Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

nytt försök med bilderna!

Photo2012-08-18134231.jpg

Photo2012-08-18134032.jpg

Photo2012-08-18134534.jpg

Grattis! :)

Ja visst är utställningsplatsen i Tromsö hemsk! Jag tyckte jag hörde förra året att de skulle flytta utställningen just för att platsen inte riktigt passade men icke, den var på samma plats i år igen. Tur att själva Tromsö är vackert istället! :)

/ Hon med foxterriern (och russllar) i det rosa tältet. :D

tack :)
jasså du är hon!!! alltid roligt med ett ansikte till användarnamnet :)
hur gick det för dig?

Blev lite överraskad när jag insåg att vi ju pratat en del på utställningen, tänk att jag kände igen någon här på forumet. :D

Min tik blev 3e bästa tik med ex och ck, helt okej med tanke på att samma domare sist bara gav oss vg. :D

Tack! Ja det måste man ju säga att det var ändå. :D

Blir det Sundsvall i oktober för er? Vi hade tänkt åka dit, det är visst en terrierutställning en av dagarna så det passar bra för oss att åka dit. :)

nej, det blir inga fler utställningar för vår del i år, utom möjligen norrbottens vackraste. ni?

Osäkert med norrbottens vackraste för oss, tyckte de skötte sig så dåligt förra året. Någon middag blir det definitivt inte, förra året var delar av maten slut när hälften av gästerna fått mat. Dyrt och dåligt när det gäller middagen. Men som sagt, vi får se hur det blir på dagen även om det i dagsläget är tveksamt att vi åker till Boden.

Annars är det Sundsvall och en terrierutställning i finska Pello(?) kvar för oss, inget mer vad jag vet nu. :)

Slänger in en blid på min lilla stjärna. Hon blev andra bästa tik både på terrierklubben i Piteå och Norrlandsbordern dagen efter. Åker nog till Sundvall nästa gång.

253950_10151097973303260_1997496028_n.jpg

Även min äldre dam ställdes på norrlandsbordern. Fin kritik, men inget HP pga hennes stora runda ögon. Söta är de, men tar bort lite av uttrycket.

Senast ändrad:

*kl*

Har äntligen lyckats anmäla mig och valpen till vår första utställning och har nu fått pm därifrån. Tydligen är vi ensamma i vår ras, hur blir det då? Blir vi automatiskt BIR, i brist på andra hundar (så länge vi inte blir diskade eller får vad det nu hette, en hund som inte går att bedöma)?

Vad krävs för att kvalificera sig vidare? Och vad är då nästa steg? Bäst i grupp 9? Bäst av valparna? När BIS-bedömning?

Nej det behöver inte betyda per automatik att man blir BIR om man är ensam i rasen, visst det större chans :) För att bli BIR så krävs det att hunden får HP (inofficiella utställningar och valpklasser) och blir 1a.

När man har blivit BIR så får man stanna kvar på utställningen och invänta finalerna. En del har även BIG för valparna men en del kör final för alla valparna tillsammans och då blir det BIS-valp final direkt. Är det däremot BIG-valp (alla rasgrupper för sig) också så krävs det att man blir 1a där för att gå vidare till nästa steg, BIS där alla BIG-valp vinnarna tävlar tillsammans.

Aha, stort tack för ditt svar! :bow:

Hmm, fick hjärnsläpp ser jag. Grupp 1 inte 9. Nåja :)

Säger domaren högt vad vi får, eller står det enbart på omdömet?

Är helt novis på det här. Var med när min mor ställde ut vår första hund vi hade, men det var -95 och -96, så det är ett tag sedan :)

Vet att då -95 och -96 fick vår hund en lila rosett för HP, är det så fortfarande?
Delar de ut band så man vet om man gått vidare eller inte? Såg att de gjorde så på Stora Stockholm förut

De kommer säga till dig vad du får för pris, om ni får HP och blir BIR (håller tummarna!). Det kommer även stå på kritiklappen.

Vad spännnade med första utställningen!

Vi ska på vår tredje på söndag, den största vi varit på hittills och med mer konkurrens än vi haft tidigare. Lite nervöst, men kul!

Ja HP är fortfarande lila =) Band delas inte ut alls längre utan numera håller dom upp "kort" med den färgen man får, ex. rött kort för excellent (när det kommer till officiell klass på officiell utställning), rosa kort för CK osv. Ringsekreteraren ropar även högt vad varje hund får för resultat när bedömningen är över och placeringen är klar.

Tack så mycket! Hon är så himla härlig också :D Allt jag vill ha i en hund :love: och hemskt lik sin mamma (falukorws Nova)!

Red_Chili: vi måste ses igen! Har du bara Wahidah hos dig nu eller är tiken (Minah?) kvar hos dig? Spike togs bort i juni så jag har bara lilla Dahlia nu.

knapp

Det gick bra idag! :D
399620_414458941948637_2031255023_n.jpg

Vilken tur att ni övertalade mig att anmäla till den här inoffen ;)
Han var själv i rasen, det kommer vi nog vara så länge det är valp-klass här uppe. Men han fick HP och BIR och slog sen en Finsk Lapphund så han blev BIG. Spännande verkligen för jag tyckte att den andra valpen visade sig så mkt bättre, vi har inte riktigt fått kläm på det här ännu.
I BIS-finalen visade han sig från sin allra bästa sida istället. Vi fick springa MÅÅÅÅNGA varv tyckte jag, men han travade på! Jag kunde liksom springa! Var anfådd efteråt haha. Så där blev vi tvåa! :banana:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka