Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Jag skulle struntat helt i inoffare och kört på officiella. Tycker det är rätt onödigt med inoff. Vill man träna funkar ringträning lika bra, men billigare och tar mindre tid ;)

Min valp ställdes på officiell redan som 4 månaders och så har det fortsatt.

Då struntar vi i att betala för inoff kanske.. Har känts lite onödigt, men hittar ingen officiella i närheten närmaste tiden. Det var kul att prova i alla fall så nu vet vi ju hur det går till. :)

Skulle ni tycka att det är onödigt att ställa han i valpklass igen, nu då jag vet vad han fått för kommentarer ungefär (bara en domare men) och vänta tills han är gammal nog för nästa klass? Han är ju lite sen, den han ställdes med var nästan dubbelt så stor :O

Alla domare dömer olika. Jag har ställt flera gånger i valpklass just för att få ringträning.

Närmsta officiella utställning för din del (skk-organiserad iaf) är väl Pite-utställningen i maj? Tycker du det är långt dit och vill träna så tycker inte jag inoffare är något dåligt. Men, som du säger, det tar tid och det kostar en del, så malibu_stacys tanke om ringträning istället är helt klart befogad.
Personligen är inoffarna inte längre "bara" träning, utan också ett tillfälle att träffa bekanta som jag bara träffar på utställningar, och alltså inte har sett på ett halvår ungefär. En social grej alltså :)

Min "valp" som numera är 14 månader ska ställas officiellt för första gången om knappt två veckor i Köping och jag är lite nervös. Hon har varit väldigt sen i växten och är fortfarande rätt sen. Framförallt är hon lite tanig över bakpartiet och har lite valpig ostyrighet fortfarande. Dessutom är hon lite kal vid violkörteln just nu. Så vi får se hur det går!

Min äldsta tycker jag är i rätt fin form. Hon har utvecklats fint det senaste halvåret. Hon är drygt 2,5 år och har varit väldigt sen i kroppen. Har inga förhoppningar på framträdande placeringar dock, men det är för mig okänd domare så man vet ju aldrig. Jag skulle gärna, gärna vilja få ett CK på henne så att hon kan kvalificera sig för trippelpriset. Men jag vet inte om min vilja står i skogen och växer.

Jo, vi hoppas varje gång att vi inte ska bli ensam i våran klass ;)

Känner igen det där... :) Den här gången blir vi tre griffoner, en junior, en öppenklass och en veteran. (om det inte, mot förmodan, skulle dyka upp någon "okänd" med griffon... känns osannolikt). Oftast är vi ensamma.
Hur många corgis finns det här i trakterna? Det kanske finns någon att uppmuntra till att ställa ut bara för att det är kul? :)

KL

Ställde våra småttisar Magne, 4 mån, och Leija 11 mån på Hässleholm valp i helgen och de var så duktiga båda två. :-)

Magne slutade som bästa hanvalp 3 med HP, Leija blev utan HP men fick jättefin kritik så jag är nöjd.

Magne220130303_zpsb3b3b6a2.jpg

Leija120130303_zps2b7edd18.jpg

Nu väntar vi valpar så nästa utställning blir inte förrän i maj ( i Hässleholm igen).

Känner igen det där... :) Den här gången blir vi tre griffoner, en junior, en öppenklass och en veteran. (om det inte, mot förmodan, skulle dyka upp någon "okänd" med griffon... känns osannolikt). Oftast är vi ensamma.
Hur många corgis finns det här i trakterna? Det kanske finns någon att uppmuntra till att ställa ut bara för att det är kul? :)

Härligt! :)
De jag känner orkar inte ställa ut antingen p.g.a. reseväg, de redan vet resultatet eller att dom bara går på officiella :(

Härligt! :)
De jag känner orkar inte ställa ut antingen p.g.a. reseväg, de redan vet resultatet eller att dom bara går på officiella :(

Tråkigt folk... du får helt enkelt ta och strunta i (frånvaron av) motståndet och kampera ihop med någon med annan ras. Brukar vara mycket trevligt, man har stor chans att gå vidare till finalerna OCH man slipper sura miner när ens egen hund slår rasfränden :D Du är välkommen "till mig" på collieklubben om du vill :)

Tråkigt folk... du får helt enkelt ta och strunta i (frånvaron av) motståndet och kampera ihop med någon med annan ras. Brukar vara mycket trevligt, man har stor chans att gå vidare till finalerna OCH man slipper sura miner när ens egen hund slår rasfränden :D Du är välkommen "till mig" på collieklubben om du vill :)

Har alltid gått vidare till final men corgi är ju inte direkt ngn showras. Sist så var vi tre stycken som kollade ifall någon av domarna tittade på min kille - men ingen av dom gjorde det. Men kul träning för mig som inte är så duktig och bra träning för ninja att olika människor tar på honom :) Ja, du får hojta till om du ser mig i piteå. :) Jag kommer antagligen åka hem efter min klass beroende på upplägget för jag börjar jobbar klockan 16 :(

KL.

Idag var det SKK internationella i Strängnäs och jag var där med min juniortik, första "riktiga" utställningen för henne, vi har varit på två inoff valp tidigare. Det gick riktigt bra. Jag är ganska nöjd med ett Very Good, speciellt som domaren sparade hårt på sina Excellent. Det var tre (kanske fyra, var inte riktigt med ett tag där) av nio bullmastiffer som fick ett Ex. Så, ja .. jag är glad för att min ännu rätt omogna, bara nästan tio månader gamla, tjej fick så pass. Dessutom har hon börjat löpa för första gången och kände sig nog en aning kymig.

884558_10151337896496200_1532206794_o.jpg

Trevlig junior, mkt god typ, storlek och prop. Feminint huvud, nosparti av bra längd men ännu något tunt, korr bett, bra öron o ögon. Mkt bra hals och överlinje. Tillr vinklad bak, ngt knappa fram, passande benstomme, bra ben och tassar. Parallella rörelser men ännu ngt lös i fronten. Bra päls, färg o mask. Behöver lite mer självförtroende.

Bullarna verkar vara lika drabbade av det där. Fattar inte varför raser som är så tunga redan som det är ska behöva släpa runt på ännu fler kilon. Min tik väger redan 16 kg till sina 36 cm, jag vill inte ha ännu mer vikt på henne. Hon ska ju hålla också.

Igår var det då alltså utställning i Tyskland för min tjej.
Roligt och spännande som vanligt och jag är så nöjd med hur duktig hon var i ringen :) Efter en lång väntan på våran tur var vi äntligen inne i ringen.
Hon placerade sig som 2:a med excellent i juniorklassen! (I Tyskland finns inget CK). Lite snopet för den som kom 1:a var verkligen inget fint exemplar och hunden var inte heller fint i ordning gjord.
Men kritiken var ändå väldigt bra och att hon speciellt fick så mycket beröm för rörelserna gör mig extra glad.
Nästa utställning blir i påsk i München, hoppas på en första placering där!

Fick tyvärr inte till någon bra bild i ringen men den här togs när vi kommit hem igen efter en hel dag på utställning både inne och ute. Så stylingen är inte den bästa och hon står även med lite för utdragna bakben.
image_zps76a02f84.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar