Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

Upp som en sol, ner som en pannkaka. Plats två av två idag. Anledningen var hans svajande bakdel, han är lite instabil på rumpan fortfarande, tror mer på muskler än att det är problem med höfterna dock.
Så det var in i ringen och tack och hej.
Som tur var fick vi glädja oss åt att kullsyrran blev BIR-valp idag istället :)

Ställt min tik 3 gånger. Första gången i juli i Piteå där hon fick VG och sen förra helgen, lördag och söndag, i Sandviken.
Lördag excellent och söndag excellent, ck, bir, cert och cacib :)

DSC_4525.jpg

Någon som ser vad det står först? Bra ? och könsprägel(?)
IMAG1037.jpg

har varit ett bra år hitills.

min första uppfödning blev i feb 20 mån gammal vitrysk champion maj just 2 år gammal finsk-norsk-svensk (nordisk champion) nästa utställning var i estland i aug, då blev han estlänsk champion! så stolt öer honom!

min delägde junior har ställts 5 ggr officiellt i juniorklass. 2x r.cert x3 cert x3 bir! inte illa för lilla ryskan

min 6 åriga tik blev norsk champion 3 månader efter sin sista kull. nu har vi ett cacib ifrån att bli c.i.b hoppas hon håller sig fräsch så hon kan ha chans att få det nästa år.
iokt ska jag och förstfödde till lettland ev lituaien sen blir det inge före december.

Senast ändrad av en moderator:

Även denna helg gick det fin fint för oss. Sötkorven blev BIS-4 :banana:

Ska ladda över bilderna från kameran och se om det var någon som vart "visningsbar" ;)

Grattis!

Det gick bra för oss också idag , fastän valpen var trött och jag superförkyld :p
Knep BIS-1, valp 6-9 mån :banana:

Förra helgen blev Dahlia BIR valp 6-9 mån med HP på SKKs utställning i Sofiero, men tyvärr utgallrad i BISet.
Samt BIM valp 6-9 mån med HP på SSPKs utställning i Höganäs! Båda dagar med fin kritik :)
Nu blir det utställningspaus tills hon blir junior (i slutet av november), då väntar dubbelutställning i Kassel, Tyskland samt Stora Stockholm innan året är slut.

Grattis till allas framgångar!

Grattis!! Jag är också superförkyld, efter förra helgens utställning då det var så himla kallt! Nu hade jag klätt mig för mycket istället, men bättre det!!
Grattis till Malibu_Stacy också!! :D

KL

Har ett litet problem... Har anmält till utställning och betalade den när jag ändå var på banken, dock verkar det som bankmannen klantat sig och all anmälningsinfo kom inte med. Skickade ett mail till den arrangerande klubben men har varken fått svar på det, eller fått hem någon nummerlapp eller PM. Börjar bli lite orolig att de helt enkelt kastat min anmälan eftersom den inte var komplett. Vad gör man? Har tagit ledigt från jobb m.m. för att åka på utställningen och vore synd om det inte blir nåt... :mad:

kl

Är det någon här som ska till Sundsvall i oktober? Har bestämt mig för att åka ner med min och ställa både lördag och söndag. Vi fick tyvärr lämna senaste utställningen i all hast när det var 3 hundar kvar tills hon skulle in i ringen då det krockade med MH.
Blir spännande att se hur det går nu då det hänt massor med henne i kroppen sen hon ställdes sist. Gud vad roligt det är när ens unghund börjar gå mot vuxen på riktigt. :love:

Ring till den som är utställningsansvarig och hör vad och om det finns något att göra åt det :)

*KL*

Grattis till alla fina resultat som bukehundarna får :D

Imorgon ska vi iväg och plocka hem en BIR-rosett :p Ska ställa på en inoff i Täby och Wahidah är den enda salukin som är anmäld. Ställer mest för att träna på att ställa henne själv och titta på andra hundar.

Är det någon mer än vi som ska dit förresten?

Ring till den som är utställningsansvarig och hör vad och om det finns något att göra åt det :)

Har ringt och ringt utan resultat. Har skickat iväg ytterligare ett mail men det verkar stendött :grin: Utställningen är på lördag så jag börjar tappa hoppet, får se om det dyker upp nån nummerlapp i veckan, men tycker det borde varit utskickat nu :crazy:

Det var meningen att min dotter skulle till samma utställning, men hon ska dit utan vår amris, hon ska hjälpa till med ett gäng glada goldisunghundar. Jag vet inte om de fått sina nummerlappar men jag skickar en förfrågan till en av hundägarna på facebook så pmar jag dig när jag fått svar.

Jag hade samma problem på förrförra utställningen vi var på, det var iofs en inoff men de svarade varken på mail sms eller när jag ringde. Jag visste ju att jag hade betalt så jag åkte dit ändå och då fanns jag med i katalogen och det stod att jag betalat? Men jag hade inte fått något PM. Och ingen som svarade..jag tycker att det var dåligt egentligen, nu hade jag inte så långt att åka som tur är..

Fick ditt PM! Tusen tack! Är inte lika nojjig över att eventuellt vara bortglömd ;) Är ju valpens debut i ringen :D

Jag hade samma problem på förrförra utställningen vi var på, det var iofs en inoff men de svarade varken på mail sms eller när jag ringde. Jag visste ju att jag hade betalt så jag åkte dit ändå och då fanns jag med i katalogen och det stod att jag betalat? Men jag hade inte fått något PM. Och ingen som svarade..jag tycker att det var dåligt egentligen, nu hade jag inte så långt att åka som tur är..

Men vad dåligt! :eek: För min del blir det inte aktuellt att åka om vi inte vet säkert att vi är med, det är lite långt för det. Men det vore otroligt tråkigt om det inte blir av eftersom jag fixat ledigt från jobb, övernattning m.m.

Man blir ju lite irriterad när man faktiskt betalat och så... borde inte vara såååå svårt att svara på ett mail eller samtal!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka