Utställningstråden 2013!

Sv: Utställningstråden 2013!

Jag hittade kritiklappen!! :D

"2 years quality bitch. Excellent type and size. Very fem. Excellent front, ribcage and topline. Strong hind quarters. Free movement. Breathing freely all the time. Excellent ring preformens."

Excellent, CK, reserv-cert. Plac: 2

261601_10151456696903030_2018566840_n.jpg

Reagerade på en rad i kritiken, "Breathing freely all the time". Är det ett problem hos staffarna att dom är tungandade?

Njae skulle jag vilja säga. Inte i Sverige. Men eftersom att dom har en tendens att bli tyngre och tyngre och få allt kortare näsa så går det åt det hållet. En del blir ganska slöa i värmen.
Men domaren kom från Österrike och han sa efteråt att han var väldigt nöjd med hundarna han sett här i Sverige. Att dom rör sig lätt och ledigt, andas bra trots värmen osv. Så jag antar att dom kanske har större problem med det i Österrike än vad vi har här.

Alltså, jag har blivit ombedd att göda upp min hund inför utställningen i helgen (något jag faktiskt struntat i). Men alltså, det är väl inget fel på hennes form? Hon är väl inte så smal att domaren ska kunna döma ner henne av den anledningen? :crazy:

166036_10151453743918030_1925904494_n.jpg

Tycker hon är himla fin i kroppen!! :) Jag tycker att det är just så de ska se ut. Som Bullarna vill som ju hemskt gärna se att de inte har midja, och de fylls ofta ut med fett (enligt mig) vilket inte alls klär dessa raser!

Kl

Idag var vi iväg på inofficiell utställning. Mattis tyckte det var äckligt när domaren tog honom under magen och visade att han tyckte det var obehagligt med gny/morrning. Han visade att han tyckte det var obehagligt när jag tog i honom också och ville inte stå ordentligt. Annars var han jättefin i ringen och vi fick fin kritik. Utanför ringen bad jag ett par kompisar känna över honom och då var det inga problem, han kanske blev stressad i ringen av ovanan av allt folk och hundar och av värmen ... blev lite orolig ändå, och blir det samma sak på nästa utställning om en vecka så blir det veterinären. Ska be folk känna på honom nu i veckan och göra det till något positivt. Men jag är lite konfunderad, för han är ju väldigt välhanterad av alla sorters människor hos veterinär, på tävlingar och på jobbet och han är alltid glad.

Kritiken
"Pigg unghund av god kvalitet! Bra bett och tänder. Trevligt uttryck, acceptabel päls. Rör sig bra, kunde önskas i ngt högre hull. För dagen ngt morrig. Trevligt visad!"

Det där med hullet är den här gången befogat ;) han är riktig smal trots monsterhög giva och extra fett.

Senast ändrad:

*kl*
Idag var vi på nationell utställning :)

Resultatet blev:
BIM, bästa tik, excellent, ck, cert :love:

Vi är jättenöjda. Hon var en riktig krokodil och busade hej vilt men domaren tyckte om henne ändå :P "You must show her better" sa han :o :angel: . Han tyckte att hon var "lovely" :)

Vi jobbar på hennes huggormstendenser, de 3 senaste utställningarna har hon skött sig utmärkt men just nu är hon i en krokodilperiod öht.

Kritik:
"Very nice head. Beautiful shape, excellent front, nice quarter, excellent topline, excellent movement"

Grattis! Hur gammal är hon?

Jag bad en hyfsat okänd på jobbet känna över honom nu ikväll. Han tyckte det var jättemysigt. Måste varit den där domaren som var lite skum :p

KL
Kan ju tycka att vi har lite otur.. två dagar kvar till inoff:en och hunden har rejäl växtvärk och haltar på :(

Kanske dags att kolla upp hunden? Finns inget som heter växtvärk på hund utan det beror alltid på något annat problem, tyvärr :(

Hon är kollad flera ggr, med röntgen och undersökningar. Vetrinären har gett diagnosen panostit, men sa i vardagstal växtvärk.

*kl*
Igår var vi på Vänersborg Internationella.
Vi hade med oss tre hundar, för min öppenklass tik så var det första officiella uts för henne, uts på två inoff tidigare.

Valpklass, HP och BIM.
Bjk klass, Excellent, CK, 2:a bästa tik med cert och R.Cacib.
Öppenklass, Excellent, CK, 1:a bästa tik med Cacib och blev BIR!!

Kunde inte gått bättre så jag är jäkligt nöjd :)

2:a bästa tik med reserv-cert även denna helg. Klart godkänd debut i utlandet. Men nu hoppas jag på 3:e gången gilt och cert nästa helg. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 631
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 646
Senast: Ramona
·
Hundhälsa Ursäkta detta långa (röriga?) inlägg. Vi har en jättefin tik som vi är fodervärd åt. Hon är av en ras som behöver mycket mat och...
2
Svar
20
· Visningar
3 455
Senast: vallhund
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 418
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar