Utställningskoppel

Långnos

Trådstartare
Leter ett utställningskoppel till min whipp. Vill ha ett fint i läder eftersom de verkar hållas på plats bättre än de av nylon som jag har idag. Uppfödaren sa att hon köpt alla sina i England, men minns inte var. Har verkligen letar överallt för att hitta ett, någon som vet någon webb shop som säljer dessa eller finns det någon som provat H**ks utställningskoppel i läder??? Kan bara tyvärr gissa att det blir för hårt och styvt, men vet inte, kommentarer kring detta, hjälp mig:D

Sv: Utställningskoppel

De flesta hundbutiker brukar väl ha utställningskoppel i läder? Har själv ett mjukt som jag köpte i uddevalla.

Har inte hittat ett enda, inte på SHarpman eller inte på fyra tassar eller någon annan stor butik med hundgrejor...men jag vet inte, de kanske kan beställa hem? Har hittat en massa retrivierkoppel i läder, men sådant kan jag ju inte ha till min whipp!

Så här ser mitt utställningskoppel ut till kinesen:

utstllningskoppel.jpg

Är sytt i svart mjukt skinn med gröna och genomskinliga stenar på i olika nyanser. Går att få stenarna i andra färger, liksom lädret. Halsdelen är fleecefodrat. Den är beställd från nätet men blir väl reklam om jag länkar till sidan så skicka PM om du är nyfiken.

Fast sådant har man inte till whippar:DSka vara i så smalt läder eller syntet som möjligt för att framhäva hunden....uppfödaren skulle dö om jag kom med ett sådant:D

Var har du köpt ditt någonstans då? Är ute efter ett ljusbeige eller nötfärgat:D

Ja det kan säkert vara nått, men vill försöka hitta något rundsytt,kräsen:angel:

Någon som vet vad´utställningskoppel heter på engelska, så kan man ju googla:D

Åhh de som var lite smalare var ju skitsnygga, precis så i rundsytt som jag vill ha, men skulle behöva vara utan fleecefoder ju,:cry:

Åhh det vore ju toppen, ska dra iväg ett mail och fråga...nästa utställning är inte förrän mars tror jag, så är ju ingen panik:D

Jag har två i ett koppel.
Jag har först en liten kedja(halvstryp) sen har jag ett vanligt utstälningkoppel som jag sätter fast i Kedjan.
Snyggt och elegant syns knapt samtidigt som jag har full koll på hunden i ringen.

Jag vet precis vilka du menar men det enda ställe jag sett dom på är på utställningarna.
Har också letat i läder men då jag ej hittat något som fallit mig i smaken så köpte jag ett nytt i nylon i somras av en uppfödare som göra egna. Funkar kanon och är riktigt bra färger.

Hör av dig om du vill veta av vem!

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 673
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 544
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 788
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har...
2
Svar
26
· Visningar
7 354
Senast: Modig_Korn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka