Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Uttergurkorna och kriget om vettigheten! [Ulvlek]

Totalt OT: Nu har min fjant däckat totalt helt plötsligt, dreglandet verkar ha minskat (tack och lov) men däremot fiser han som om han håller på och inkuberar en fientlig alien... :cautious:

Om han ska hålla på så här så kan jag snart inte längre hävda fördelarna med en hund som sambo istället för en karl! :p

Stackarn, hoppas han mår bättre nu

Ytterligare än fördel är ju faktiskt att du inte behöver skälla på honom för att inte fälla ner toalettringen :p;)

Efter som jag inte har tid med leken idag, alls egentligen, så måste jag rösta nu. bumpo röstar på Caisa eftersom jag verkligen tycker att hon beter sig jävligt ulvigt. Se mina tidigare inlägg för mer underbyggda teorier mot Caisa.

bumpo känns väldigt annorlunda i den här leken mot tidigare när jag spelat mot henne eller läst i lekar. Så här aggressiv och med taggarna utåt brukar hon inte vara. Jag tycker inte det annorlunda spelsättet säger något om hennes roll för hon kan vara jäkligt slipad som ulv och brukar oftast undgå min radar då. Så att gå på, på det här sättet känns inte alls som bumpo. Vet inte riktigt var jag har henne och behöver nog se mer innan jag fattar något beslut.

För övrigt tror jag det är farligt att försöka hitta fler hintar i TLVs inlägg. Jag får känslan av att anledningen till att Ottilia lynchades igår var för att flera trodde att TLV försökt meddela sig med ulvarna och därför röstat på samma som Ottilia för att visa sig för ulvarna. Nu vet vi att Ottilia var god så den teorin faller.

Det enda man egentligen kan säga om TLVs röst är att eftersom denne visste vilka ulvarna var, så behövde denne bara lägga en röst på vem som helst förutom ulvarna. Vem som åkte spelade mindre roll för TLV...

Man kan också se TLVs röst som en räddningsröst eftersom denne hade 2 röster och övriga 1 när hon röstade. De övriga med 1 röst vardera var Mumorsan, Ottilia, Habina och Monstermom där vi vet att åtminstone de två första var goda. Däremot vet jag inte var jag har de andra två. Jag tror jag sätter Habina lite åt det godare hållet mest för att jag känner (precis som Caisa) att Habina verkar uppriktig i sina teorier om att hitta onda och jag har inte hittat ngt som riktigt sticker ut där). Monster vet jag inte var jag ska sätta så jag sätter ett stort ? så länge.

Förresten om man försöker hitta sammanträffande så är TLV den första som kallar Benedict för Ledargurkan och vem "svarar" - jo Asko! Det är faktiskt ingen annan som använder det uttrycket i tråden...

Jag tror att den risken kanske finns om ledargurkan vinner en eller flera sior på lotteriet. Men vi får verkligen hoppas att så inte händer. :crazy:

Gick tillbaka och kollade roll listan, såg att du hade rätt i den möjligheten. Det är lite förvirrande för mig att komma ihåg vilka som får ta del av lotteriet, för jag uppfattar det som att det är "bara" filliblurer, ledargurkan(:rofl:) och minimorsan som får delta i det? Eller?

Man kan också se TLVs röst som en räddningsröst eftersom denne hade 2 röster och övriga 1 när hon röstade. De övriga med 1 röst vardera var Mumorsan, Ottilia, Habina och Monstermom där vi vet att åtminstone de två första var goda. Däremot vet jag inte var jag har de andra två. Jag tror jag sätter Habina lite åt det godare hållet mest för att jag känner (precis som Caisa) att Habina verkar uppriktig i sina teorier om att hitta onda och jag har inte hittat ngt som riktigt sticker ut där). Monster vet jag inte var jag ska sätta så jag sätter ett stort ? så länge.

Sitter på mobilen, så det blir kanske lite kort...
Jag tror inte Monster är ondare än habina heller, hon höll Asko nästan lika misstänkt som ottilia, precis som jag, men rösten där föll på ottilia istället för Asko. Jag är inte helt säker, men Monster är en av dem jag håller åt det godare hållet just nu, då hon inte alls förefaller ulvig... Vad jag har sett. Såhär långt. :p

KL

Jag ska gå igenom leken ännu en gång för att försöka se om jag hittat något nytt. Jag inser att jag hängde upp mig lite mycket på vissa saker igår och det brukar alltid bli skitdåligt när jag gör det. Rösten på Caisa var rätt, ska vi kalla det - betydelselös (lite med fli)t för jag hade snöat in och jag visste om det, samtidigt var jag inte övertygad, men hon var ändå den jag återkom till hela tiden. Jag har funderat lite på varför jag fick ögonen på henne och det var nog till stor del pga bumpos angrepp och Caisas så intensiva försvar som jag reagerade på och sen så letade jag trådar utifrån det. Så frågan är ju om det gör Caisa skummare än bumpo som gick till ett så tufft angrepp (som också Paddi noterar). Jag vet inte.

KL

Jag kommer nog inte komma in så mycket i leken förrän framemot eftermiddagen/kvällen idag. Blev en lång natt med lille fjant, fick byta säng två gånger sedan han dreglat så mycket att det var som att ligga i en sjö... :wtf: (Ja, jag sover med hunden i sängen, och ville dessutom ha honom nära när han nu var dålig så jag skulle vakna om nåt hände.) Tog mig till slut samman och ringde jourvet, som sa stoppa i honom en dos pepcid. En stund efter det blev han mycket bättre och sov som en klubbad säl, men själv hade jag ju en del att städa... Vanliga vetten idag, fortsätter med pepciden ett tag. Men är lite hängig och off idag - både jag och fjant :p - så leken får vänta lite tills hjärnan (kanske) slagit igång igen...

Det är väl ingen konstigt med att jag alltid röstar efter att du har röstat? dessa dagar har du röstat tidigt. Ska jag rösta redan 12.00 för att hinna före dig eller? :crazy:

Jag menade just att du röstat på samma person som jag röstat på innan... Behöver inte betyda någonting mer än så, men det är smidigt att välja någon som redan fått en röst på sig.

Skall försöka hinna läsa igenom leken ordentligt under dagen, men det kommer bli lite hackigt då jag tydligen jobbar också. O_o Tänkte försöka läsa igenom ordentligt från början (eh, sida 9 då :p) och se om jag blir klokare eller som vanligt bara mer förvirrad...

Och varför skulle jag härma dig i så fall? Vad är så speciellt med dina röster att jag skulle svansa efter dom?
Det fanns andra att rösta på om jag skulle lagt på någon annan som redan fått en röst på sig.

Och varför skulle jag härma dig i så fall? Vad är så speciellt med dina röster att jag skulle svansa efter dom?
Det fanns andra att rösta på om jag skulle lagt på någon annan som redan fått en röst på sig.

Det kan jag inte svara på. Det är något bara du kan svara på, eftersom du vet hur du tänkt när du röstat. Men det är något jag reagerar på.

Jag har tittat lite nämare på Askoll nu och den där rösten på Habina skaver en smula som flera stycken konstaterat. Sen uttrycker hon sig med en indirekt godförklaring i inlägg #450 " angående mina "yahoos" () så brukar jag reagera sådär, tror att du kan se det i tidigare lekar (där jag varit god)" Määäh, det är lite skumt tycker jag. Och detta med hur TLV eventuellt försökt etablera kontakt med Asko ...mjjjeeeea. Nånting är det men jag kan inte sätta fingret på vad
Jag hoppas att Asko kommer in och bemöter dessa tankar.

En annan grej som jag klurar över är bumpos missade/sena röstning. Ottilia tänker att ulvar är extra måna om att rösta för de har kollegor. Jag tänker tvärt om ifall att det ändå är en vad de tror är en god på väg ut så spelar den rösten mindre roll. Varför då lägga en röst för sent, med en rätt skum motivering, som hon tar tillbaka lite senare? Det är utstickande i mina ögon och det är ju just vad ulvar inte vill, så därför kan en ulv ändå göra så..Jävla ulvspel O_o

Det kan jag inte svara på. Det är något bara du kan svara på, eftersom du vet hur du tänkt när du röstat. Men det är något jag reagerar på.

Jag har röstat på dom jag reagerat mest på, som alla andra också förhoppningsvis också har gjort. Att svansa efter någon annan har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.

Nu har jag kikat lite mer på Matmissbrukaren. Har läst från det att leken började på riktigt och fram till nu.

Jag tror att det kommer bli ett lyckligt slut på äventyret. Eftersom det är en barnbok så kommer dom goda vinna över dom onda med sin godhet. Här blir det inga bråk.
Jag tror att det kanske hänger lite på lotteriet. Vad det blir för vinster där.
Hmm, svårt att välja. Men jag tror Filliblurerna. Dom låter mysiga på något vis.
Mumorsan missförstår Matmissbrukarens första mening och tror att Matmissbrukaren inte väljer sida. När Mumorsan förklarar hur hon tänkte får hon till svar:
Ja, du har ju rätt till din åsikt.
Röstar sedan på Mumorsan med motiveringen:
Har reagerat mest på Mumorsan än så länge. Hon tror att det blir en enkel match för dom goda att vinna och det låter lite mysko enligt mig.
Försöker sedan tolka min text fel i min motivering till den obligatoriska frågan. Jag levde mig in i att det är en bok som skrivs och vi tar lite del av det just här och det försökte hon förvränga till att jag inte skrev vem jag trodde skulle vinna, när det står klart och tydligt att jag tror att dom goda kommer vinna. Det går säkert att tolka på hundra olika vis om man vill men detta reagerade jag på. Ett försök att hitta något att teoria om? Dessutom tycker jag spelsättet är något annorlunda mot förut. Hon har en vassare ton.
Sedan när jag tycker det är bra gjort av de som röstade på TLV, så skriver hon:
Både ja och nej kanske. Uttergurkorna kände ju inte till honom, så det kan ju finnas någon ond där med.
Hon har förklarat sedan hur hon egentligen menade, men jag tycker ändå att det är en knepig kommentar.
Först igår kom ett riktigt teoriinlägg. Den enda hon egentligen nämner något mer om är mig. Resten skriver hon sammanfattande om utan att det egentligen ger något. Jag upplever att hon inte riktigt anstränger sig att leta onda.
Röstar på Ottilia med motivationen:
Då ska vi se här.
Kikat närmare på Ottillia efter att ha läst monstermons inlägg och jag kan hålla med om det hon säger.
Ottillia godförklarar sig själv i början. Men det har hänt förut i lekarna. Tycker att hennes motivering till hennes röst på Monstermom är rätt vag. Går ju inte tolka mycket efter svaret på den obligatoriska frågan.
Ottillia röstar först på Monstermon och TLV hänger på. Kan det vara för att visa sig för Ottillia?
Hon hintar tydligt att hon tror att Mumorsan är Minimorsan och varför outar man en god roll så som hon gjorde?
Hon tycker att min rösts motivering är vag när hennes egna är snäppet värr enligt mig. Ett sätt att få ljuset på mig? Även AskoIIs röst reagerar hon på så det är ju inget man kan spåna så om. Monstermon citerar några inlägg från TLV och Ottillia där hon tror att TLV försökt visa sig för henne. Inte helt omöjligt.
Annat jag lagt märke till sen jag skrev mitt teoriinlägg tidigare idag är att Caisa och Bumpo hade en het diskussion men det kan likaväl vara från två goda. Det vet jag själv från när jag och Niyama i en tidigare lek gjorde likadant. En del reagerar på AskoII och jag har inte hunnit sätta mig in i den diskussionen, nu innan det närmar sig DL. Tog fel på tiden idag.
Verkar som Cirkus försöker få ljuset på mig pga TLVs kommentar om att vi tänker lika och skrev henne som neutral. Det säger mig att TLV likaväl kan skydda en ulv.
Sedan reagerar jag på det här:
Finns ju lite mer att gå på efter natt-DL, då vi får veta vem mer som var god.
Jag tycker det låter som att hon ser fram emot att någon skall ätas? Hoppas man inte att ängeln skall skydda eller som inatt, att ätandet stoppas?
Sedan tycker jag hon ofta skriver OT-inlägg i stil med:
Men gud så segt tiden tickar. Vill ju veta hur det går :p
Var är monstermom? Ovanligt tyst från hennes sida :cautious: :D
Det behöver inte tyda på ulvighet, men med enbart 24 inlägg som har med leken att göra blir det tydligt att Matmissbrukaren inte skriver så mycket. Det behöver inte betyda något, men mina alarmklockor går igång i alla fall.

Jag skrev inte så mycket i förra leken heller så det betyder ju ingenting egentligen.

Och ser fram emot att någon ska ätas? Hemskt vad du tolkar saker på ditt egna vis. Jag menar det jag skrev. Att det är lättare att gå på något efter natt-DL. Eftersom att äts någon så är det en god som äts. Dom äter knappast sig själva.
självklart hoppas jag på att ängeln gör sitt jobb men det är liksom ingen garanti. Ängeln kan skydda fel varenda natt om det är så.

Och mina OT-inlägg. Det lär du hitta i varenda lek jag deltagit i!

Nu har jag kikat lite mer på Matmissbrukaren. Har läst från det att leken började på riktigt och fram till nu.

Mumorsan missförstår Matmissbrukarens första mening och tror att Matmissbrukaren inte väljer sida. När Mumorsan förklarar hur hon tänkte får hon till svar:

Röstar sedan på Mumorsan med motiveringen:

Sedan när jag tycker det är bra gjort av de som röstade på TLV, så skriver hon:

Hon har förklarat sedan hur hon egentligen menade, men jag tycker ändå att det är en knepig kommentar.
Först igår kom ett riktigt teoriinlägg. Den enda hon egentligen nämner något mer om är mig. Resten skriver hon sammanfattande om utan att det egentligen ger något. Jag upplever att hon inte riktigt anstränger sig att leta onda.
Röstar på Ottilia med motivationen:

Sedan reagerar jag på det här:

Jag tycker det låter som att hon ser fram emot att någon skall ätas? Hoppas man inte att ängeln skall skydda eller som inatt, att ätandet stoppas?
Sedan tycker jag hon ofta skriver OT-inlägg i stil med:

Det behöver inte tyda på ulvighet, men med enbart 24 inlägg som har med leken att göra blir det tydligt att Matmissbrukaren inte skriver så mycket. Det behöver inte betyda något, men mina alarmklockor går igång i alla fall.

Haha, jag insåg att jag kanske skulle hinna gå igenom en spelare på lunchrasten, tänkte att "ok, jag kollar MM då." och har efter att inte kommit igenom allt än redan hunnit reagera på att det är så få inlägg med substans.

Jag skrev inte så mycket i förra leken heller så det betyder ju ingenting egentligen.

Fast grejen är ju att du faktiskt har skrivit en hel del, du ligger nummer 4 på antal inlägg?

Tillägg: Fast stämmer antalet som Habina sa så har 50/50 OT/inlägg om leken, vet inte om det är något att reagera över heller iofs... Nåja, ska fortsätta gå igenom dina inlägg nu!

Det jag reagerar på med dig är att du tror att jag skulle svansa efter dina röster av bekvämlighet :crazy:
Det finns dom som snott andras teoriinlägg rakt av, som TLV i denna leken och hon var ond. Dom onda kan göra så för att det kan vara svårt för dom att hitta något själva att gå på när dom redan sitter på facit.
Sedan tycker du att OT-inlägg skulle vara ulvigt. Då är minst hälften av deltagarna ulvar då enligt dig. För varför skulle mina OT-inlägg vara så speciella för?
Låter snarare som att du försöker hitta halmstrån just nu :cautious:
Du har röstat på två vi vet var goda. Det har jag med. Men jag vet var jag står, och därför är du en av mina högst misstänkta.

Haha, jag insåg att jag kanske skulle hinna gå igenom en spelare på lunchrasten, tänkte att "ok, jag kollar MM då." och har efter att inte kommit igenom allt än redan hunnit reagera på att det är så få inlägg med substans.

Fast grejen är ju att du faktiskt har skrivit en hel del, du ligger nummer 4 på antal inlägg?

Tillägg: Fast stämmer antalet som Habina sa så har 50/50 OT/inlägg om leken, vet inte om det är något att reagera över heller iofs... Nåja, ska fortsätta gå igenom dina inlägg nu!

Men om du kikar igen så ligger jag 19 inlägg ifrån den som ligger före mig. Och monstermom har 137 inlägg. Dubbla mot vad jag har.

Och Habina har själv bara skrivit 31 inlägg. Snacka om att kasta sten i glashus :crazy: :cautious:
Himla skumt att gå på att jag skulle skrivit få inlägg när hon själv gjort det. Skaver som fan.

Men om du kikar igen så ligger jag 19 inlägg ifrån den som ligger före mig. Och monstermom har 137 inlägg. Dubbla mot vad jag har.

Haha, fast att Monster skriver som en tok är ju inget att jämföra med. :angel:
Jo, det är ett hopp mellan dig och de 3 mest aktiva, men du är ju inte heller inaktiv. Och lite lurigt känns det med så mycket OTinlägg i förhållande till totala antal inlägg, men åh andra sidan var 10 av de OTinläggen innan leken började, så jag lutar nog ändå mer åt att just den delen lika gärna kan vara absolut ingenting... Men jag noterar det i alla fall, än så länge.

Jag känner att Habina reagerar på saker jag tycker är lite off, håller inte riktigt med henne om att det skulle vara ulvigt att påpeka att det inte nödvändigtvis bara är goda som röstade på TLV, så jag kommer titta närmare på henne också när jag kommer hem.

Nu är jag ännu inte klar med MM än, återkommer om jag hittar något jag reagerar på.

Tillägg: Habina, räknade du MMs inlägg från sida 9 eller alla totalt förresten?

Senast ändrad:

Hittat hit och skall nu försöka läsa ikapp mig. Roliga karaktärer, tyckte Lasse lät go och jag skulle inte tacka nej till att vara en häst. Hann inte muta LL dock, hann få min roll innan jag läste rollistan. :p

Mina tankar så här långt:

Paddington. Nämner både en förhoppning om att Benedict blir lynchad tidigt och att Harald och Minimorsan bör samarbeta. Hint från en av dessa eller bara förhoppning?

Matmissbrukaren. Eh... Inget.

Cirkus. Inte heller något att säga om henne.

CaisaLundblad. Tar också upp Benedict fast utan att skriva namnet, så samma fundering här som med Paddington. Hint eller bara en formulering? Har ett par olika versioner på vad som kan hända, men inget som sticker i ögonen. Hänger sedan upp sig lite på Monstermoms idé till boken, som inte har något med leken att göra.

Bumpo. Skriver inte vilka som kommer vinna, utan svarar väldigt kort. Försöker bara flyta med?

Mumorsan. Verkar tycka att det är en lätt lek. Hm... Självsäker pga god specialroll eller för att hon är ond och vet att loppet nästan är kört redan? Hon har sedan förklarat hur hon tänkt, men jag undrar ändå om hon inte har lite extra hjälp eller facit...

TeamLundVer. Öh? Inte skrivit något förutom svaret som inte sade mig något särskilt.

Ottilia. Godförklarar sig själv från början. Misstänksamt men kan också bara vara en felformulering.

AskoII. Pratar om barnboken istället för leken. För att inte behöva ta ställning?

Monstermom. Lyfter Filliblurerna och hoppas att de gör skillnad. För att hon är en själv? Reagerar på att CaisaLundblad kommenterat hennes idé till barnbok, men jag tycker egentligen inte att den diskussionen är ulvig. Kan lika gärna vara två goda som diskuterar hur man skriver en bra barnbok.

För att jag fortfarande inte lärt mig att man inte skall skriva det man tänker om eventuella goda, utan bara onda. Jag kanske lär mig till sist.

Låter som att hon vill avskriva sig från att vara Harald. Vad det nu kan ha för betydelse?
Misstänker Ottillia från början men lägger sedan sin röst på Mumorsan för att hon skrev att hon trodde det skulle bli en lätt lek. En himla vag motivering enligt mig.
Lyfter upp goda specialroller och bortförklarar det med att hon inte fattat att man inte ska göra det. Det skaver. Försöker sedan säga att monstermon skulle vara en filibur. Varför skriva så?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka