Dagens tankar från Monsters Wall of Text!
Paddington
Dag 1 skrev jag: Har nyss börjat spela "på riktigt" samtidig som jag knåpar på det här, ser jag. Har innan dess skrivit LL-svaret ur bokvinkeln. Jag hänger inte riktigt med på invändningarna mot Ottilia? Att det är bättre att lyncha Buttergurkan än att han blir äten, mjo det skyddar ju en god i lynchen men jag tycker väl att blir han äten så skyddar det en god i käket istället? Visst ängeln, men bättre odds är ju inte fel? Hänger som sagt inte riktigt med, är dock inte något som känns suspekt för närvarande (försöker reda ut tänket sen, det här tar tid att skriva som vanligt!)
Går åt Askoll för hennes svaga röst på Habina, och den var ju inte så stark, nej. Anger Ottilia som neutral trots att hon "outat" Mu som Mini, något Paddi tagit upp som något man inte bör göra? Tar upp att hon reagerar mot spelare som "tjohoo"ar efter bra uppdateringar... Paddis inlägg efter uppdateringen:
Jag säger inte emot Paddi i sak (jag tycker också Askolls röst på Habina var lite suspekt, och har själv tagit upp det tidigare), men möjligen upplever jag att hon snöar in lite väl på bara en spelare?
Matmissbrukaren
Dag 1 skrev jag: Är sådär knepigt aggressiv igen... "du har ju rätt till din åsikt" hjälper knappast till att reda ut något?
Går ganska hårt åt Habina (liknande aggressiva stil som mot Mu igår), bland annat för samma sak som Ottilia gjort, säger vid min påpekan om det att hon missat det och ska kika på det igen, har inte skrivit mer om det sen (ca två timmar sen). Vet inte om hon är ulvig eller inte, men jag tycker hon är rätt rejält enögd, snöar in på en spelare och missar resten av spelet...?
Cirkus
Dag 1 skrev jag: Cirkus har inte synts till mycket, minsann. Skriver sitt obligatoriska svar mest ur bokvinkeln uppfattar jag det som. Drar en jämförelse med Skalman som jag blir frestad att diskutera lite - men det är ju helt och hållet utanför leken dock!
Hon har inte dykt upp mer...
(Har visst dykt upp nu för att ge ett livstecken ifrån sig ser jag, vad bra! Förhoppningsvis kommer det mer aktivitet från henne snart.)
CaisaLundblad
Dag 1 skrev jag: Är väl den jag diskuterat mest med hittills, jag har svårt att avgöra om jag tror det hon skrev om mig var ett avsiktligt försök att misstänkliggöra mig eller ej... Jag var ju som sagt beredd på att folk kunde reagera på det även om jag försökte göra det jättetydligt att det var just boken jag pratade om, men sättet hon presenterade misstankarna reste som sagt larmantennerna...
Jag tycker väl vi rett ut diskussionen om hennes misstankar mot mig. Mycket riktigt fick de konsekvenser i spelet (TLV och Ottilia tog upp dem rakt av och röstade på mig, och nu idag går Bumpo åt Caisa med vad hon skrev om mig som utgångspunkt) men själv är jag inte så säker på att det var ulvigt. Framförallt ser jag inte hennes sena röstbyte som något en ulv skulle gjort, jag tror hon skulle fått mycket mindre uppmärksamhet om hon inte "lagt sig i" rösten i det läget utan bara tvått sina händer... Jag hänger heller inte riktigt med i Bumpos tankar om att hon kanske tänkt att rösten skulle komma för sent.
Har som jag reagerat en del på Ottilias tankar om Mu, men påpekar att det kanske inte är något en ulv skulle göra.
Bumpo
Dag 1 skrev jag: Gillar curlingen. Yay, bra dag för det! (Sista dragningen i damernas tionde omgång var fantastisk! ) Utöver att svara på LL-frågan har hon inte deltagit... Det gillar jag inte riktigt, som jag nämnt i många lekar nu - jag tror det kan vara ulvvarning på att inte vilja synas/märkas/delta i diskussioner.
Missar DL, men har i gengäld varit mycket mer aktiv idag. Går riktigt hårt åt Caisa, med misstankar jag inte riktigt delar, men på ett sätt jag tycker mig känna igen från henne i vanliga fall (oresonlig
)... Även hon har lite "enögt" spel där hon fokuserar väldigt mycket på en spelare, och då de misstankarna inte känns så aktuella för mig har jag inte så mycket funderingar i övrigt...
Har redan röstat, på Caisa.
Mumorsan
Dag 1 skrev jag: Påpekar något intressant, att det faktum att leken är "i" en riktig barnbok ger spelare möjlighet att "gömma" sig bakom att prata om boken istället för leken. Jag hade inte sett det så, men jag tror hon kan ha en viktig poäng där! Ännu ett sätt för ulvar att försöka undgå upptäckt...
Hon verkar riktigt på att leta efter onda redan nu, vilket jag uppskattar! Dock är det kanske lite ooc för henne så tidigt? Å tredje sidan kanske det är lite av ett vakuum i leken just nu, och hon har tagit på sig att dra igång det lite mer seriösa teoriandet? Det enda som jag reagerat på är som sagt att hon kanske är lite ovanligt på, men jag tycker också det är bra, så...
Käkad. Var Minimorsan.
TeamLundVer
Dag 1 skrev jag: Har jag nyss skrivit om i inlägget innan, men i sammanfattning reagerar jag på att hon väldigt lätt (och okritiskt) går med i andras misstankar (säger Habina fick henne att misstänka Ottilia, Caisa mig), upprepar det jag tagit upp som ett problem med Caisa (att hon bara presenterade en del av det jag skrivit i mitt "problem"-inlägg, så det framstår som det var allt jag skrev) och verkar i allmänhet vilja misstänka vad som än blåser förbi...
Lynchad. Var Benedict.
Ottilia
Dag 1 skrev jag: Det har blivit ett - för mig - märkligt fokus på en eventuell godförklaring från Ottilia. Jag fattar inte vad det är att haka upp sig på ärligt talat. Hon har skrivit ett inlägg, och det skriver hon dessutom om boken och inte spelet... Nog för att jag inte gillar inaktivitet och faktiskt till och med ser det som ganska hög ulvpotential, men specifikt "godförklaringen" (i vilken mån det ens var det) tycker jag det blivit en rejäl överreaktion på?
Röstar på mig med samma lånade teori som TLV använde. Habina (var det va?) tar upp möjligheten att TLV valde att rösta som en ulv för att visa sig för lyan, vilket jag ser som en möjlighet... Jag gillar heller inte hur hon outade Mu-misstankar, även om Caisa har en poäng att det kanske inte är något en ulv skulle vilja göra? Jag tycker också hon ger dåligt med respons på andra spelares funderingar. Misstänker Habina för att försöka "elda på lynchen" dag 1, vilket jag tycker är väldigt hårt spel för en ulv så tidigt? Godförklarar Bumpo för att hon missade röstningen, vilket jag inte köper. Går på Askoll för hennes röst på Habina, vilket "ställer till det" lite för mig då Ottilia och Askoll nog är mina toppmisstänkta just nu...
AskoII
Dag 1 skrev jag: Reagerar lite på min och Caisas diskussion. Verkar inte helt greppat risken med lotteriet. Tycker Habina godförklarat sig... Nu har jag ett öppet erkänt Habina-trauma, så kanske ser jag inte saker klart där, men nog tycker jag det är lite överreaktion?
En av två som röstar efter TLV (ifall hon var ute efter att följa en annan ulvs röst kan det vara relevant vilka hon inte hade möjlighet att följa efter?), den andra är Matmissbrukaren - och så har vi Bumpo och Cirkus som inte röstar alls. Rösten på Habina har flera påpekat är svag, och jag håller med. Knåpar tydligen på ett teoriinlägg just nu, men har inte kommit medan jag skriver.
Habina
Dag 1 skrev jag: Beter sig som Habina. Jag skulle som sagt inte rösta på henne idag om hon så skrev ut att hon var uttergurka 400 gånger i tråden (men jag skulle räkna med att ni andra skötte det åt mig ), men hon har faktiskt inte varit särskilt suspekt i mina ögon heller - tack och lov.
Faktiskt ovanligt (som jag upplever det) aktiv och ifrågasättande mot andra spelare. Jag är helt öppen med att jag har
jättesvårt att läsa Habina varenda jäkla spel, men just nu upplever jag i alla fall att hon "hjälper till" i leken och letar onda... Har redan röstat, på Ottilia som jag själv har misstankar mot också.
Monstermom