Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Jag håller med om att Askos röst på Habina är lite konstig, men den är inte jättekonstigt tycker jag. Visst hade det kanske varit mer logiskt att rösta på TLV - copycaten.

När du skriver att du förutom Askoll också tittat extra på mig och Habina, betyder det att vi är näst misstänkta?

Nää, det betyder att jag följde upp det jag skrev i mitt tidigare teori-inlägg idag
Återkommer om övriga när jag varit nere i tvättstugan.

De övriga att återkomma om var dig och Habina

Sedan jag skrev mitt långa teoriinlägg idag så har jag "roat" mig med att läsa igenom dina och Habinas inlägg, samt hela leken ytterligare en gång å hittar bara små saker men inget som riktigt ger så stort utslag på radarn.

Och jag håller verkligen med dig om inlägget från Askoll som du citerar! Jag reagerade på det där och då också, men dels hade jag väl tankarna lite på min egen risk just då och dels tänkte jag att hon kanske inte ville riskera att lägga ett avgörande DL1. Men då registrerade jag tydligen inte riktigt att hon faktiskt la upp Habina till lottning med den rösten... Det motsäger ju något att hon ville lägga en "safe"-röst.

Precis.

Ärligt så, ja det var ngt som jag missat /inte fäst mig vid tidigare.

Undrar om jag missar ngt väsentligt, men det är ju idiotiskt (som vi kommit fram till tidigare) av en god att outa en god specialroll. Men vad vinner någon i lyan på att outa någon som god i leken? Lyan får ju prata med varandra, så varför skriva det i tråden? Att skicka en sådan "hälsning" till ledarvargen gör ju ingen skillnad för denne kan ju inte käka... Jag kan inte se vad någon ond skulle vinna på att outa en god specialroll, vad är syftet?

Jag vet inte riktigt, som sagt så köper jag lite Caisas invändning att det är märkligt ur ulvsynpunkt... Möjligen som ett slags alibi, som sagt, men det tror jag inte så mycket på egentligen.

Men. Om jag helt bortser från den biten, så landar jag oavsett på att Ottilia är min toppmisstänkta. Om man ska leta i vad TLV tagit sig för, så fastnar jag på att hon "följt" Ottilia två gånger: hon skrev sitt svar till LL direkt efter Ottilias och tog upp saker Ottilia tagit upp i sitt. Hon röstade på samma som Ottilia, med samma motivering. Det är på tok för mycket sammanträffande för mig!

Monstermom röstar på Ottilia

Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia

(Och jag ska sluta tjata om DL-tiden då! :p)

Nää, det betyder att jag följde upp det jag skrev i mitt tidigare teori-inlägg idag

De övriga att återkomma om var dig och Habina

Precis.

Aha, då är jag med! Jag tyckte väl att jag och Habina som runner up-misstänkta kom lite ur left field! :p
(Och vad gäller Askollmisstankarna så har jag som jag skrev i mitt teoriinlägg henne på toppen av misstankelistan, men jag landar på att Ottilia är min mest misstänkta just nu. Det är alltså inte så att jag inte köper dina argument, bara för att vara tydlig.)

Mer röster

Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll

Och har alla uppmärksammat att DL är kl 20.00 idag!? (Och natt-DL kl 22)

Tack för påminnelsen, jag hade glömt :o
Kikade in i leken medans jag åt och det var ju tur det. Ungarna får lägga sig efter DL istället :p

När det gäller din röständring så är det ju inte en räddning av dig själv, du hade ju inga misstankar på dig.
Är det för att rädda en ulvkollega från lottning? Även om det är mycket riskabelt att få ögonen på sig genom en sån ändring, så kan man ju göra det just därför att ingen är ju så dum att den riskerar att få ögonen på sig.....ulvspel O_o
Jag blir i allafall misstänksam.

Ptja... Är du god så tror jag nog faktiskt bara att jag tar och tackar och bockar för att du tror jag skulle vara kapabel till att spela ett så lurigt ulvspel. :D (känner ändå inte att jag kan säga mycket mer än jag redan har, både till dig och Bumpo. Jag riskerade inte mig, nej, men VI riskerade att Monster eventuellt blev lynchad för ett teoriinlägg JAG skrivit och vars misstankar jag redan släppt. Därför kände jag att jag hellre avgjorde genom att lägga en röst på någon som kändes skum än att låta min dåvarande röst på Ottilia ligga.)

Vet inte riktigt om jag håller med dig där Cirkus. På ett sätt tycker jag det talar till Caisas försvar att hon ändrade sin röst eftersom hon inte gillade att andra hängde på hennes misstankar när hon själv släppt dem. Vet inte hur kapabel Caisa är att spela ulv i ulvspel - men jag gjorde ung samma sak i en av mina senaste lekar, eftersom jag inte gillade att så många hakade på min teori och jag var genomgod den gången. (visserligen bytte jag inte röst i lynch - men alla var övertygade om att jag skulle rösta på den personen och blev chockade när jag inte gjorde det).

Paddington - Skriver att anledningen till att hon "snöar sig in på en spelare" är att hon inte orkar hålla koncentrationen öppen för alla spelare, känns lite underligt att hon inte är så öppen för andra misstänkta? :confused:

Matmissbrukaren - Skriver lite bryskt ibland, som några pekat ut, men jag kommer ihåg tidigare lekar där hon skrivit på ett liknande sätt och tror inte att det kommer att visa om hon är god eller ond.

Cirkus - Missade att rösta i första DL. Har skrivit lite mera på sistone, men inte fått något intryck ännu.

CaisaLundblad - Blev misstänkt av mumorsan i början pga hennes svar, men vet inte om det är något att ta fasta på.
Följer(?) Habina när hon säger att hon ska hålla ett extra öga på Ottilia.
Ändrade i sista minuten sin röst till TLV, men det känns inte som något ont i det då det blev bra resultat av det.
Säger att hon blev genuint upprörd av bumpos teorier, känns ärligt neutralt och godförklaringen verkar lite klumpigt om det hade varit en ulv som sagt det, eller?

Bumpo - Tog miste på DL-tiden igår, ärligt misstag eller ett sätt att komma undan röstningen..? Men det känns för konstigt för en ulv att göra så neutral ännu.
Går i de senaste sidorna lite väl hårt ut mot just Caisa, misstänker hon verkligen henne eller är det en lite sjaskig ulvtaktik?

Ottilia - Hoppades att ulvarna skulle försöka käka upp ledargurkan tidigt, varför just käka och inte bli bortlynchad tidigt (vilket var det bästa som kunde hända och hände)?
Caisa och Habina nämnde tidigare att Habina hade godförklarat sig (när hon varit ond) i en tidigare lek på samma sätt som Ottilia gjorde i den här leken.
Tar upp Benedict ett par gånger, försök att ta kontakt med ledargurkan?
Mu hade nog redan blivit vald till käk då Ottilia undrade i #371 om hon försökte hinta att hon var(är) Minimorsan, å ena sidan kan det vara en ulv som försökt se god ut men å andra sidan skulle det vara dumt då man inte pekar ut goda specialroller tidigt i leken... :crazy:

AskoII - Tror inte att det är så mycket mening att försöka skriva något här :D

Habina - Lyfte i början ut goda specialroller, gjorde samma misstag i förra leken(?), och ändrade sig sedan efter "tillsägelse", vet inte om det är något att lägga fästa vid.
Mumorsan (som vi vet är god) röstade på henne, baserat på det jag skrivit ovan - kanske något att tänka på.
Röstade tillbaks på mumorsan, lite av en hämndröst?
Paddi pekar ut att TLV skrev ett teoriinlägg som liknade Habinas mycket, ett försök från ledargurkans sida att ta kontakt med en ulv? TLV besvarar denna fråga senare med att hon använt Habinas namnlista, sant eller ett sista försök att försvara en ulv då hon visste vilka ulvarna är?
Påpekar att Ottilia pekade ut en god specialroll, och verkar ha lärt sig att man inte gör det så tidigt i leken.

Monstermom - Det diskuterades en hel del tidigare runt hennes svar på frågan som egentligen var hennes åsikt ifråga om boken, känns lite som att väl mycket fokus hade flyttats dit tidigare i leken (var det meningen?:cautious:) och visar inte på något avgörande om Monster.
Pekade ut att TLV (som vi vet var ond) hintade mot en god specialroll.

Känner att det är lite bråttom att lägga upp det här så andra får läsa det också, så så här får det bli!

Ser att vissa lade märke till att jag trodde att mumorsan var minimorsan.. Och i efterhand så känns det jädrigt dumt av mig att peka ut det samtidigt som en del hyste vissa misstankar mot mumorsan och därför kändes det viktigt att lyfta fram att hon kanske var god. Sedan tänkte jag dumt nog inte på att uttergurkorna kanske skulle hoppa på det tåget...

Habina bland annat tycker att jag inte förklarat mig för att jag sade att vi skulle vinna i början av leken, har inte svarat på det helt enkelt för att den frågeställningen har jag inte riktigt prioriterat i allt som ska sorteras i skallen eftersom det snarare är kutym att godförklara sig och att jag inte riktigt tänkte på formuleringen sådär i början av leken.. tänkte fortfarande mest OT och att det skulle bli spännande med leken.

Själv så tycker jag nog fortfarande att Asko är mest misstänkt.. med motiveringen i inlägg 374 citerad nedan:

Asko

Kan inte riktigt köpa Askos röst på Habina, för att hon är övertydlig med att skriva att de goda vinner "förstås" (kanske har missat någon mer motivering, men försöker skumma fram och tillbaka för att hitta Askos inlägg så om jag har missat något säg gärna till! ) Kanske reagerar Asko eftersom Habina själv säger att hon har godförklarat sig övertydligt som ond. Men "förstås" tycker inte jag är en överdriven godförklaring av sig själv

Så röstar Ottilia på Asko

ps. har en känsla av att påskharen kommer tidigt i år =) Tö och till om med små gröna skott i hagarna :D

Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Ottilia röstar på Askoll

Ser att folk börjar rada upp mig mot lynchen :nailbiting::banghead: och en av dem är den som står bakom mig i "kön" :cautious:

Så jag tittar på min lista över misstänkta och passar på att försöka rädda mig själv

AskoII röstar på Ottilia

Då ska vi se här.

Kikat närmare på Ottillia efter att ha läst monstermons inlägg och jag kan hålla med om det hon säger.
Ottillia godförklarar sig själv i början. Men det har hänt förut i lekarna. Tycker att hennes motivering till hennes röst på Monstermom är rätt vag. Går ju inte tolka mycket efter svaret på den obligatoriska frågan.
Ottillia röstar först på Monstermon och TLV hänger på. Kan det vara för att visa sig för Ottillia?
Hon hintar tydligt att hon tror att Mumorsan är Minimorsan och varför outar man en god roll så som hon gjorde?
Hon tycker att min rösts motivering är vag när hennes egna är snäppet värr enligt mig. Ett sätt att få ljuset på mig? Även AskoIIs röst reagerar hon på så det är ju inget man kan spåna så om.
Monstermon citerar några inlägg från TLV och Ottillia där hon tror att TLV försökt visa sig för henne. Inte helt omöjligt.

Annat jag lagt märke till sen jag skrev mitt teoriinlägg tidigare idag är att Caisa och Bumpo hade en het diskussion men det kan likaväl vara från två goda. Det vet jag själv från när jag och Niyama i en tidigare lek gjorde likadant. En del reagerar på AskoII och jag har inte hunnit sätta mig in i den diskussionen, nu innan det närmar sig DL. Tog fel på tiden idag.
Verkar som Cirkus försöker få ljuset på mig pga TLVs kommentar om att vi tänker lika och skrev henne som neutral. Det säger mig att TLV likaväl kan skydda en ulv.

Så med ovanstående teori -

Matmissbrukaren röstar på Ottillia

Och jag tror inte att Asko misstänkte att TLV kunde vara Benedict, varken som ond eller god, hade hon varit god och misstänkt så hade hon ju röstat där. Men jag tror inte att hon hade en susning.
Apropå vad Caisa skriver i #455.

Jag har jättesvårt att släppa Caisa. Dels så tänker jag att TLV försökte att kontakta genom de citat jag skrev tidigare.
Jag tycker också att Caisas röst på Askoll är svagt underbyggd(och dessutom väldigt mycket kopia på paddis tankar) och är mera för att hon är rädd att bli lynchad själv, då hon redan har en röst och jag har vädrat rätt mycket misstankar. Jag tycker även hur hon far ut mot bumpo är märkligt. Samtidigt är jag rädd för att snöa in på en spelare.

Däremot så tycker jag att hennes förklaring om röständring känns genuin när jag läste igenom den ett par gånger och även Paddis tankar.

Jag tycker mig ju också se att TLV försöker kontakta Habina och MM. Bägge två röstar på Mumorsan som sen blir käk. har det någon betydelse? Eller är det helt enkelt så att de hoppades på att hon slulle åka i lynch för de hade misstänkt att hon var Minimorsan och när hon sen inte åkte så åt de henne ändå just pga den misstanken. Känns lite otippat att göra, men kanske ändå - det är ju ett ulvspel O_o

Monster känns åt det neutrala/goda hållet i allafall för tillfället, med avseende på att TLV ändå la sin röst där. Jag har svårt att se att Ledarvargen skulle lagt sin röst på någon i lyan faktiskt.

Ottilia har jag svårt att bilda mig en egen uppfattning om. Den här godförklaringen av sig själv bryr jag mig inte så särskilt i. Vad det gäller Monsters tankar runt henne så känns de inte osannolika. baserat på det så känns Ottilia som lite mer misstänkt även om ulvradarn inte ger fullt utslag just nu.

bumpo går lite hårt åt Caisa, men jag misstänker ju också Caisa, men jag tycker att tonen kanske är onödigt tuff.

AskoII skriver en grej om Habina som även Paddi tagit upp(enl AskoII - har inte tid att hitta det inlägget själv) - nämligen att "TLV skrev ett teoriinlägg som liknade Habinas mycket, ett försök från ledargurkans sida att ta kontakt med en ulv? TLV besvarar denna fråga senare med att hon använt Habinas namnlista, sant eller ett sista försök att försvara en ulv då hon visste vilka ulvarna är?" jag som redan misstänker att Habina kan vara skum lägger detta som ytterligare tanke om att Habina kan vara ulv.

Paddi har inte skrivit nånting som får mig att reagera negativt även om hon är aktiv. Hon är neutral för tillfället

Summan av allt. Mina mest misstänkta är Caisa, Habina, MM och möjligtvis också Ottilia

Förjäkla svårt detta.

Läget just nu:
Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia

Mina mesta misstankar har ändå legat hos Caisa mest hela tiden (kanske insnöat) så jag väljer att

cirkus röstar på Caisa

Nä, efter Cirkus teoriinlägg så skaver det ännu mer i mig. Hela hon känns ulvig på något vis :cautious:
Men Ottillia känns också misstänkt så rösten får ligga kvar där. Eftersom jag vet vem jag är så är det troligare att TLV hintat till Ottillia vem hon är, än till mig.

OK LL... Inget jäkla mello idag va!?

Vill ha uppdatering, vill, vill, vill! :arghh:

scared-onion-head-emoticon.gif

Känner för att skaka av rädsla/nervositet och samtidigt sucka av lättnad..!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka