Utställningar

Basilika

Trådstartare
Någon som vet var man kan hitta vilka utställningar som är på g? Jag är på jakt efter ny hund men vill träffa fler raser och prata med fler uppfödare så jag vill besöka utställningar. Gärna i Värmland eller Närke eftersom det är närmast.

Sv: Utställningar

kom till askersund den 11-12 augusti vetja! jag ska ställa ut min hund på söndagen, det ska bli riktigt spännande :angel::crazy:
Askersund-utställningen har jag hört är bland dom större, så det kommer finnas måååånga hundar att titta på!

Det var en i Ransäter nu precis i helgen.
Annars kan du söka på skk.se efter hundutställningar.

Askersund ja, det är nästan för stort ;) Men ska absolut ta och åka dit, det är ju inte så långt för mig.

Jo, det var faktiskt Ransäter som jag nästan var på väg till men så kändes det så långt att åka men tack för tipset om SKK :)

Jo, det var faktiskt Ransäter som jag nästan var på väg till men så kändes det så långt att åka men tack för tipset om SKK :)

i ransäter va de mycket fina hundar =) Va däe med min.
sen är de ju lillerudsdagarna och nån i kristinehamn och hagfors. sen är de en i forshaga 26sep

Ronneby är nu den 11-12 Aug sen har vi sthlm 26 Aug och öland 1 sept...

Jag spanade länge efter Whippet. Men så är jag inte så förtjust i jaktinstinkten. Men jag älskar det graciösa med dem i kombination med myset.

Så var jag inne på Dvärg-pinscher, de är bara så otroligt söta men jag tror inte det är rätt hund för mig, om jag inte bara ska ha den för att titta på ;)

Så blev jag nyfiken på en nakenkines men jag tror inte heller det är rätt hund.

Så jag vet inte vad jag ska ha för någon. Jag vill ha en trevlig lättlärd sällskapshund med en päls som inte fäller onödigt mycket.

Absolut inte långhårig. Hunden ska inte bli för stor. Jag tror att gränsen går någonstans vid ca 10 kg. Den ska vara trygg med att vara ensam några timmar, den ska tycka det är roligt med barnenm inte vara skällig och så vidare :crazy: Jag tycker det är roligt att arbeta lite lagom med hunden. T ex träna agility eller cirkuskonster osv.

Lätt match va ;)

Det är det få hundar som gör. ;) Jag tror inte att det är några större problem med att ensamträna DSG och sedan lämna ensam i några timmar än det är med någon annan ras.

Det är en i Lillerud 2 sep och en i Forshaga 16 sep. Visserligen inofficiella. Jag ska iväg på båda och ställa dalmistiken.

Inofficiella går jättebra. Det är bara det att jag skulle vilja veta så att åtminstone någon av mina potentiella raser representerars!

Inofficiella går jättebra. Det är bara det att jag skulle vilja veta så att åtminstone någon av mina potentiella raser representerars!

Det tror jag nog. Lillerud har skyltat väldigt mycket med sin utställning och Forshaga stod med i senaste hundsport.

Jag vill ha en trevlig lättlärd sällskapshund med en päls som inte fäller onödigt mycket.

Absolut inte långhårig. Hunden ska inte bli för stor. Jag tror att gränsen går någonstans vid ca 10 kg. Den ska vara trygg med att vara ensam några timmar, den ska tycka det är roligt med barnenm inte vara skällig och så vidare :crazy: Jag tycker det är roligt att arbeta lite lagom med hunden. T ex träna agility eller cirkuskonster osv.

Lätt match va ;)

Tja, det låter precis som vår dvärgschnauzer. :love:

Dvärgschnauzern är säkert en trevlig hund men alldeles för mycket hår och dessutom underhåll i min smak :) Men de är söta att se på :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 397
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka