Utställningsplaner 2005

hanna_shetland

Trådstartare
Mycket planerande så här i början av året. Ska ni visa era ponnyer på utställning/premiering i sommar?

Än så länge har jag bara planerat in en vinterutställning (alla raser) dit jag tar hingsten och ett ungsto.

Blir antagligen två-tre utställningar till i sommar och eventuellt ett sto som ska höjas till Elit på premieringen. :)

Sv: Utställningsplaner 2005

Jag ska i morgon åka och hämta en av mina pojkar ev båda som ska ställas ut på vinterutställningen i februari samt på ungponnyutställningen i maj. Totalt kommer jag nog att åka med 4 st unghästar till vinterutställningen. Ungponnyutställningen blir det nog 3 till och sedan blir det Vätö med ev något sto med föl och sedan har vi Rättvik, RIKS och så min favorit, fölutställningen och därimellan har jag ju glömt kvaliten...... har mao många utställningar i sommar :banana: Just ev ska ena småpojkarna visas på hingstpremieringen i vår :D
Kom igen nu alla bukefalister med ponnisar! Ska vi ses i BIS ringen på vinterutställningen och se vem som vinner :D fusk att Hanna har en godkänd hingst att visa ;) tur att stoet är dräktigt, en mindre att slå. Blygsam, inte alls :p

Jag kommer till vinterutställningen, för man kan ta sig dit kollektivt. :banana:

Sedan har jag tänkt åka både på vår- och hösthingstvisningarna och givetvis Riks, som jag har för mig är häromkring. :confused:

Vi kan väl bortse från det faktum att jag inte har någon häst att visa. :angel:

Eller så tar jag med mig 176 cm höga Hecla och säger att hon är en d-ponny. :rofl:

mvh Ellinor E. Karlström :bump:

är det så? var ligger de utställningarna? och när? då vill jag komma dit och hejja på hanna och alla bukefalosare! hhihihihi

Om du hejjar mer på mig än på Hanna så kan jag tala om att utställningen är i Norrtälje, Vigelsjö den 27 februari! :bump:

Utställning är kul :) Har inte planerat färdigt på långa vägar än, men det blir i alla fall RIKS och Lerum eller Rättvik. Ops! höll på att glömma 3-årstestet i Örebro trakten, om det blir något. Annars får man peta iväg någon annan stans.

Sedan har jag planerat in att ta mig till Belgien, utan häst, på den internationella utställningen och titta.:d Är det fler som ska dit?

Kommer också till vinterutställningen med det 4 åriga welshstoet, sen skall hon visas på riks är det tänkt, sen kvalitetstävlan i höst.

Jag har tänkt att stamboksföra mitt WM-sto om hon behagar klämma ut sin fölis någon gång (beräknad till den 3jan).

Men du behöver inte åka kommunalt, det är bara att knalla över till oss, vi har plats i bilen! :)

Ja, vi missade ju varann där. Men fick "gråta" ihop här på bukefalos ;) .
Vi får hoppas att kvalitetstävlan går bättre för oss i höst, i allafall delpoängen i hoppningen kan ju få höjas rejält ;)

Vi får hoppas att kvalitetstävlan går bättre för oss i höst, i allafall delpoängen i hoppningen kan ju få höjas rejält

Håller med! Annars vet jag inte vad vi ska kunna skylla på ;) :p

Jag hoppas innerligt att det inte är samma hoppdomare - i så fall kommer jag överväga att stanna hemma.

:D klart jag ska hejja på dig med!!! :bump: tävlar shettisar för sig och andra raser i sina grupper? Är inte så inne på detta....

:o kommunalt??? jag som inte går nånstans utan min bil!!!!! ;) finns dte kommunikationer här?????? hihi ;)
annars vore det såklart himlas trevligt att åka med er ;)

Vi ställer ut på;
Asrps lokal utställning Kalmar samt Nybros utställning som arrangeras av sydöstra Sveriges Ponnyförening sen är hingspemieringarna som ger oss gråa hår....

Då stannar vi hemma också, om dom nu lyckas ha samma domare. Man skall ju aldrig egentligen skylla på domaren, men enligt henne så var vår en flodhäst som försökte kravla sig över hindren ;) , men i den skriftliga utlåtandet var allt positivt, rättar sig bra, god och säker taxering mm mm. Men hon blev ju klass 1 i gångarter så man får väl vara nöjd.

först blir det vinterutställningen här uppe i vännäs .. har en tanke på att visa honom på premieringen i boden senare i april .. vi får se känns som en mycket mycket osäkert kort. sedan har vi en utsällning till här uppe i mitten på sommaren som jag även tänkte visa honom på .. sedan så blir det nog till att åka söderöver och kika på nån utställning oxå o kanske hjälpa nån vän i nöd eller så :)

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Sirap
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 163
Senast: Juli0a
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 591
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar