Utställningar

Sv: Utställningar

hur går det för dig i ditt letande? är själv ute efter en hund med "dina" kriterier... vore spännande att få fler förslag..
själv är jag inne på pinscher just nu...:love:

Jag ska till Askersund i morgon och på söndag och bara titta på hundar och prata med uppfödare och hoppas jag har en valp med mig hem *inte*

Men jag ska till Askersund och prata med uppfödare :-) De jag ska prioritera är DSG, Whippet och Italiensk Vinthund sen blir det säkert fler :)

DP är ungerfär det sötaste som finns i hundväg men jag tror att de är lite för intensiva för mig..

Hur gick det i askersund? Fastnade du för någon ras?

Annars finns ju alltid cavaliern ;)

Var det en fråga till mig?

Jag föll handlöst för Italienaren, alltså italiensk vinthund. Men är även öppen för Whippet. Så vad jag gör nu är att jag söker med ljus och lykta efter en vuxen hund av ovan raser. Jag kan inte ha en valp som det ser ut nu men hoppas det kan finnas en trevlig hund som kommit över de värsta bebisfasonerna.

Cavaliern är säkert en jättetrevlig ras men inte min typ. Jag vill ha så lite päls som möjligt :)

Jag spanade länge efter Whippet. Men så är jag inte så förtjust i jaktinstinkten. Men jag älskar det graciösa med dem i kombination med myset.

Så var jag inne på Dvärg-pinscher, de är bara så otroligt söta men jag tror inte det är rätt hund för mig, om jag inte bara ska ha den för att titta på ;)

Så blev jag nyfiken på en nakenkines men jag tror inte heller det är rätt hund.

Så jag vet inte vad jag ska ha för någon. Jag vill ha en trevlig lättlärd sällskapshund med en päls som inte fäller onödigt mycket.

Absolut inte långhårig. Hunden ska inte bli för stor. Jag tror att gränsen går någonstans vid ca 10 kg. Den ska vara trygg med att vara ensam några timmar, den ska tycka det är roligt med barnenm inte vara skällig och så vidare :crazy: Jag tycker det är roligt att arbeta lite lagom med hunden. T ex träna agility eller cirkuskonster osv.

Lätt match va ;)

Schipperke! Låter iaf som att en sådan skulle passa för dig. Om de nu är likadana i verkligheten som de förklaras i rasstandarden :P fast dom är ju rätt håriga =/

Senast ändrad av en moderator:

Tack för tips igen men jag ville ju inte ha någon långhårig hund för jag har inte lust att dammsuga varje dag.

Men jag hittade en hund; en Italiensk Vinthund som har bott hos mig nu i snart 4 månader :love:
Ska jag ha någon mer hund så blir det en italienare igen eller en whippet. De här är verkligen min typ av hund :love:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 482
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 397
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka