sedan jag röstade, tråkigt med Ottilia, jag som var ganska säker på henne. :(

Tror inte jag hinner läsa ikapp innan ulvarna käkar, men någon utav oss som röstade på Ottilia bör vara ulv. Av dessa sätter jag för ögonblicket Matmissbrukaren högst, då hon röstat på Mumorsan och skrivit en del knepigt. Kan vara att hon bara är väldigt kortfattad, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Vet att jag också röstade på Mumorsan, men Matmissbrukaren har alltid röstat efter mig, kanske för att det känns "säkert"? :cautious:

Som nummer två sätter jag AskoII, som fortfarande inte förklarat varför mängden text gör någon ulvig. I sådana fall ligger Monstermom illa till, så mycket som hon skrivit. ;) Själv tycker jag inte Monstermom känns så ulvig för stunden.

Sedan har jag också reagerat lite på CaisaLundblad, men det är lätt att snärja in sig även som god i konstiga resonemang (eh, nä det har jag aldrig lyckats med...). Tar med CaisaLundblad då jag hann med att få med henne också, även om hon inte röstade på Ottilia.

Det är väl ingen konstigt med att jag alltid röstar efter att du har röstat? dessa dagar har du röstat tidigt. Ska jag rösta redan 12.00 för att hinna före dig eller? :crazy:
Sen att vi råkat rösta på samma är en helt annan femma, och du ligger högst på min lista just nu tillsammans med Cirkus som jag inte vet var jag har.

Äntligen hemma igen. Håller på att läsa igenom allt som skrivits sedan jag röstade, tråkigt med Ottilia, jag som var ganska säker på henne. :(

Tror inte jag hinner läsa ikapp innan ulvarna käkar, men någon utav oss som röstade på Ottilia bör vara ulv. Av dessa sätter jag för ögonblicket Matmissbrukaren högst, då hon röstat på Mumorsan och skrivit en del knepigt. Kan vara att hon bara är väldigt kortfattad, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Vet att jag också röstade på Mumorsan, men Matmissbrukaren har alltid röstat efter mig, kanske för att det känns "säkert"? :cautious:

Som nummer två sätter jag AskoII, som fortfarande inte förklarat varför mängden text gör någon ulvig. I sådana fall ligger Monstermom illa till, så mycket som hon skrivit. ;) Själv tycker jag inte Monstermom känns så ulvig för stunden.

Sedan har jag också reagerat lite på CaisaLundblad, men det är lätt att snärja in sig även som god i konstiga resonemang (eh, nä det har jag aldrig lyckats med...). Tar med CaisaLundblad då jag hann med att få med henne också, även om hon inte röstade på Ottilia.

Vad har hon skrivit för knepigt? Jag har ju inte direkt reagerat på MM tidigare, så nu undrar jag om jag missat något? :p

Sen tycker jag heller inte jag haft konstiga resonemang, så det får du gärna förklara vad du syftar på också. O_o

Men gud så segt tiden tickar. Vill ju veta hur det går :p

Var är monstermom? Ovanligt tyst från hennes sida :cautious: :D

Hon är här, hon! Det är i den här leken tydligen min tur att ha ett sjukt djur, min hund mår inte bra... :(

Men jag hann tillbaka i tid för att meningslöst sitta och oroa mig och vänta på en uppdatering, det känns ju himla nödvändigt inser jag nu...

Nej, vad tråkigt :(
Hoppas han kryar på sig snabbt!

Nej, vad tråkigt :(
Hoppas han kryar på sig snabbt!

Tack! Det hoppas jag med, jag vet inte riktigt vad som är fel... Jag misstänker rejält ont i magen/halsbränna men ajg vet inte riktigt varför. Tyvärr är han inte världens enklaste sjukling, eftersom han är osäker vid hantering plus att diverse olater som vi annars kommit över poppar upp igen (han gör utfall mot andra hundar och människor i koppel, helt enkelt för att han är osäker, det är för det mesta borta nu men när han har ont så dyker det upp igen, så det som var tänkt som en hastig promenad blev trekvarts hysteriskt släpande runt byn... :banghead:) Och nu ligger han och gnäller i en gigantisk pöl dregel... Känns inte allvarligt nog att köra in honom akut, men orolig är jag. :(

Usch, vad tråkigt, hoppas att han kryar på sig snabbt! Aldrig trevligt när ens älskling mår dåligt :(

Tack! Det hoppas jag med, jag vet inte riktigt vad som är fel... Jag misstänker rejält ont i magen/halsbränna men ajg vet inte riktigt varför. Tyvärr är han inte världens enklaste sjukling, eftersom han är osäker vid hantering plus att diverse olater som vi annars kommit över poppar upp igen (han gör utfall mot andra hundar och människor i koppel, helt enkelt för att han är osäker, det är för det mesta borta nu men när han har ont så dyker det upp igen, så det som var tänkt som en hastig promenad blev trekvarts hysteriskt släpande runt byn... :banghead:) Och nu ligger han och gnäller i en gigantisk pöl dregel... Känns inte allvarligt nog att köra in honom akut, men orolig är jag. :(

Han kan inte ha satt något i halsen? Tänker eftersom han dreglar så mycket?
Hoppas verkligen han blir bra igen snart! :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka