Utställningar i år!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Seabaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 818

Seabaz

Trådstartare
Vilka här åker på utställning med sina ponnyer?
Har ni planerat något för i år?

Jag och min häst (av ponnyras) ska på våran första utställning 6 juni på Vätö, Norrtälje.
Mest bara för att det vore kul att få en bedömning och sen erfarenhet av att komma ut på lite annat än vardagslivet :)

Sv: Utställningar i år!

Då ses vi på Vätö. Jag ska dit med en mindre drös ston. Sen ska jag visa alla hemmavarande hästar på Ljusterö utställlningen den 14 juli. Sen blir det premiering i slutet av sommaren och sist blir det ungponny o föl utställningen i oktober, naturligtvis på Ljusterö:p jobbigt att köra iväg alla hästar när man kan ha det hemma:bump:

Jag kommer att vara på vätö och hjälpa min kompis med sin häst, Vet inte om det är fjordningen hon ska visa eller sitt Welshpartbredföl dock.
Jag ska visa min shire i Svenljunga 27/7, och vi ska kämpa för att få diplom!

dum fråga kanske men kan man ställa ut vilken ponny som helst? vart hittar man när det är utställningar? hAR EN 2-ÅRIG KNABSTRUPPER med stam som jag hade tänkt ställa ut på knabstrupper-riks i juli men då är vi bortresta...kan man ställa ut henne nån annan stans?:)

Jag har anmält hela stallet utom en :o till SWF´s lokalutställning i Lerum 17e Juni. Hoppas bara den blir av för det är dåligt med anmälda. Så alla ni med welshar som inte anmält ännu, se till och gör det ;)

Sedan letar jag efter en lämplig premieringsplats för en märklig 1-åring som nog blir mycket svårbedömd. Det ska ligga så nära Örby/Skene som möjligt. Vill dessutom ha Morgan J, vilket kanske inte blir så svårt att pricka in iofs.

Definitivt inte fjordingen då den inte faller under SPAFs ponnylista;) Ett helt gäng med Bukefalister mao

Glöm Lerum, går totalbort för mig. Helt fel ända av landet. SWF får skylla sig själva när de lägger det i botten av Sverige:p

tja, med tanke på att det var ca 120 anmälda sist vilket det inte brukar vara uppe på era utställningar i norr så är det nog inte såå fel att lägga dom i varma södern ;)

dum fråga kanske men kan man ställa ut vilken ponny som helst? vart hittar man när det är utställningar? hAR EN 2-ÅRIG KNABSTRUPPER med stam som jag hade tänkt ställa ut på knabstrupper-riks i juli men då är vi bortresta...kan man ställa ut henne nån annan stans?:)

För att kunna ställa ut på ponnyutställningar öppen alla raser krävs att man har en ponny som är stamboksberättigad och registrerad i SPAR/SPR
shetland, Dartmoor, Exmoor (osäker här), Russ,New Forest, Connemara, Sv.Ridponny, Welsh alla sekt,
Möjligen har jag glömt någon ras nu.

Hade tänkt åka till Lerum med våra mountisar men vi har ston som skall föla strax innan så jag har inte vågat anmäla.
Skall däremot åka till Skaraborgs ponny avels utställning i Tidaholm den 28 juli

Welshponnyutställning i Bjärsjölagård (Skåne) 1/7. En Wpb och en Welsh Cob.
Nära och bra för mig. Synd att de inte har ridklasser.

Vi åker till Axevalla där Welsh föreningen tillsammans med Rid & Sportponny föreningen har sin Riks utställning. Vi har ridponnyer och kan då ställa ut hos både SWF och RSF. SWF har Brittisk Domare och RSF har Holländsk Domare.

Än så länge har jag anmält welsh mountainponnyer till utställningarna på Vätö 6/6 (1 föl) och Järfälla 17/6 (2 st unghästar). Sen blir det väl några till utställningar under sommaren-hösten och premieringen i augusti för treårsstoet (redan klart för GI efter gångartsdiplom).

Jag kan inte få upp PDFen. Antagligen pga min hårt låsta arbetsdator. Du har ingen möjlighet att spara ner den och anmälningsblankett och skicka filerna till mig i ett mail?
Så kanske vi ses där ;) (om du ska visa något)

Jeg er jo norsk, men skal muligens vise i både Norge og Sverige i år.
Har to ponnier (new forest og shetland, ston).
Skal vise shettisen for stambokføring på Magnor 30. juni inkludert kjøreprøve. Begge skal vises på show samme sted 1. juli, med både eksteriørklasser og bruksklasser. Blir vel rideklasse med leier, tømmekjøring, presisjonskjøring, gymkhana og kostymeritt på shettisen og rideklasse med galopp, sprang, terrengritt og evt. gymkhana eller tømmekjøring på NF-en.
Showet på Magnor er åpent for svenske deltagere! Se på http://www.ponniavl.no for proposisjoner (følg hyperlenke til Magnor i "nyhetsoversikten").

20.-22. juli blir det muligens en tur til Svenska NF mästerskapen.

25.-26. august er det NF riks på Elmia, men vet ikke om jeg skal ha med hest dit. Det er finale i en cup (hoppning) den helgen, så om hun kvalifiserer dit, blir det ingen riks.

1. september skal jeg selv være med og arrangere et ponnishow med eksteriør og bruk, så da tar jeg nok med begge ponniene dit også. Vi får se hva det blir tid til å delta på innimellom all jobbing.

~Nina i Norge~

Har anmält vårat welchmountain sto med föl till Lerum, men får tyvärr inte plats med den tredje i transporten.:cry:

*kl*

Tänkte ställa ut min 3-åriga connemaravalack i Ängelholm den 14 juli och på Riksutställningen i Borås den 3-5 augusti. Trevligt med lite utflykter :)

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 035
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
944
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Om man har mycket resor på jobbet, måste man åka på alla? Har man rätt tacka nej? Kan börja med förtydligande, jag är INTE utbränd... 10 11 12
Svar
231
· Visningar
11 470
Senast: Badger
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
819
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10