Utställningstråden 2013!

Sv: Utdtällningstråden 2013!

Härligt med en så bra päls! Lycka till på utställningen :)

MrsScabtree: har svarat på ditt PM :D

Jaha då var årets utställningar igång... Första för i år var en inoff som pudelklubben norra hade anordnat i Vindelns ridhus.
Det var Aina Lundmark som dömde och det var ungefär som förra gången vi ställde för henne, hon sa inte så mycket och skrev inte så mycket...

Trevlig tik, bra prop, tillr. vinklar, bra päls, goda rörelser, väluppvisad.
1 Hp, 2 btk

Tog lite bilder idag men de blev inte så jättebra.
009_5129e7cdddf2b340006a5005.jpg

018_5129e80cddf2b34016074639.jpg

Vad roligt! Grattis :) Men tråkigt när domarna inte säger så mycket...

Vi har haft paus nu ett dag sedan MyDog, är ju tomt med utställningar så här års. Drar igång den 10:e mars nere i Tyskland. Ska bli kul och spännande, men även nervöst!

Jag är absolut ingen utställningsmänniska men ställas ut ska dem ju oavett för att komma vidare så jag borde kunna klämma in mig på ett hörn här.

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år?

Första målet är bara att ställa ut igen för att se vad vi får för bedömning, beroende på resultat så får vi se vad nästa mål är.

Vilka mål har ni?

Cert om möjligt.

Vilken utställning ska ni på här näst?

Har inte planerat än men han fäller just nu så förhoppningsvis pälsar han upp sig så pass bra att kan vi anmäla oss i Östersund till våren
Hur gick det på den förra ni var på?
Var på två utställningar i fjol. Första utställningen på våren gick han som unghund och fick excellent men oplacerad i konkurrensen pga hans, i finalen, dåliga humör mot en annan hanne :angel:
På hösten gick han i vanlig klass (vad det nu heter?) och uppförde sig bra men fick då very good och en tredje placering.
Ni med mer utställningsvana, hur mycket brukar betygen skifta? Tror ni vi kan ha chans till cert trots att han på senaste utställningen bara fick very good? Jag tänker ju att han fortfarande är ganska ung förändras fortfarande i kroppen men hur vanligt är det att en hund som fått verygood kliver upp och tar cert vid andra tillfällen?

I och försig sköts det bara 2 älgar för honom också i höst men han jobbade på bra så jag tror Husse håller hoppet uppe et tag till iaf om att hunden ska bli något.

Letade någon bild på honom uppställd men hittade inget men så här ser han iaf ut framifrån just nu då, snart två år gammal

559673_10151295299197544_926532788_n.jpg

Det kan sifta MASSVIS. Inom min ras t ex, en hane blev BIR på Crufts ena helgen och några helger senare fick han VG på en utställning i Sverige. Och jag vet en saluki som fick typ 8 cert på rad och sedan G(!!!!) för en domare.

Vi tänkte åka på så många utställningar vi hinner och har lust med.

Vilka mål har ni?
Att hon ska få Excellent och att vi ska ha roligt. Såklart hoppas vi ju att det ska gå riktigt bra med :D

Värmer upp med in inoffare i början av april.

Hon blev BIS1-valp 2 ggr i somras, andra bästa tikvalp 1 gång och på senaste blev vi 2a i gruppen :laugh:

Bild från i somras :love:
056_506dd267e087c33d545502b2.jpg

Det kan sifta MASSVIS. Inom min ras t ex, en hane blev BIR på Crufts ena helgen och några helger senare fick han VG på en utställning i Sverige. Och jag vet en saluki som fick typ 8 cert på rad och sedan G(!!!!) för en domare.

Oj så mycket?! Jag har ju förstått att det kan skifta mycket men har alltid tänkt att det har med dags form du vet päls i fällning osv men då ska de ju ändå inte behöva skifta från cert till G mellan utställningarna :eek: men ja bra för oss , då ska jag definitivt ställa ut någon gång till och se vad som sägs.

Men båda domarna har kommenterat att han har något rak/framskjuten skuldra eller liknandande ( ena sa något framskjuten skuldra och den andra sa något rak skuldra) och antar att det inte är något som växer bort men kanske kan bättras med mer muskler? Har 0 koll känner jag :angel:

Ska ni inte på Puppy of the Year? Ni har ju kvalat om ni blivit BIS-1 valp :) Grattis! :D

Senast ändrad:

Tråkigt! Kolla en extra gång på länken allra längst ner på sidan, där är alla kvalade hundar listade :)

Ah, den här tråden dök upp igen och jag insåg att jag inte berättat hur det gått. Något mysko upplägg där alla hp-hundar fick vara med i finalerna, lilltjejen visade sig helt ok, men vi behöver trääääääääna på att stå snyggt under längre tider märkte jag. Fin kritik, inte utplockad, medan halvsyrran blev bis 3 el 4 unghund.
Flyttar hem till Piteå igen nu i veckan, så då ska vi dra igång med utställningsträning och fler inoffare. Nästa officiella blir SNKKs i maj, mest som uppfräschning för oss båda, nationell utställning (dvs ingen cacib-chans) och hon har sina cert med marginal men fyller inte två förrän i juli :)

Å vilken kul tråd! Vi skulle ha farit på årets första inoff igår men vovve är sjuk :( Förhoppningsvis är han frisk till nästa inoff som är i mars :)
Vi var på 4 st inoffare förra året (han är 10 månader nu) med BIS-2 som bäst :D vi var i BIS-finalen 3 gånger av 4 så det känns ju riktigt roligt.

Vårt mål är att våga oss på en officiell utställning :angel: sen drömmer vi ju såklart om ett cert också. Men jag är helt ny på det här med att ställa ut, det är min första hund och jag hade aldrig satt min fot på en utställning innan vi var på vår första så vi får se hur det går. Men så länge vi tycker det är roligt båda två så fortsätter vi! :)
Nu ska han bli frisk först, sen får vi börja träna lite igen :)

Skall ut med våran basset fauve 18 mån , då han fått pris på drevprov och vi kan jaga de där certen:bump:

Sv: Utställningstråden 2013!

Vad har ni för planer när det gäller utställning detta år? Både inoff och en del officiella med labben. Ska ta lagotton på en inoff och en officiell, om jag orkar sköta pälsen och inte bara klippa ner henne :p

Vilka mål har ni? Först och främst att labben ska kunna stå still och inte pussa ihjäl domaren och hoppa upp på denna i glädje. Sen hoppas vi på excellent, ck och kanske nåt cert.

Vilken utställning ska ni på här näst? Avesta i april. Vår första officiella. Unghundsklass.

Hur gick det på den förra ni var på? Det var en inoff. Då blev han 2a i sin klass. Han har dock blivit BIS-1 över 35 valpar på en annan inoff., då var man bra stolt :D

Vi hoppas att få 2 champions har 2 som kommer att jaga sina sista :). Sedan självklart träffa allt trevligt folk och kanske några nya :D
Vilka mål har ni?
Sookie "Lamaras Carolina Mystic" ska ta sitt sista cert och bli champion (hoppas vi) :D
Falcon "Meselegårdens Falcon Crest" ska bli 2 år (Augusti) och efter det ta sitt sista cert (och med det så får jag min första egenuppfödda champion):d
Ben "Meselegårdens Ben Ten" vi hoppas på nått Cert :love:
Ängel "Meselegårdens Dark Angel" hoppas vi ska växa i sig själv och bli en svan :angel:

Nästa blir nog Piteå Maj (om jag inte tar nån inoffare till för träning till "valparna" Ängel och ben)
Inoffare i Vindeln BIR och BIM samt BIG 2:a med mycket fin kritik på min unghane Ben

Från senaste utställningen kort tagna hemma då kameran inte ville på plats ;)
Domare: Susanne Nilsson
Bens kritik:
Hane av utm typ. Utm huvud, vackra ögon. korr bett., vacker hals, mkt välkroppad. Raka framben. Utm Svans och svansansättning. Bra ben och tassar. Utm päls och färg Välvinklad- rör sig mkt väl, mkt kraft och karisma. Välvisad.
HP, BIR och BIG 2:a

Benten2.jpg

Ängels kritik:
Tik av utm typ, mörka vackra ögon. Öronen ngt brett isär. Korr Bett, Utm Hals och rygg, Raka framben. Väl ansatt svans, Bra Ben och tassar. Utm päls och färg. Välvinklad fram och bak. Livligt temprament. Rör sig ngt, marktrångt bak annars ok Välvisad.
HP, BIM

Angel.jpg

Vi ställde också ut i vindeln, ynkisen 8månader. Först gången för både hund och matte. Han blev bästa hanhund, bäst i rasen och 4 bäst i grupp.

179694_10151262261786573_54361453_n_512a9bd59606ee67e987cd4e.jpg

555150_10151262224151573_1207476178_n_512a9bfbe087c3177679d489.jpg

1807_10151770360169546_1052765381_n_512a9c069606ee67a7368d9e.jpg

482420_10151770360364546_1583018116_n_512a9c10ddf2b34036771a88.jpg

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 647
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 419
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar