Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Hur har det gått i helgen?
Nu har du ju redan hunnit se vårt resultat på fejjan men jag måste ju skriva här ändå :angel:
Min fina lilla skrutt fick cert och blev BIR idag! Han var yngst av alla och slog tom. en champion! Så sjukt glad och stolt! :) Det är en trött kille som välförtjänt ligger och sover nu! :love:

Har du anmält dig till Svenstavik än?
Nej jag har fått avvakta lite eftersom sambon gick så långt vid en jobbintervju men nu har han inte hört något mer så jag tror att jag ska ta och anmäla. Min mamma har annars halvlovat att hon kan följa med om sambon skulle fått jobb och måste jobba så då löser det ju sig ändå. Vill inte behöva åka själv!
Har du anmält?

Nej inte än men jag ska :) satt och kollade igår efter sista dagen så jag inte missar det. Pratade med uppfödaren och tyvärr verkar det bara vara jag och hon som ska ställa där, hade ju annars varit kul om fler ställt så man kunde träffat syskonen.

Ja det är ju alltid roligare om det är fler i samma ras! Kul att träffa nya människor också! Visst var det i början på juli som sista anm.dag var?

Måste lägga in en liten bild också. Ignorera mitt fåniga flin :P
IMG_3812.jpg

*fniss*
Gick in och tänkte kika på svenstatävlingen och tänkte att ja men kanske man ska anmäla för skojs skull?
"Internationell" *gulp*:eek:
Nej, det lät för stort för oss :D

Haha nja, Jag har aldrig varit på utställning, hunden är 6månader och ev. krypto och vi har aldrig ringtränat/ståtränat.
Nöjer mig med inoffaren :D

Äh, i princip enda skillnaden på nationell och internationell är att det finns möjlighet att ta CACIB på det internationella. Det är samma folk och hundar på utställningarna, möjligen lite fler "utlänningar" på de internationella, men det är ju bara kul, fler hundar att titta på! Anmäl! :D

Men jag tänkte på en sak.
Om man ställer ut hunden, hänger resultaten med oavsett dom är bra/dåliga? Så om jag blir totalt utdömd på vilken orastypisk hund jag har (inga diskvalificerande fel) kommer det alltid hänga med då?
På officiella då såklart :)

Ja! Anmäl! säger jag också! Vi var på vår första internationella idag och det var som sagt knappt nån skillnad mot den internationella..och om han är 6 mån så är det väl inofficiellt i valpklassen fast det är på en officiell? Om jag inte är ute o cyklar nu!

Ja på officiella reggas alltid resultaten! Så de kommer hänga med..men jag tror inte folk fäster så jättestor vikt vid det, det är ju många som ställer ut ofta och får allt från good-excellent liksom på samma vovve! Man kan ju aldrig veta riktigt vad domaren ska tycka!

Ingen aning :D
För de känns dumt att ställa ut honom med reggade resultat då jag inte vet om han är krypto eller inte =/
Ja alltså han blir ju 6 månader om.. 4 dagar.

Det kommer ta lång tid för mig att få koll på vad alla förkortningar/ord betyder. Fick googla idag vad BIM är när jag fick sms att hundpappan fick det i Vännäs :D vad är CACIB?

Grattis!!
Man får ha ett stort flin på läpparna när ens hund tagit cert, eller oavsett bara man är nöjd.

Jag har suttit och tittat lite i senaste Hundsport och nog nästan eventuellt :p bestämt mig för Högbo samt Gimo i september.

Kl
Vad har ni till era hundar på utställningen, alltså var ligger de under all väntan? Tält, bur, vad är smidigast?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 418
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar