Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Uppdatering!

Äventyrsgänget drog vidare genom skogen, efter en hel kvarts övertalan om att Minimorsan borde följa med dem. Såklart förlorade de övertalningen - en Minimorsa är mycket svår att övertala. De hann inte långt innan de kom till en stor å. Vid ån satt små Filliblurer i sina båtar och fiskade guldfisk. Harald insåg med ens att han inte visste vad Filliblurer var för något, så efter att ha förskräckt tittat fram bakom ett träd vågade han sig till slut fram. Och var tvungen att svälja sin stolthet och fråga! En söt Filliblur förklarade glatt och berättade att de hörde hemma hos Joliho Uttergurka.

Gänget som vid det här laget visste vad uttergurkor var för något, men inte riktigt förstått att Joliho var en rolig sådan, blev förskräckta och sprang hela hundra meter åt ett helt annat håll. Bort från Filliblurerna i rädsla att de skulle hitta på något bittert och tråkigt, ja fy!

Fillibluren som pratat med Harald blev väldigt ledsen över detta, ty hon var inte van vid att andra varelser tog så förhastade slutsatser och dömde fillibluren efter håren som om de vore ondskefulla. Med slokande öron och tårade ögon gick den lilla fillibluren hemåt och tittade inte tillbaka igen, fillibluren hade tappat precis all äventyrslust för resten av dagen. Ja kanske till och med resten av veckan!

Ottilia var en filliblur!

Fanken! Nu känner jag mig blåst... :(

(Får erkänna att jag trodde ett ögonblick det var ännu värre, när texten började handla om Harald...)

Scheisse!

Ottilia var filliblur

Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia
cirkus röstar på Caisa

Hmm, hmmm, vad säger rösterna?

Fanken! Nu känner jag mig blåst... :(

(Får erkänna att jag trodde ett ögonblick det var ännu värre, när texten började handla om Harald...)

********! :mad:

(och jag får erkänna att jag fuskar, och läser resultat innan jag läst historien bakom... :angel: )

Tillägg: Man får kanske inte säga fula ord i barnböcker? :o

Senast ändrad:

Du. För jag vet inte vart jag har dig just nu.
Ser inte alls var någonstans TLV skulle ha försökt ta kontakt med mig. Dig håller hon däremot neutral och det kan vara för att skydda en ulvkollega. Inte dra några blickar till dig.
Om hon hintat någonstans till Habina har jag inte kollat efter.

Utöver att det var ett ovanligt(?) samlat fält vet jag inte om det säger nåt alls?

Någon som har röstlistan från igår? :)

Yesbox!

DL1
Caisa röstar på Ottilia
Mumorsan röstar på Habina
Habina röstar på Mumorsan
Ottilia röstar på Monstermom
Monstermom röstar på TeamLundVer
Paddington röstar på TeamLundVer
TeamLundVer röstar på Monstermom
Matmissbrukaren röstar på Mumorsan
Askoll röstar på Habina
Caisa ändrar röst till TeamLundVer

TeamLundVer lynchas, var Benedict Uttergurka
Uttergurkorna käkar Mumorsan, som var Minimorsan

DL2
Habina röstar på Ottilia
Bumpo röstar på Caisa
Paddi röstar på Askoll
Caisa röstar på Askoll
Monster röstar på Ottilia
Ottilia röstar på Askoll
AskoII röstar på Ottilia
MM röstar på Ottilia
cirkus röstar på Caisa

Ottilia lynchas, var filiblur.

Senast ändrad:

Visste väl att jag kunde lita på dig (som vanligt) :p

Visste väl att jag kunde lita på dig (som vanligt) :p

Haha, jag har slutat med att skriva ner anteckningar, detta är det ENDA jag skriver ner, plus listan med spelare där jag stryker de lynchade/käkade allt eftersom med en notering om vilken roll de hade. ;)

Ett sammanträffande att Habina röstade på Mumorsan första gången, som sedan käkades, och nu på Ottillia som lynchades?

Nästa DL närmar sig med stormsteg (och för en gångs skull behöver jag inte oroa mig över att sova genom den :angel:), och jag måste försöka få i mig nån mat och gå ut med hunden. Man vet ju aldrig hur det går, så som vanligt (och observera: som vanligt - jag försöker alltid skriva innan natt-DL omutifallatt, så ingen får för sig att "hon låtsas vara rädd för att bli käkad, oj så ulvigt!", kolla tidigare lekar om ni verkligen blir misstänksamma) vill jag skriva ner mina tankar: den här lynchen har nog inte påverkat mina tankar om andra spelare (tankarna om Ottilia fick sig dock något av en törn :cautious::o). Nr 2 på min lista var Askoll, och då misstankarna mot henne inte hade någon koppling till misstankarna mot Ottilia står hon kvar där. Möjligt att någon ond gått med i endera röstdrev - tja, till och med jädrigt troligt med tanke på att Askoll och Ottilia varit de stora röstmagneterna och det är väl osannolikt att ulvarna skulle gå ihop och lägga avvikande röster för sig själva - men jag vet varken ut eller in när det gäller att räkna ut vilka det kan vara. (Min mest misstänkta röstade på Ottilia, men med tanke på att det i stort sett stod mellan de båda så är det väl en totalt intetsägande röst...)

Så, tja, inget nytt under solen, typ. Det var ju himla duktigt gjort av mig att klargöra det! :banghead: (var är eyeroll-smileyn när man behöver den?)

Ett sammanträffande att Habina röstade på Mumorsan första gången, som sedan käkades, och nu på Ottillia som lynchades?

Jag vet inte, känns som att det, tidigt i leken, även är lätt för goda att rösta på goda ett par lyncher i rad (det händer tillochmed Myrten ibland ;) ). Jag tyckte som sagt hon hade en vettig teori.

Vet inte om man kan dra så många slutsatser kring röstningarna än, men jag ska se om jag kan få ner en sammafattning, för ulvarna röstar ju också, så det är helt klart nåt man ska titta på!

Spöööök, attans också... Hejja goda.. Tror att dundertunnan och Harald kan få igång lite äventyr till sist!

Mat. Har samma teorier som mig själv om att lotteriet kan spela en stor roll i de godas vinst. För tillfället neutral

Jag ser det i allafall i det fetstilta
Jaha och dig håller hon ...tadaaaa neutral.

Skillnaden i hur hon uttrycker sig är att om mig säger hon i helt generella termer utan att nämna sig själv på något vis:

Även Cirkus är inne på lotteriet. (verkar vara en populär tanke. Pratar även om Dundertunnan. Neutral

Och till både Caisa och Habina nämner hon också sig själv, men i termer av sin roll, dvs skriver Benedict

Caisa. Pratar en hel del om Benedict och även här funderar jag på om det kan vara en klumpig hint? Känns i övrigt neutral.
Habina. Skriver Men det är många söta karaktärer med, så jag hade gärna valt flera... Även detta skulle kunna tas som en hint för att hon är Benedict (en lite mer subtil sådan isf. För det finns väl ingen annan som kan ha flera roller?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka