Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]
Nu har jag kikat lite mer på Matmissbrukaren. Har läst från det att leken började på riktigt och fram till nu.
Jag tror att det kommer bli ett lyckligt slut på äventyret. Eftersom det är en barnbok så kommer dom goda vinna över dom onda med sin godhet. Här blir det inga bråk.
Jag tror att det kanske hänger lite på lotteriet. Vad det blir för vinster där.
Hmm, svårt att välja. Men jag tror Filliblurerna. Dom låter mysiga på något vis.
Mumorsan missförstår Matmissbrukarens första mening och tror att Matmissbrukaren inte väljer sida. När Mumorsan förklarar hur hon tänkte får hon till svar:
Ja, du har ju rätt till din åsikt.
Röstar sedan på Mumorsan med motiveringen:
Har reagerat mest på Mumorsan än så länge. Hon tror att det blir en enkel match för dom goda att vinna och det låter lite mysko enligt mig.
Försöker sedan tolka min text fel i min motivering till den obligatoriska frågan. Jag levde mig in i att det är en bok som skrivs och vi tar lite del av det just här och det försökte hon förvränga till att jag inte skrev vem jag trodde skulle vinna, när det står klart och tydligt att jag tror att dom goda kommer vinna. Det går säkert att tolka på hundra olika vis om man vill men detta reagerade jag på. Ett försök att hitta något att teoria om? Dessutom tycker jag spelsättet är något annorlunda mot förut. Hon har en vassare ton.
Sedan när jag tycker det är bra gjort av de som röstade på TLV, så skriver hon:
Både ja och nej kanske. Uttergurkorna kände ju inte till honom, så det kan ju finnas någon ond där med.
Hon har förklarat sedan hur hon egentligen menade, men jag tycker ändå att det är en knepig kommentar.
Först igår kom ett riktigt teoriinlägg. Den enda hon egentligen nämner något mer om är mig. Resten skriver hon sammanfattande om utan att det egentligen ger något. Jag upplever att hon inte riktigt anstränger sig att leta onda.
Röstar på Ottilia med motivationen:
Då ska vi se här.
Kikat närmare på Ottillia efter att ha läst monstermons inlägg och jag kan hålla med om det hon säger.
Ottillia godförklarar sig själv i början. Men det har hänt förut i lekarna. Tycker att hennes motivering till hennes röst på Monstermom är rätt vag. Går ju inte tolka mycket efter svaret på den obligatoriska frågan.
Ottillia röstar först på Monstermon och TLV hänger på. Kan det vara för att visa sig för Ottillia?
Hon hintar tydligt att hon tror att Mumorsan är Minimorsan och varför outar man en god roll så som hon gjorde?
Hon tycker att min rösts motivering är vag när hennes egna är snäppet värr enligt mig. Ett sätt att få ljuset på mig? Även AskoIIs röst reagerar hon på så det är ju inget man kan spåna så om. Monstermon citerar några inlägg från TLV och Ottillia där hon tror att TLV försökt visa sig för henne. Inte helt omöjligt.
Annat jag lagt märke till sen jag skrev mitt teoriinlägg tidigare idag är att Caisa och Bumpo hade en het diskussion men det kan likaväl vara från två goda. Det vet jag själv från när jag och Niyama i en tidigare lek gjorde likadant. En del reagerar på AskoII och jag har inte hunnit sätta mig in i den diskussionen, nu innan det närmar sig DL. Tog fel på tiden idag.
Verkar som Cirkus försöker få ljuset på mig pga TLVs kommentar om att vi tänker lika och skrev henne som neutral. Det säger mig att TLV likaväl kan skydda en ulv.
Sedan reagerar jag på det här:
Finns ju lite mer att gå på efter natt-DL, då vi får veta vem mer som var god.
Jag tycker det låter som att hon ser fram emot att någon skall ätas? Hoppas man inte att ängeln skall skydda eller som inatt, att ätandet stoppas?
Sedan tycker jag hon ofta skriver OT-inlägg i stil med:
Men gud så segt tiden tickar. Vill ju veta hur det går
Var är monstermom? Ovanligt tyst från hennes sida
Det behöver inte tyda på ulvighet, men med enbart 24 inlägg som har med leken att göra blir det tydligt att Matmissbrukaren inte skriver så mycket. Det behöver inte betyda något, men mina alarmklockor går igång i alla fall.