Sv: Utdtällningstråden 2013!
Jag är absolut ingen utställningsmänniska men ställas ut ska dem ju oavett för att komma vidare så jag borde kunna klämma in mig på ett hörn här.
Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år?
Första målet är bara att ställa ut igen för att se vad vi får för bedömning, beroende på resultat så får vi se vad nästa mål är.
Vilka mål har ni?
Cert om möjligt.
Vilken utställning ska ni på här näst?
Har inte planerat än men han fäller just nu så förhoppningsvis pälsar han upp sig så pass bra att kan vi anmäla oss i Östersund till våren
Hur gick det på den förra ni var på?
Var på två utställningar i fjol. Första utställningen på våren gick han som unghund och fick excellent men oplacerad i konkurrensen pga hans, i finalen, dåliga humör mot en annan hanne
På hösten gick han i vanlig klass (vad det nu heter?) och uppförde sig bra men fick då very good och en tredje placering.
Ni med mer utställningsvana, hur mycket brukar betygen skifta? Tror ni vi kan ha chans till cert trots att han på senaste utställningen bara fick very good? Jag tänker ju att han fortfarande är ganska ung förändras fortfarande i kroppen men hur vanligt är det att en hund som fått verygood kliver upp och tar cert vid andra tillfällen?
I och försig sköts det bara 2 älgar för honom också i höst men han jobbade på bra så jag tror Husse håller hoppet uppe et tag till iaf om att hunden ska bli något.
Letade någon bild på honom uppställd men hittade inget men så här ser han iaf ut framifrån just nu då, snart två år gammal