Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eftersom hunden bor i Sverige ska du använda SKK-numret.
Eftersom Utte:s hund bor i Danmark så är det DKK-numret som ska användas.
Ni som har importhundar,har ni ställt dom något i hemlandet?
Tänkte ställa min lilla i sitt hemland,men då blev frågan anmäler jag henne i hennes skk reg nr eller i sitt hemlands reg nr??
Nu har jag pratat med Skks tävlings/utställningsavd. Om jag har en svensk hund som exporteras så ska den ställas på sitt Skk nr i sverige,INTE sitt nya reg nr.
Vad gäller min hund så får jag ta kontakt med lillans hemland,så det överlåter jag åt uppfödaren då jag pratar språket för dåligt.
Så Utte din hund använder skk nr i sverige.
Såg du att det gällde SVENSK reggad hund (född här i landet) ?
Vad som gäller för andra länder sa dom att jag fick vända mig till det landet och fråga vilket nummer dom ansåg att jag ska använda,så min ungerska hund får jag vända mig till MEOE för att få veta vilket nr dom vill ha.
Nu har jag pratat med Skks tävlings/utställningsavd. Om jag har en svensk hund som exporteras så ska den ställas på sitt Skk nr i sverige,INTE sitt nya reg nr.
Vad gäller min hund så får jag ta kontakt med lillans hemland,så det överlåter jag åt uppfödaren då jag pratar språket för dåligt.
Alla länder har olika krav för utställning, vaccinering, in- och utförsel över gränserna med mera. Kontrollera alltid noga innan du bestämmer dig för att lämna Sverige.
Utlandsägd hund
För att en utlandsägd hund ska kunna delta på utställning i Sverige måste hundens uppgifter finnas i SKKs register.